Το μυστήριο με τον πίνακα του Ντα Βίντσι και το «Λούβρο» του Ριάντ
το-μυστήριο-με-τον-πίνακα-του-ντα-βίντσ-563182714

Το μυστήριο με τον πίνακα του Ντα Βίντσι και το «Λούβρο» του Ριάντ

Ελένη Σαμπάνη
Ακούστε το άρθρο

Ο θρυλικός πίνακας «Salvator Mundi» (Σωτήρας του Κόσμου), που αποδίδεται στον Λεονάρντο ντα Βίντσι, μετά την αγορά του από τον πρίγκιπα της Σαουδικής Αραβίας Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν, το 2017, δεν εθεάθη ξανά. Από τότε, αμέτρητες εικασίες και σενάρια κυκλοφορούν για το πού μπορεί να βρίσκεται. Ενα από αυτά υποστήριζε ότι ο πίνακας κρεμόταν στο ιδιωτικό γιοτ του πρίγκιπα.

Ωστόσο, ο Μπέρναρντ Χέικελ, καθηγητής Σπουδών της Εγγύς Ανατολής στο Πανεπιστήμιο του Πρίνστον, δήλωσε στο BBC ότι το έργο πιθανόν βρίσκεται σε αποθηκευτικό χώρο στη Γενεύη, που ανήκει στον Μπιν Σαλμάν.

Σύμφωνα με το βρετανικό μέσο ενημέρωσης, ο ιδιοκτήτης του σκέφτεται πως ίσως ήρθε η ώρα να το αποκαλύψει στο κοινό. Οπως αναφέρει η σχετική έρευνα, ο Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν εξετάζει τη δημιουργία ενός μελλοντικού μουσείου-γκαλερί, στην πρωτεύουσα της πατρίδας του, Ριάντ, όπου εκεί θα φιλοξενηθεί ο διάσημος πίνακας τον οποίο αγόρασε έναντι του ποσού-ρεκόρ των 450 εκατ. δολαρίων το 2017 σε δημοπρασία του οίκου Christie’s.

Η έκθεσή του θα αποτελέσει σημαντικό πόλο έλξης επισκεπτών, που πιθανόν να μετατρέψει το νέο αυτό μουσείο σε ένα δεύτερο Λούβρο. Αλλωστε, σύμφωνα με την έρευνα, η αγορά του «Salvator Mundi» από τον νέο διάδοχο ήταν μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας εκσυγχρονισμού της Σαουδικής Αραβίας, στην οποία περιλαμβάνονται επενδύσεις σε παγκόσμιες αθλητικές εκδηλώσεις, όπως για παράδειγμα η υποψηφιότητα για τη φιλοξενία του Παγκοσμίου Κυπέλλου της FIFA το 2034.

Ο Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν εξετάζει τη δημιουργία μουσείου όπου θα φιλοξενηθεί ο «Salvator Mundi», τον οποίο αγόρασε έναντι του ποσού-ρεκόρ των 450 εκατ. δολ.

Ωστόσο, δεν είναι η πρώτη φορά που ο εν λόγω πίνακας τραβάει την προσοχή, καθώς πέραν του ότι πρόκειται για τον ακριβότερο πίνακα στον κόσμο, εγείρει προβληματισμούς για την προέλευση και τη γνησιότητά του.

Ως γνωστόν, υπάρχουν αμφιβολίες για το αν πράγματι η συγκεκριμένη μορφή του Ιησού φιλοτεχνήθηκε από τον Λεονάρντο ντα Βίντσι. Ορισμένοι ειδικοί πιστεύουν ότι τα χέρια του Ιησού ζωγραφίστηκαν σε μεταγενέστερη ημερομηνία, ενδεχομένως από κάποιον άλλον καλλιτέχνη ή από μαθητές του Ντα Βίντσι.

Μία από τις πολλές ταινίες που δημιουργήθηκαν για την ιστορία του μυστηριώδους πίνακα είναι το δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ «The Lost Leonardo» (2021) του Αντρέας Κόφεντ. Η Τζούλιαν Μουρ υποδύεται την παγκοσμίου φήμης συντηρήτρια έργων τέχνης Ντιάνα Μοντεστίνι, η οποία το 2005 «έξυσε» τον πίνακα και αποκάλυψε ένα επιπλέον στρώμα χρώματος που δείχνει τον αντίχειρα σε διαφορετική θέση.

Στη συνέχεια, φτάνοντας προς το στόμα του Ιησού, η συντηρήτρια κατάλαβε πως μόλις έχει έρθει αντιμέτωπη με μια σπουδαία ανακάλυψη, που πρόκειται να απασχολήσει τα μουσεία και τους μελετητές όλου του κόσμου. Οπως διαπίστωσε, ο τρόπος που ο άγνωστος έως τότε καλλιτέχνης έχει αποδώσει τα χείλη της μορφής, ταιριάζουν απολύτως με το μειδίαμα της Μόνα Λίζα.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT