Το ανθρώπινο δράμα διά χειρός Αλφόνσο Κουαρόν

Το ανθρώπινο δράμα διά χειρός Αλφόνσο Κουαρόν

Η σειρά «Disclaimer» βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Ρενέ Νάιτ, με τους Κέιτ Μπλάνσετ, Σάσα Μπάρον Κοέν και Κέβιν Κλάιν στους πρωταγωνι- στικούς ρόλους

2' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Οταν σε παίρνει τηλέφωνο για ρόλο ο Αλφόνσο Κουαρόν, κανονικά πρώτα λες ναι και μετά ρωτάς περί τίνος πρόκειται». Αυτό δήλωσε με χαμόγελο η Κέιτ Μπλάνσετ σε αμερικανική τηλεοπτική εκπομπή, όπου βρέθηκε πρόσφατα προωθώντας τη νέα σειρά «Disclaimer» της Apple TV, που κυκλοφορεί στις 11 Οκτωβρίου. Οπως ομολόγησε ωστόσο η Αυστραλή ηθοποιός, ξεκινώντας να διαβάζει το σενάριο… τρόμαξε λόγω της έντονα συγκρουσιακής φύσης του χαρακτήρα της· χρειάστηκε να φτάσει έως το τέλος προκειμένου να πειστεί για το συνολικό όραμα του Μεξικανού κινηματογραφιστή. Βλέποντας τα πρώτα επεισόδια της σειράς στην πρεμιέρα τους στο περασμένο Φεστιβάλ Βενετίας, μπορούμε να καταλάβουμε γιατί, όπως και να διακρίνουμε το «ελεύθερο» που έχει ένας δημιουργός σαν τον (δις βραβευμένο με Οσκαρ) Κουαρόν να προκαλεί τον θεατή και μαζί την κυρίαρχη πολιτική ορθότητα.

Ηδη από τους τίτλους αρχής, το «Disclaimer» αρχίζει με ένα… disclaimer: «Κάθε ομοιότητα με ανθρώπους ζωντανούς ή νεκρούς ΔΕΝ είναι συμπτωματική». Αυτό που ακολουθεί είναι πράγματι μια ιστορία βγαλμένη από την ανθρώπινη «περιπέτεια», με όλο το δράμα, την τραγικότητα, αλλά και την κωμωδία που αυτή περιλαμβάνει. Πρωταγωνίστρια εδώ είναι η Κάθριν (Μπλάνσετ), μια πολύ επιτυχημένη ερευνητική δημοσιογράφος και ντοκιμαντερίστρια, γνωστή για τις μεγάλες αποκαλύψεις της εις βάρος καθιερωμένων θεσμών. Ολα αυτά μέχρι που θα γίνει και η ίδια αντικείμενο μιας τέτοιας αποκάλυψης, όταν ένα βιβλίο γραμμένο από έναν χήρο ηλικιωμένο άνδρα (Κέβιν Κλάιν) ουσιαστικά τη φωτογραφίζει ως υπεύθυνη για τον προ εικοσαετίας τραγικό θάνατο του νεαρού γιου του.

Βασισμένος στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Ρενέ Νάιτ, ο Κουαρόν τοποθετεί τρεις ξεχωριστές αφηγήσεις σε δύο διαφορετικούς χρόνους, συμπληρώνοντας στην πορεία τους αρμούς μεταξύ τους, χάρη σε ένα εξαιρετικό μοντάζ, που κάνει το κάθε επεισόδιο να μοιάζει με κινηματογραφικό φιλμ. Εχοντας πάντως συναίσθηση ότι εδώ κάνει τηλεόραση και όχι σινεμά, δίνει ιδιαίτερο βάρος στην ανάπτυξη των χαρακτήρων, τους οποίους ούτως ή άλλως υποδύεται ένα χαρισματικό καστ ηθοποιών. Η Μπλάνσετ είναι, φυσικά, ο γνώριμος εαυτός της, αντλώντας αρκετά στοιχεία και από τον χαρακτήρα της στο σχετικά πρόσφατο «Tar», όπου υποδύθηκε ξανά μια επιτυχημένη γυναίκα που κινδυνεύει με «cancel». Στο πλευρό της ο Σάσα Μπάρον Κόεν, ο οποίος ερμηνεύει τον πολιτισμένο –μέχρι ενός σημείου– σύζυγο που ανακαλύπτει την κρυφή ζωή της γυναίκας του και βλέπει την καλοχτισμένη ζωή του να τρέμει· και ακόμα ο Κέβιν Κλάιν, στον ρόλο του πονεμένου πατέρα, που προσπαθεί απεγνωσμένα να δικαιώσει τη μνήμη του πρόωρα χαμένου γιου του.

Ολα τα παραπάνω παραπέμπουν μάλλον σε βαρύ δράμα ή ερωτικό θρίλερ και τέτοιο είναι σε μεγάλο βαθμό το «Disclaimer», ωστόσο, ο δεξιοτέχνης δημιουργός του γνωρίζει υποδειγματικά πώς να αποφορτίζει μια έντονα δραματική σκηνή με το έξυπνο χιούμορ. Κάπως έτσι ένας αποκαλυπτικός διάλογος μεταξύ των δύο συζύγων, όπου το σημείο βρασμού βρίσκεται επικίνδυνα κοντά, αποκτά υποδόρια κωμικό χαρακτήρα, με τον θεατή να μην είναι σίγουρος αν πρέπει να ξεροκαταπιεί ή να γελάσει. Επιπλέον, ο Μεξικανός δημιουργός δεν κάνει εκπτώσεις ούτε στο κομμάτι του ερωτισμού, είτε οι πρωταγωνιστές του βγάζουν τα ρούχα τους είτε όχι. Προφανώς η πρώτη του αυτή τηλεοπτική απόπειρα (ως βασικός δημιουργός) έχει και τις αδυναμίες της, παρ’ όλα αυτά ξεχειλίζει από ποιότητα και ιδέες που σπάνια βλέπουμε στη μικρή οθόνη.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT