Οι ζωγραφικές ερμηνείες του «οίκου» στην ανθρωπογεωγραφία του Βασίλη Πέρρου

Οι ζωγραφικές ερμηνείες του «οίκου» στην ανθρωπογεωγραφία του Βασίλη Πέρρου

2' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Είναι καιρός τώρα που ο Βασίλης Πέρρος, ένας ζωγράφος του καιρού μας, γεμίζει τις σκέψεις του με τα θέματα της εποχής μας. Η πορεία του ως ενός δημιουργού με αυτόνομο έργο και αναγνωρίσιμο εικαστικό ίχνος είχε αρχίσει να προκαλεί την ευρύτερη προσοχή πριν από λίγα χρόνια, όταν άρχισε να γίνεται περισσότερο σαφής η στόχευσή του, συνειδητή ή όχι. Ο Βασίλης Πέρρος παρουσιάζει αυτή την περίοδο (έως 12 Μαρτίου) τη νέα σοδειά των έργων του στην γκαλερί Σκουφά (Σκουφά 4), όπου ξετυλίγει την παραγωγή του στη διάρκεια της πανδημίας. Περισσότερο όμως από αυτό, μπορεί κανείς να σταθεί στα ενοποιητικά στοιχεία της έκθεσης, που κατά έναν τρόπο αποκτούν τραγική και διαχρονική επικαιρότητα.

Είτε το ξέρει είτε όχι, ο Βασίλης Πέρρος κάνει πολιτική τέχνη, η ματιά του δεν είναι ούτε εξωραϊστική ούτε διακοσμητική. Με τα θέματά του βουτάει στα βαθιά, και είχε διαφανεί ήδη από την προηγούμενη δεκαετία η έλξη που ασκεί πάνω του το παγκόσμιο κοινό θέμα των μαζικών μετακινήσεων και των πληθυσμιακών ροών, της νέας ανθρωπογεωγραφίας και με ό,τι αυτή μπορεί να φέρει ως βίωμα και εμπειρία.

Η νέα έκθεση του Βασίλη Πέρρου έχει τον τίτλο «Εν οίκω» και στήθηκε με την επιμέλεια του Γιώργου Μυλωνά, ιδιαίτερα καλλιεργημένου ιστορικού τέχνης. Ο Πέρρος αναμοχλεύει τη διαχρονική ριζωμένη ιδέα του οίκου, της εστίας, της στέγης και κατ’ επέκταση της προστασίας, της ασφάλειας και της απώλειας αυτών. Παράλληλα, προσεγγίζει ζητήματα ταυτότητας και αυτοπροσδιορισμού στις σύγχρονες, ρευστές και υπό διαρκή απειλή κοινωνίες, γι’ αυτό και επιτρέπει ως στοιχείο σύνδεσης σε πολλά έργα του το σχήμα ή τον συνειρμό του οίκου, της στέγης. Ο άνθρωπος μόνος ή στοιχείο μάζας, ο άνθρωπος-υδροκέφαλος, συχνά ως καρικατούρα μαριονέτας, ένας τεράστιος εγκέφαλος όπου τα πάντα συμβαίνουν ή μπορούν να συμβούν.

Ομως, με το κεντρικό έργο της έκθεσης, το πρώτο έργο αριστερά στην είσοδο της γκαλερί, με τίτλο «Exit», ο Βασίλης Πέρρος καταθέτει ένα έργο πολύσημο και, χωρίς αμφιβολία, σημείο αναφοράς. Αυτό το έργο, λάδι σε ντεκουπαρισμένο καμβά, αποτελείται από 17 κομμάτια, εμπνευσμένο από webinar με μαθητές του. Είναι ένα έργο-πυκνωτής, με ισχυρή αφηγηματική ροή, ένα κλασικό του αύριο και ένα καθρέφτισμα της εποχής μας με τρόπο πολιτικό, κοινωνικό και βαθιά ανθρώπινο. Η ζωγραφική του Βασίλη Πέρρου, αποτέλεσμα μόχθου και σκέψης, μας έδειξε πώς η τέχνη συνομιλεί με την πραγματικότητα ακόμη και στις τραγικές διαστάσεις της. Η ενασχόληση με την ιδέα και τον συμβολισμό του «οίκου» γίνεται ένα νήμα που έρχεται από την καταγωγή της Ιστορίας.

Οι ζωγραφικές ερμηνείες του «οίκου» στην ανθρωπογεωγραφία του Βασίλη Πέρρου-1
«Κλεψύδρα» (2021) του Βασίλη Πέρρου, λάδι σε ντεκουπαρισμένο καμβά. Ενα πικρό σχόλιο στην πραγματικότητα. (ΧΡΙΣΤΟΣ ΣΙΜΑΤΟΣ/ps design)

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT