Οι χαμηλές πτήσεις του νέου «Τζόκερ» και η κριτική

Οι χαμηλές πτήσεις του νέου «Τζόκερ» και η κριτική

Η προβολή του φιλμ στη Βενετία και οι κακές κριτικές προετοίμασαν το έδαφος για την υποδοχή του – Αλλοι επιλέγουν να μη δείχνουν καν τις νέες ταινίες

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πιο προβλέψιμη και από την ανατολή του ηλίου ήταν η αποτυχία του «Τζόκερ: Τρέλα για δύο» στο αμερικανικό και κατ’ επέκταση στο παγκόσμιο box office.

Το σίκουελ της τεράστιας επιτυχίας (καλλιτεχνική και εμπορική) του Τοντ Φίλιπς από το 2019 έφτασε τελικά μόλις στα 37 εκατ. δολάρια εισπράξεων στην Αμερική, αρκετά χαμηλότερα ακόμη και από τα 50 εκατ. των πιο απαισιόδοξων προβλέψεων. Για να έχουμε μια τάξη μεγέθους, ο πρώτος «Τζόκερ» συγκέντρωσε 39 εκατ. δολάρια μόνο την πρώτη ημέρα προβολής του, ενώ το συνολικό του άνοιγμα άγγιξε τα 100 εκατ.

Θα έλεγε κανείς ότι ακόμη και η συγκομιδή της νέας ταινίας δεν είναι μικρή (στην Ελλάδα έκανε σχεδόν 80.000 εισιτήρια), ωστόσο συνυπολογίζοντας τα 200 εκατ. που κόστισε η ταινία και σχεδόν άλλα τόσα για την παγκόσμια καμπάνια, το φιλμ έχει να διανύσει πολύ δρόμο απλώς για να βγάλει τα χρήματά του. Γιατί όμως συνέβη κάτι τέτοιο σε μία από τις πιο πολυαναμενόμενες ταινίες της χρονιάς;

Η εύκολη απάντηση είναι ότι ο καινούργιος «Τζόκερ» είναι απλώς μια μέτρια ταινία. Μια συρραφή μουσικών σεκάνς –κάποιων ομολογουμένως εντυπωσιακών– δίχως ιδιαίτερη πλοκή ή δράση, η οποία δύσκολα κρατάει… αναμμένο τον θεατή μετά το πρώτο μισάωρο. Επιπλέον πρόκειται για μιούζικαλ, κάτι το οποίο μάλλον απωθεί τους φανατικούς θαυμαστές του Τζόκερ και γενικότερα των υπερηρώων, που είναι συνηθισμένοι να βλέπουν με τελείως διαφορετικό τρόπο τους αγαπημένους τους χαρακτήρες στην οθόνη.

Πάντως, ένα άλλο, εξίσου σημαντικό, αίτιο της αποτυχίας έχει να κάνει με την εμπορική διαχείριση της ταινίας. Φιλοδοξώντας(;) να επαναλάβουν τον θρίαμβο του 2019, όταν είχαν φύγει από εκεί με τον Χρυσό Λέοντα, ο Φίλιπς και οι παραγωγοί του στη Warner Bros αποφάσισαν να φέρουν το «Τζόκερ: Τρέλα για δύο» στο Φεστιβάλ Βενετίας, συμμετέχοντας μάλιστα στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα, όπου παραδοσιακά οι ταινίες κρίνονται αυστηρότερα. Το αποτέλεσμα ήταν η μικρή μερίδα κοινού και η πολύ ευρύτερη κριτικών, που είδαν το σίκουελ, να το «θάψουν» κατά το κοινώς λεγόμενον, προετοιμάζοντας αρνητικά το έδαφος επί έναν ολόκληρο μήνα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι άλλοι, όπως η Marvel για παράδειγμα, δεν κάνουν ποτέ τέτοια φεστιβαλικά ατοπήματα, με αποτέλεσμα ακόμη και πολύ μέτριες ταινίες της να σημειώνουν εισπρακτική έκρηξη τουλάχιστον τις πρώτες ημέρες προβολής τους στα σινεμά. Πολύ πιο προχωρημένοι, βέβαια, αποδεικνύονται (για άλλη μια φορά) οι Ελληνες διανομείς. Συγκεκριμένα η Spentzos Film, η οποία αύριο Πέμπτη κυκλοφορεί τα «Bagman» και «Ωρα της σιωπής», δίχως να έχει με κανέναν τρόπο προβάλει προηγουμένως τις ταινίες στους κριτικούς κινηματογράφου, όπως γίνεται συνήθως. Αν οι δημιουργοί του καινούργιου «Τζόκερ» τον είχαν κρατήσει για έκπληξη, μπορεί να πήγαινε καλύτερα.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT