«Είναι κάτι μαγικό, μόνο αν ανέβεις στη σκηνή μπορείς να το καταλάβεις»

«Είναι κάτι μαγικό, μόνο αν ανέβεις στη σκηνή μπορείς να το καταλάβεις»

Η Α’ χορεύτρια της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Ελεάνα Ανδρεούδη, πρωταγωνιστεί στη δημοφιλή όπερα «Αΐντα 1913» στην Αρένα της Βερόνα στην Ιταλία. Μιλά στην «Κ» για την εμπειρία

είναι-κάτι-μαγικό-μόνο-αν-ανέβεις-στη-563168488

«Αισθάνεσαι κυρίαρχος, σαν να σου ανήκει ο κόσμος», λέει η Ελεάνα Ανδρεούδη στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής. Η Α’ χορεύτρια της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στην Ελλάδα, η οποία συμμετέχει και σε παραστάσεις ανά τον κόσμο, βρίσκεται στη Βερόνα της Ιταλίας όπου προετοιμάζεται εντατικά για την πρεμιέρα της όπερας «Αΐντα 1913».

Λίγες ώρες προτού η Αρένα της Βερόνα φιλοξενήσει το δημοφιλές αυτό έργο σε σκηνοθεσία Τζιανφράνκο Ντε Μπόσιο, η πρίμα μπαλαρίνα στον ρόλο της σκλάβας, μιλά για την εμπειρία της στο αμφιθέατρο που έχει ιστορία περίπου 2.000 ετών. Η Ανδρεούδη χορεύει στη σκηνή της Αρένας σχεδόν μια δεκαετία. «Την πρώτη φορά που ήρθα, ανέβηκα στη μεγάλη σκηνή κατευθείαν, χωρίς να έχω κάνει πρόβα εκεί πάνω. Πίστευα ότι θα έχω άγχος. Ξαφνικά είχα πολλή ενέργεια και θετική αύρα… Eίναι κάτι μαγικό που μόνο αν ανέβεις στη σκηνή μπορείς να το καταλάβεις. Πραγματικά περνάω πολύ όμορφα», λέει στην «Κ» σε ένα από τα διαλείμματά της.   

Η ιστορία της όπερας διαδραματίζεται στην Αρχαία Αίγυπτο. Ο έρωτας ανάμεσα στον αρχιστράτηγο του αιγυπτιακού στρατού Ρανταμές με τη σκλάβα (στην πραγματικότητα κόρη του βασιλιά της Αιθιοπίας) Αΐντα, απειλείται από τον πόλεμο των δυο λαών. Εκτός όμως από αυτόν, κινδυνεύει και από τη ζήλια της κόρης του βασιλιά της Αιγύπτου, Αμνερις, που κι εκείνη αγαπά τον Ρανταμές. Οταν ο βασιλιάς και πατέρας της Αΐντα, Αμονάρσο αιχμαλωτίζεται, τότε όλα θα αλλάξουν. Την ώρα που γίνονται οι προετοιμασίες για τον γάμο μεταξύ των Ρανταμές και Αμνερις, ο Αμονάρσο πιέζει την κόρη του και την προτρέπει να εξαπατήσει τον αγαπημένο της αποσπώντας στρατιωτικά μυστικά ή πείθοντάς τον να προδώσει την Αίγυπτο. Συγκλονισμένη, η Αΐντα υποκύπτει στην πίεση προκαλώντας μια αλυσίδα από γεγονότα που επηρεάζουν τους πάντες.

«Είναι κάτι μαγικό, μόνο αν ανέβεις στη σκηνή μπορείς να το καταλάβεις»-1
Η Ελεάνα Ανδρεούδη στον ρόλο της σκλάβας, στην παράσταση «Αΐντα 1913». Φωτ. Franco Serra

Η ημερομηνία της παράστασης στις 10 Αυγούστου είναι σημαδιακή, καθώς την ίδια μέρα το 1913, το έργο ανέβηκε για πρώτη φορά στην Αρένα της Βερόνα. Ακριβώς 111 χρόνια μετά, η ιστορική έκδοση της Αΐντα επιστρέφει περιλαμβάνοντας τις πρωτότυπες σκηνές του Ετορε Φαγκιόλι. Το κοινό που θα βρεθεί στη μαγευτική ιταλική πόλη θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει αυτό το μοναδικό θέαμα στις 10, 18, 22, 29 Αυγούστου και 5 Σεπτεμβρίου 2024

Μαέστρος της ορχήστρας είναι ο Ισραηλινός Ντανιέλ Ορεν, ενώ τη χορογραφία υπογράφει η 98χρονη Ουγγαρέζα χορογράφος Σουζάνα Εγκρι. «Την έχουμε μαζί μας και είναι καταπληκτική», αναφέρει η Α’ χορεύτρια της ΕΛΣ τονίζοντας ότι στην Ιταλία ο χορός και γενικά η τέχνη εκτιμώνται σε μεγάλο βαθμό. Ο παρτενέρ της στον χορό έρχεται από τη Σκάλα του Μιλάνου, ο άλλος χορευτής από την Οπερα της Βιέννης. Τους πρωταγωνιστές πλαισιώνει το υπόλοιπο μπαλέτο. 

«Είναι κάτι μαγικό, μόνο αν ανέβεις στη σκηνή μπορείς να το καταλάβεις»-2
Αρένα της Βερόνα. Φωτ. Shutterstock

Μπαλέτο και ψυχολογία

Γεννημένη στη Λάρισα, η μικρή Ελεάνα διαγωνιζόταν από νωρίς σε πανελλήνιες και διεθνείς διοργανώσεις χορού. Στη συνέχεια, δεχόταν υποτροφίες από σημαντικούς οργανισμούς όπως η Αμερικανική Ακαδημία Χορού, η Κρατική Σχολή Χορού της Οπερας της Βιέννης, η Ανώτερη Σχολή Χορού των Καννών «Ροζέλλα Χάιταουερ» και η Ακαδημία «Χάιντς Μποσλ» Μονάχου όπου και τελικά σπούδασε. 

Η χορεύτρια αισθάνεται πολύ χαρούμενη που εργάζεται για ακόμα μια φορά υπό τόσο ευχάριστες συνθήκες. «Οσο καλύτεροι είναι οι δίπλα σου (μαέστροι, τραγουδιστές, χορευτές), τόσο “ανεβαίνεις” κι εσύ», λέει. «Ενα πολύ σημαντικό κομμάτι έχει να κάνει με την ψυχολογική αντιμετώπιση, δηλαδή ένα ολόκληρο αμφιθέατρο να πιστεύει σε σένα. Είμαστε πολύ δυνατοί σαν χαρακτήρες αλλά όταν είναι και όλες οι συνθήκες καταπληκτικές, ο καλλιτέχνης παίρνει πάρα πολλή δύναμη».

«Είναι κάτι μαγικό, μόνο αν ανέβεις στη σκηνή μπορείς να το καταλάβεις»-3
Με τη Ρωσίδα σοπράνο Αννα Νετρέμπκο στην «Αΐντα».

Οπως σημειώνει η ίδια, το μπαλέτο είναι ένα είδος πρωταθλητισμού. «Βλέπω τους αθλητές στους Ολυμπιακούς Αγώνες και πραγματικά με πιάνουν τα κλάματα. Γιατί μπορώ να καταλάβω τι έχουν αντιμετωπίσει στην πορεία, πόσες φορές πήγαν να τα παρατήσουν για διάφορες συνθήκες. Ολα αυτά τους δυνάμωσαν τόσο πολύ που ό,τι και να γίνει…δεν τους σταματά τίποτα. Τους καμαρώνω».

Εκτός από την «Αΐντα», η χορεύτρια πρωταγωνιστεί και στην παράσταση «Zorba il Greco», πάλι στη Βερόνα. Οταν ολοκληρώσει την παραμονή της στην πόλη, υπάρχουν επερχόμενες παραγωγές στις οποίες θα την παρακολουθήσουμε. Οπως για παράδειγμα, ο Δον Κιχώτης τον Δεκέμβριο στην ΕΛΣ και άλλες που θα ανακοινωθούν σύντομα.  

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT