Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Σύγχρονη Σταχτοπούτα στο Μπρούκλιν

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Σύγχρονη Σταχτοπούτα στο Μπρούκλιν

«Anora». Το βραβευμένο φιλμ του Σον Μπέικερ «μιλάει» στην ψυχή της Gen Z

3' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Anora ★★★★
KOMENTI (2024), 139΄
Σκηνοθεσία: Σον Μπέικερ
Ερμηνείες: Μάικι Μάντισον, Πολ Γουάισμαν

Ο Χρυσός Φοίνικας του τελευταίου Φεστιβάλ Καννών ήρθε για να επιβραβεύσει τον σκηνοθέτη Σον Μπέικερ, έναν από τους σπουδαιότερους σύγχρονους εκπροσώπους του ανεξάρτητου αμερικανικού σινεμά.

Η σχετικά άγνωστη Μάικι Μάντισον υποδύεται την Ανι, μια νεαρή σεξεργάτρια από το Μπρούκλιν, η οποία συναντά και παντρεύεται αυθόρμητα τον γιο ενός Ρώσου ολιγάρχη. Πάνω ωστόσο που πιστεύει ότι έπιασε την «καλή», τα νέα μαθαίνονται στη Ρωσία, από όπου καταφθάνουν οι γονείς του απερίσκεπτου γαμπρού προκειμένου να ακυρώσουν τον γάμο.

Επειτα από ταινίες όπως τα «Florida Project» και «Red Rocket», που εξερευνούν με σχετική ελαφράδα σοβαρά κοινωνικά ζητήματα (κυρίως) της εργατικής λευκής Αμερικής, εδώ η συγκεκριμένη «συνταγή» τελειοποιείται παράγοντας ένα αληθινά απολαυστικό φιλμ, το οποίο διαθέτει παράλληλα δεύτερες και τρίτες αναγνώσεις.

Γνήσιοι εκπρόσωποι της Gen Z, οι δύο βασικοί πρωταγωνιστές είναι εκ διαμέτρου αντίθετοι και ταυτόχρονα συμπληρωματικοί: από τη μια ο απερίσκεπτος Ιβάν σκορπά χρήματα και υποσχέσεις δίχως καμία συναίσθηση της αξίας τους και από την άλλη η αναγκαστικά συνειδητοποιημένη (σε βαθμό κυνισμού) Ανι, η οποία βλέπει τη σκληρή πραγματικότητα να αλλάζει ξαφνικά, εκπληρώνοντας το όνειρο της γενιάς της: να ζήσει τη μεγάλη ζωή δίχως να δουλέψει. Γύρω από αυτό το τρομερό ζευγάρι συγκεντρώνεται μια σειρά ανεκδιήγητων χαρακτήρων, από τις συναδέλφους της Ανι στο στριπ κλαμπ μέχρι τους Ρώσους συνοδούς του Ιβάν, συνθέτοντας, μαζί με το γεμάτο χιούμορ σενάριο, έναν πλούσιο κινηματογραφικό καμβά που ανταμείβει τον θεατή μέχρι το τελευταίο του πλάνο.

Δαχομέη ★★★½
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ (2024), 68΄
Σκηνοθεσία: Ματί Ντιόπ
Εμφανίζονται: Γκιλντάς Αντανού, Μοριάς Αγκμπεσί

Η Γαλλίδα κινηματογραφίστρια Ματί Ντιόπ κέρδισε τη Χρυσή Αρκτο του Βερολίνου, αφηγούμενη μια ιστορία επαναπατρισμού πολιτιστικών θησαυρών, που έχει ομοιότητες και με τις ελληνικές διεκδικήσεις γύρω από τα Γλυπτά του Παρθενώνα. Περίπου 130 χρόνια μετά την αρπαγή τους από το βασίλειο της Δαχομέης, 26 έργα τέχνης και τεχνουργήματα επιστρέφουν από το Παρίσι στον τόπο προέλευσής τους, το σημερινό Μπενίν. Ενα από τα αγάλματα «αφηγείται» το χρονικό της αιχμαλωσίας, ενώ με την άφιξή τους στο Μπενίν, οι φοιτητές του τοπικού πανεπιστημίου συζητούν γύρω από τη σημασία του γεγονότος, αλλά και γύρω από όσα η αποικιοκρατία έχει αφήσει ως «κληρονομιά» στη χώρα τους.

Αυτό ακριβώς το τελευταίο κομμάτι, η συζήτηση δηλαδή μιας νέας γενιάς, η οποία δεν έχει βιώσει πρακτικά την αποικιοκρατία, τη νιώθει ωστόσο σαν ανοίκειο μανδύα γύρω της, είναι και το πιο ενδιαφέρον ενός ντοκιμαντέρ που κερδίζει με την αμεσότητα του μηνύματός του. Πρέπει να πανηγυρίζουμε που 26 κλεμμένοι θησαυροί επέστρεψαν στη χώρα ή να αγανακτούμε που άλλοι 7.000 παραμένουν στη Γαλλία; Γιατί η επίσημη γλώσσα που διδάσκεται στα σχολεία είναι ακόμα η γαλλική; Ποια είναι η θέση μας στον σύγχρονο κόσμο ως πολίτες του Μπενίν και Αφρικανοί γενικότερα; Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που θέτουν οι φοιτητές, ανοίγοντας μια βεντάλια θεμάτων που αφορούν τη μετα-αποικιοκρατία και ξεφεύγουν κατά πολύ από το ζήτημα της επιστροφής κάποιων έργων τέχνης.

Venom: Η τελευταία πράξη ★★
ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ (2024), 109΄
Σκηνοθεσία: Κέλι Μάρσελ
Ερμηνείες: Τομ Χάρντι, Τζούνο Τεμπλ

Τρίτο και τελευταίο(;) κεφάλαιο στην ιστορία του αντι-ήρωα της Marvel, με τον Τομ Χάρντι να επιστρέφει στον ρόλο του Εντι-Venom, καθώς άνθρωπος και συμβιωτικό βρίσκονται κυνηγημένοι τόσο από γήινους όσο και από εξωγήινους εχθρούς. Τελικά η καταδίωξη θα οδηγήσει στην περίφημη Περιοχή 51, όπου μια τελική αναμέτρηση με διακύβευμα τη μοίρα του πλανήτη θα τους φέρει μπροστά σε ένα οδυνηρό δίλημμα. Η γνωστή συνταγή με τη διπλή όψη του ήρωα κορυφώνεται σε ένα κανονικό bromance –μόνο η κρεβατομουρμούρα λείπει– διανθισμένο από εντυπωσιακά ειδικά εφέ και κάποιες καλοστημένες σκηνές δράσης· από την άλλη δεν υπάρχει εδώ η παραμικρή πρωτοτυπία, ενώ ακόμη ο τρόπος που οδηγούμαστε στο δραματικό φινάλε μοιάζει κάπως πρόχειρος και βεβιασμένος.

Samsara
ΣΙΝΕΦΙΛ (2023), 113΄
Σκηνοθεσία: Λόις Πατίνιο
Ερμηνείες: Αμίντ Κεομανί, Τούμορ Ζιονγκ

Το βραβευμένο σε Βερολίνο και Θεσσαλονίκη sui generis φιλμ του Λόις Πατίνιο μας καλεί σε ένα υπερβατικό ταξίδι από το Λάος μέχρι τη Ζανζιβάρη. Η βουδιστική έννοια της μετενσάρκωσης συνδέει τις διαφορετικές κουλτούρες των δύο τόπων, καθώς εμείς παρακολουθούμε αρχικά νεαρούς μοναχούς να οδηγούν το πνεύμα μιας ετοιμοθάνατης γυναίκας στη μετεμψύχωση. Στο δεύτερο μέρος παρατηρούμε τις τελετουργίες της καθημερινής ζωής μιας οικογένειας που ζει στις ακτές της Τανζανίας, με το φιλμ να εξετάζει θέματα συνέχειας, μεταμόρφωσης και αλληλοσύνδεσης όλων των όντων.

Πώς να σώσετε έναν μάγο ★★
ANIMATION (2023), 76΄
Σκηνοθεσία: Ρόμαν Αρτέμιεφ
Ακούγονται: Κώστας Αποστολίδης, Τάσος Νταπαντάς

Κινούμενο σχέδιο από τη Ρωσία με πρωταγωνιστή έναν διαφορετικό σκοτεινό μάγο. Ο αιώνια νέος Ξεροκόκαλος ο Αθάνατος προσπαθεί να βρει το ταίρι του εδώ και 300 χρόνια, ωστόσο οι εκφοβιστικές τακτικές του (περιέργως) δεν συγκινούν τις υποψήφιες πριγκίπισσες.

Μέχρι που ο ήρωας αναλαμβάνει να εκτελέσει ένα πανούργο σχέδιο για λογαριασμό του βασιλιά Φακή, ο οποίος επιθυμεί με κάθε μέσο να παντρευτεί την πανέμορφη Μπάρμπαρα τη Γενναία πολεμάει στην αρένα επίδοξους μνηστήρες.

Ο πονηρός βασιλιάς ωστόσο δεν έχει υπολογίσει ότι ο έρωτας μπορεί να ζωντανέψει την παγωμένη καρδιά του Ξεροκόκαλου.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT