Εργα Σεζάν και Γκογκέν στο Ιδρυμα Γουλανδρή

Εργα Σεζάν και Γκογκέν στο Ιδρυμα Γουλανδρή

Οι δύο πίνακες ήρθαν στο μουσείο του Παγκρατίου ως αντιδάνειο για δύο έργα Βαν Γκογκ που δανείστηκαν στη National Gallery του Λονδίνου

1' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δύο σπάνια έργα της National Gallery του Λονδίνου, η «Νεκρή φύση με ανθοδοχείο» του Πολ Γκογκέν και το «Τοπίο με λεύκες» του Πολ Σεζάν, φιλοξενούνται από σήμερα στο Ιδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή. Οι πίνακες μεταφέρθηκαν στην Ελλάδα στο πλαίσιο συνεργασίας του Ιδρύματος Γουλανδρή με την πινακοθήκη του Λονδίνου, η οποία δανείστηκε από το μουσείο δύο αριστουργήματα του Βίνσεντ βαν Γκογκ («Νεκρή φύση με καφετιέρα», «Τα Αλυσκάν»), με αφορμή τη μεγάλη έκθεση «Van Gogh: Poets and Lovers», που διοργανώνει για τη συμπλήρωση 200 χρόνων από την ίδρυσή της.

Οπως μας λέει η υπεύθυνη συλλογής του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, Μαρία Κουτσομάλλη-Μορό, τα έργα των δύο Γάλλων νεοϊμπρεσιονιστών τοποθετήθηκαν ακριβώς στις θέσεις των δύο προηγούμενων πινάκων και η επιλογή τους δεν ήταν καθόλου τυχαία. «Θέλαμε να υπάρχει μια σχέση με τη δική μας συλλογή», αναφέρει και υπογραμμίζει τη σημασία τού να συνομιλούν τα έργα του μουσείου με έργα από διεθνείς συλλογές. Αλλωστε δεν είναι η πρώτη φορά που συνεργάζονται τα δύο ιδρύματα. Το μουσείο δανείστηκε έργο από τη National Gallery στην έκθεση «Ο Νεοϊμπρεσιονισμός στα χρώματα της Μεσογείου».

Εργα Σεζάν και Γκογκέν στο Ιδρυμα Γουλανδρή-1
Το έργο του Πολ Σεζάν «Τοπίο με λεύκες».

Η «Νεκρή φύση με ανθοδοχείο» του Γκογκέν, που φιλοτεχνήθηκε το 1896, έχει τοποθετηθεί ακριβώς δίπλα από τη «Νεκρή φύση με γκρέιπφρουτ» του ιδίου, που ζωγραφίστηκε περίπου πέντε χρόνια αργότερα. Τα δύο έργα παρουσιάζουν μεγάλες ομοιότητες ως προς το μέγεθός τους, όπως επισημαίνει η κ. Κουτσομάλλη-Μορό, και αποδεικνύουν την αγάπη του ζωγράφου για τη συγκεκριμένη θεματική.

Το «Τοπίο με λεύκες» του Σεζάν δημιουργήθηκε μεταξύ του 1885 και του 1887 και χρονολογείται περίπου την ίδια περίοδο με τη μικρή «Αυτοπροσωπογραφία» του, έργο της μόνιμης συλλογής του ιδρύματος, δίπλα στην οποία έχει τοποθετηθεί. Το τοπίο αυτό, που έχει φιλοτεχνηθεί μόλις με τέσσερα χρώματα, αναπαριστά ένα χαρακτηριστικό ξέφωτο της νότιας Γαλλίας και είναι ενδιαφέρουσα η σύγκρισή του με το τοπίο της Auvers-sur-Oise, του ίδιου καλλιτέχνη, που εκτίθεται στη διπλανή αίθουσα.

Μια σειρά ειδικών θεματικών ξεναγήσεων έχει σχεδιαστεί για τον ερχόμενο Νοέμβριο (2-24/11), προκειμένου οι επισκέπτες να θαυμάσουν τα δύο αυτά έργα, αλλά και να κατανοήσουν τόσο τον τρόπο με τον οποίο αναπαριστούν τη φύση οι δύο ζωγράφοι, όσο και τους συσχετισμούς που προκύπτουν με τα έργα της μόνιμης συλλογής του μουσείου. Για τους μικρούς φίλους του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, από τις 22 Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσουν δύο διαφορετικά δημιουργικά εργαστήρια, τα οποία έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τα δύο έργα της National Gallery.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT