Αιχμάλωτοι των ενστίκτων

Η Νικόλ Κίντμαν πρωταγωνιστεί στο τολμηρό ερωτικό θρίλερ της Χαλίνα Ρέιν

αιχμάλωτοι-των-ενστίκτων-563196334

ΒΕΝΕΤΙΑ-ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ. Σε ένα διεθνές φεστιβάλ όπως αυτό της Βενετίας, με ανθρώπους να συγκεντρώνονται από όλο τον κόσμο σε ένα μικρό νησάκι για χάρη του σινεμά, θα δεις πολλά και παράξενα. Μια κοπέλα να ουρλιάζει ξανά και ξανά, επί σχεδόν μισή ώρα, το όνομα της Αντζελίνα Τζολί προς κάθε πλοιάριο που πλησίαζε την αποβάθρα του Λίντο· μια αίθουσα, τη Sala Giardinο (δηλαδή Κήπος), να σε υποδέχεται με πολύχρωμα φώτα και φωνές πουλιών στα ηχεία· κι έναν τύπο με ταμπέλα στον λαιμό να γράφει πως αναζητά ηθοποιό για να υποδυθεί τη σύζυγό του για μία ημέρα.

Ο ερωτισμός, βέβαια, μεταφέρθηκε και εντός αιθούσης την Παρασκευή, με την πρεμιέρα του «Babygirl», του νέου φιλμ της Χαλίνα Ρέιν, με τη Νικόλ Κίντμαν στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Οι δυο τους, μαζί με το στούντιο της Α24 στην παραγωγή, φαίνεται πως βάλθηκαν να πάνε κόντρα στο ρεύμα πουριτανισμού και υποκρισίας που έχει σαρώσει τα τελευταία χρόνια το αμερικανικό σινεμά, με ένα φιλμ το οποίο φέρνει περισσότερο στα ερωτικά θρίλερ της δεκαετίας του 1990.

Πρωταγωνίστρια εδώ είναι η Ρόμι (Κίντμαν), επιτυχημένο μεγαλοστέλεχος εταιρείας, η οποία ωστόσο δεν καλύπτεται ερωτικά από τον σύζυγό της (Αντόνιο Μπαντέρας). Το κενό θα αναπληρώσει ένας νεαρός ασκούμενος (Χάρις Ντίκινσον) με τους δυο τους να ξεκινούν μια θυελλώδη σχέση. «Εχει να κάνει με την επιθυμία, τις ενδόμυχες σκέψεις, τα μυστικά, τον γάμο, την αλήθεια, την εξουσία, τη συναίνεση. Η ταινία μιλάει για όλα αυτά μέσα από το γυναικείο βλέμμα της Χαλίνα και αυτό για εμένα την κάνει μοναδική. Προσωπικά θέλω να εξερευνώ ανθρώπινα όντα, γυναίκες στην οθόνη. Μπορεί αυτός ο ρόλος να με αφήνει έκθετη, ευάλωτη και κάπως νευρική απέναντι στον κόσμο, όμως είμαι υπερήφανη που το έκανα», είπε η Νικόλ Κίντμαν στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου. Η ερμηνεία της είναι πράγματι θαρραλέα και σίγουρα ικανή να τη συμπεριλάβει ανάμεσα στα φαβορί για το βραβείο ερμηνείας στη φετινή Μόστρα.

«Μπορεί αυτός ο ρόλος να με αφήνει έκθετη, ευάλωτη και κάπως νευρική απέναντι στον κόσμο, όμως είμαι υπερήφανη που το έκανα», είπε η βραβευμένη ηθοποιός.

Η Ολλανδή σκηνοθέτις από την πλευρά της, η οποία έχει μαθητεύσει στο πλευρό του Πολ Βερχόφεν, δήλωσε πως η ταινία της θέτει το ερώτημα: «Μπορώ να αγαπήσω τον εαυτό μου με όλες του τις πτυχές; Ελπίζω να μπορεί να βοηθήσει στην αγάπη για τον εαυτό και την απελευθέρωση». Το πιο περιεκτικό σχόλιο, πάντως, ήρθε από έναν άνδρα, τον συμπρωταγωνιστή Αντόνιο Μπαντέρας, ο οποίος εδώ ερμηνεύει έναν ρόλο εντελώς κόντρα σε όσα μας έχει συνηθίσει: «Παλιότερα ερχόμουν στη Βενετία με ταινίες οι οποίες σήμερα δεν θα γυρίζονταν ποτέ. Ηταν αυτό που θα λέγαμε πολιτικά μη ορθές. Εχουμε ως καλλιτέχνες αυτολογοκριθεί τόσο πολύ τα τελευταία χρόνια. Οταν διάβασα το σενάριο της Χαλίνα σκέφτηκα: “Επιτέλους, κάποιος σκέφτεται έξω από το κουτί”. Μιλάω για το να βάζεις στην οθόνη αυτά που όλοι σκεφτόμαστε. Είμαστε άλλωστε όλοι αιχμάλωτοι των ενστίκτων μας».

Αιχμάλωτοι των ενστίκτων-1
Αφού έζησε μέχρι τα 101 της η Λένι Ρίφενσταλ, έδωσε διάφορες συνεντεύξεις, στις οποίες κατά κανόνα προσπάθησε να αφαιρέσει από το όνομά της τη ρετσινιά της ναζί κινηματογραφίστριας. Στο ντοκιμαντέρ του Αντρές Βάιλ παρατίθεται ένας τεράστιος όγκος υλικού, για να κρίνει ο ίδιος ο θεατής.

Για τη Λένι Ρίφενσταλ

Από τις ερωτικές σχέσεις και τα ένστικτα, πάμε σε κάτι πολύ διαφορετικό, μια και στη Βενετία αυτές τις ημέρες έκανε πρεμιέρα κι ένα αρκετά ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ με θέμα τη Λένι Ρίφενσταλ. Το ομώνυμο φιλμ του Αντρές Βάιλ συγκεντρώνει όλο το διαθέσιμο υλικό, πρωτογενές και δευτερογενές, πάνω στη Γερμανίδα σκηνοθέτιδα, η οποία συνδέθηκε με το Γ΄ Ράιχ και τον Αδόλφο Χίτλερ. Εχοντας ζήσει μέχρι τα 101 της, η Ρίφενσταλ έδωσε διάφορες συνεντεύξεις, ιδίως από τα μέσα της δεκαετίας του 1960 και έπειτα, στις οποίες κατά κανόνα προσπάθησε να αφαιρέσει από το όνομά της τη ρετσινιά της ναζί κινηματογραφίστριας.

Σε κάθε περίπτωση, η ταινία παρουσιάζει τα ντοκουμέντα, αφήνοντας τον θεατή να κρίνει. Ο τελευταίος βρίσκεται πάντως μπροστά σε ένα βουνό: μια αδιαμφισβήτητα σπουδαία καλλιτέχνις της εικόνας, η οποία υπήρξε ταυτόχρονα βασικός βραχίονας της ναζιστικής προπαγάνδας, παρέμεινε ουσιαστικά ατιμώρητη, ενώ στη συνέχεια παρήγαγε εντυπωσιακό φωτογραφικό έργο με εκτενείς αποστολές στην Αφρική. Το πιο σοκαριστικό ωστόσο είναι οι δεκάδες τηλεφωνικές καταγραφές, με τους θαυμαστές της Ρίφενσταλ –μάλλον και των ναζί– να της εκφράζουν την υποστήριξή τους, δεκαετίες μετά τον πόλεμο.

Κεντρική φωτό: Για την παρουσίαση του «Βabygirl» έφτασε η Νικόλ Κίντμαν στο κόκκινο χαλί της Βενετίας. Η ίδια πρωταγωνιστεί μαζί με τον Αντόνιο Μπαντέρας στην ταινία της Χαλίνα Ρέιν, παραγωγή που πάει κόντρα στο ρεύμα πουριτανισμού του αμερικανικού σινεμά. [Photo by Vianney Le Caer/Invision/AP]

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT