Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Το χρήμα που ένωσε τις Γερμανίες

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Το χρήμα που ένωσε τις Γερμανίες

«Δύο προς ένα». Η σκηνοθέτις Νάτια Μπρούκχορστ επιστρέφει στο καλοκαίρι του 1990

3' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δύο προς ένα ★★★
ΚΩΜΩΔΙΑ (2023), 116΄
Σκηνοθεσία: Νάτια Μπρούκχορστ
Ερμηνείες: Σάντρα Χούλερ, Μαξ Ρίμελτ

Η Γερμανίδα κινηματογραφίστρια Νάτια Μπρούκχορστ μάς ταξιδεύει πίσω στην ταραγμένη, αλλά και συναρπαστική, εποχή της συνένωσης της πατρίδας της στις αρχές της δεκαετίας του 1990, με μια παράξενη ιστορία που διαδραματίζεται στη μέση του καλοκαιριού. Βρισκόμαστε στους τελευταίους μήνες ύπαρξης της Λαοκρατικής Δημοκρατίας της Γερμανίας και οι κάτοικοι της χώρας έχουν μόλις παραδώσει τα παλιά, άχρηστα οσονούπω, χρήματά τους σε αντάλλαγμα για τα μάρκα της Δύσης. Η Μάρεν, ο Ρόμπερτ και ο Φόλκερ, ωστόσο, ανακαλύπτουν τεράστιους σωρούς χαρτονομισμάτων στα έγκατα μιας παλιάς σήραγγας και γρήγορα συλλαμβάνουν ένα ιδιοφυές σχέδιο: με τη βοήθεια φίλων και γειτόνων ξεκινούν αθρόες αγορές διαφόρων αγαθών από τη Δύση.

Τα φωτεινά χρώματα, η γενικώς ανάλαφρη ατμόσφαιρα, καθώς και το ιδιότυπο ερωτικό τρίγωνο των πρωταγωνιστών συντελούν ώστε η η ταινία της Μπρούκχορστ να «γείρει» προς την κωμική πλευρά, θυμίζοντας, προφανώς και λόγω θεματικής, το εξαιρετικό «Goodbye Lenin» του Βόλφγκανγκ Μπέγκερ. Οπως και εκεί, βέβαια, η ουσία είναι περισσότερο δραματική και έχει να κάνει με τη μεταστροφή μιας κοινωνίας η οποία πορεύτηκε επί δεκαετίες με συγκεκριμένες ελπίδες, φόβους και ψευδαισθήσεις – το τέλος όλων αυτών, ή ίσως η καινούργια αρχή, δημιουργεί όλων των ειδών τις ενδιαφέρουσες (και κινηματογραφικά) προεκτάσεις.

Η μούσα του Μπονάρ ★★½
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ (2023), 122΄
Σκηνοθεσία: Μαρτέν Προβόστ
Ερμηνείες: Σεσίλ ντε Φρανς, Βενσάν Μακέν, Στέισι Μάρτιν

Η ιστορία διαχρονικής αγάπης του σπουδαίου μεταϊμπρεσιονιστή ζωγράφου Πιερ Μπονάρ και της Μαρτ ντε Μελινί γίνεται μια ταινία-ύμνος τόσο στη δύναμη της τέχνης όσο και σε εκείνη του αληθινού έρωτα, που μπορεί να ξεπεράσει νόρμες και στερεότυπα. Βρισκόμαστε στα τέλη του 19ου αιώνα, όταν ο ανερχόμενος Γάλλος ζωγράφος διαλέγει σαν μοντέλο την όμορφη Μαρτ. Σχεδόν αμέσως μεταξύ τους θα προκύψει ένας κεραυνοβόλος έρωτας, ο οποίος εξελίσσεται σε σχέση ζωής, με εκείνη να γίνεται μούσα του και μοντέλο περίπου στο 1/3 των έργων του. Γνωστός και ως «ζωγράφος της χαράς», ο Μπονάρ ξεχώριζε για τη φωτεινή χρωματική παλέτα του, την οποία βλέπουμε να αποτυπώνεται αισθητικά και στην ταινία. Το μεγαλύτερο μέρος της, άλλωστε, εκτυλίσσεται σε μια υπέροχη τοποθεσία, στην παρισινή εξοχή και στις όχθες του Σηκουάνα, εκεί όπου το ζευγάρι έζησε και δημιούργησε. Σαν μικρό μπόνους στους λάτρεις της τέχνης, εκεί τους επισκέπτεται συχνά-πυκνά και ο μεγάλος Κλοντ Μονέ, πάντα με ένα μπουκάλι καλό γαλλικό κρασί και τα σύνεργα της ζωγραφικής του ανά χείρας.

Μόνοι στη Νέα Υόρκη ★★½
ΔΡΑΜΑ (2023), 101΄
Σκηνοθεσία: Κρίστι Χολ
Ερμηνείες: Ντακότα Τζόνσον, Σον Πεν

Η Ντακότα Τζόνσον συναντά τον Σον Πεν σε ένα ιδιαίτερο φιλμ που εκτυλίσσεται σχεδόν εξ ολοκλήρου στο εσωτερικό ενός νεοϋορκέζικου ταξί. Αεροδρόμιο JFK, νύχτα. Μια νεαρή γυναίκα μπαίνει στο πίσω κάθισμα και η κούρσα ξεκινά. Στη διάρκεια της διαδρομής μέχρι το Μανχάταν, η οποία θα επιμηκυνθεί και από ένα απροσδόκητο μποτιλιάρισμα, οι δυο τους θα αρχίσουν ένα λεκτικό παιχνίδι αποκαλύψεων, το οποίο θα βοηθήσει αμφοτέρους να επαναπροσδιορίσουν κάποιες σταθερές στη ζωή τους. Συγγενεύοντας αισθητικά με το «Locke» του Στίβεν Νάιτ, το φιλμ της Κρίστι Χολ κυλάει αβίαστα όπως η κουβέντα ανάμεσα στους δύο πρωταγωνιστές. Οι τελευταίοι μιλούν για μυστικά του παρελθόντος, φιλοσοφούν πάνω στις σχέσεις των δύο φύλων τεστάροντας τα όρια της πολιτικής ορθότητας και, τελικά, αλληλο-ψυχαναλύονται με αποτελέσματα ελαφρώς υπερβολικά, ακόμη και για τα δεδομένα ενός κινητού… πανεπιστημίου, όπως είναι το ταξί.

Δεύτερος γύρος ★★
ΚΩΜΩΔΙΑ (2023), 95΄
Σκηνοθεσία: Αλμπέρ Ντιποντέλ
Ερμηνείες: Σεσίλ ντε Φρανς, Αλμπέρ Ντιποντέλ

Η γαλλική πολιτική σάτιρα ξεκινά από ενδιαφέρουσα βάση, ωστόσο από ένα σημείο και έπειτα χάνει κάπως τον (αφηγηματικό) δρόμο και τον ρυθμό της. Μια παραγκωνισμένη πολιτική συντάκτρια αναλαμβάνει, εξ ανάγκης, να καλύψει την καμπάνια του επικρατέστερου υποψηφίου για τις προεδρικές εκλογές. Εκείνος είναι γόνος παλιάς αριστοκρατικής οικογένειας, ωστόσο, η έρευνα της δημοσιογράφου θα φέρει στο φως μερικά συνταρακτικά στοιχεία σχετικά με το παρελθόν του. Ο σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής Αλμπέρ Ντιποντέλ στοχεύει ευδιάκριτα στην αφ’ υψηλού πολιτική του Εμανουέλ Μακρόν, αλλά και γενικότερα στα πολιτικά ήθη, με ένα φιλμ το οποίο πάντως θα μπορούσε να έχει περισσότερη συνοχή και αιχμές στην κριτική του.

Τελευταία έξοδος: Ρίτα Χέιγουορθ ★★★★★
ΔΡΑΜΑ (1994), 142΄
Σκηνοθεσία: Φρανκ Ντάραμποντ
Ερμηνείες: Τιμ Ρόμπινς, Μόργκαν Φρίμαν

Ψηφιακά αποκατεστημένη επανέκδοση για την επέτειο 30 ετών από την κυκλοφορία μιας από τις πιο καθολικά αγαπητές ταινίες στην ιστορία του σινεμά. Ο Φρανκ Ντάραμποντ αφηγείται αριστουργηματικά την ιστορία του Αντι Ντιφρέιν (Τιμ Ρόμπινς), ενός άνδρα που καταδικάζεται άδικα για φόνο, όμως δεν χάνει ποτέ την ελπίδα της ελευθερίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT