Κωνσταντίνος Παρθένης στην Πινακοθήκη

Κωνσταντίνος Παρθένης στην Πινακοθήκη

Εμελλε, με έναν συγκινητικό τρόπο, να είναι το κύκνειο εκθεσιακό άσμα της Μαρίνας Λαμπράκη-Πλάκα. Το μεγάλο αφιέρωμα στον Κωνσταντίνο Παρθένη, τον πατέρα της σύγχρονης νεοελληνικής ζωγραφικής, στο ανακαινισμένο πλέον κτίριο της Πινακοθήκης

1' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εμελλε, με έναν συγκινητικό τρόπο, να είναι το κύκνειο εκθεσιακό άσμα της Μαρίνας Λαμπράκη-Πλάκα. Το μεγάλο αφιέρωμα στον Κωνσταντίνο Παρθένη, τον πατέρα της σύγχρονης νεοελληνικής ζωγραφικής, στο ανακαινισμένο πλέον κτίριο της Πινακοθήκης. Η μοίρα τα ήθελε αλλιώς και το finissage της μεγάλης πορείας της διευθύντριας ήρθε νωρίτερα, δίχως να προλάβει να κάνει επίσημο αποχαιρετισμό.

Στη σκιά αυτού του γεγονότος αλλά και στη χαρά που τη διαδέχθηκε ένας νέος και άξιος άνθρωπος όπως η Συραγώ Τσιάρα, έγιναν πριν από μερικές ημέρες τα εγκαίνια της αναδρομικής. Ακαταπόνητα εργατική η νέα επικεφαλής, χαρακτήρας ήρεμος και γλυκός, κάτι που βοηθάει τη συνεργασία μαζί της, με στέρεη γνώση της ιστορίας της τέχνης, θα πιάσει το νήμα από εκεί που το άφησε η Μαρίνα, για να το πάει πολύ μακρύτερα.

Γιατί αξίζει να περάσουμε το κατώφλι της Πινακοθήκης μέσα στο κατακαλόκαιρο και να δούμε τα έργα αυτού του ιδιόρρυθμου και ευφυούς ζωγράφου; Κατ’ αρχάς, το μουσείο είναι ο κάτοχος του μεγαλύτερου μέρους έργων, σχεδίων και τεκμηρίων του που προέρχονται κυρίως από όσα κληρονόμησε από τα δύο τέκνα του ζωγράφου. Για πρώτη φορά οι επιλογές από τις συλλογές αυτές συμπληρώνονται με σημαντικά έργα από ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές για να παρουσιάσουν την πορεία και την εξέλιξη του ζωγραφικού του corpus με ευκρίνεια και απλότητα.

Κωνσταντίνος Παρθένης στην Πινακοθήκη-1
O Σταύρος Μιχαλαριάς με την Ειρήνη Τσελεμπή. Φωτ. PANOULIS PHOTOGRAPHY

Ο Παρθένης ήταν ο τολμηρός καλλιτέχνης που κατάφερε να αφουγκραστεί τα σημαντικότερα ρεύματα της εποχής του και να τα αποδώσει με τον δικό του τρόπο, έχοντας στο επίκεντρο –αν και κοσμοπολίτης– την ίδια την πατρίδα του. Αλεξάνδρεια, Βιέννη, Παρίσι, Κέρκυρα, Αθήνα είναι οι κυριότεροι σταθμοί του έργου του, που δεν είναι ακόμη καταγεγραμμένο στο εύρος του, ούτε απολύτως οριοθετημένο στην ιστορία της τέχνης.

Η επιμελήτρια της έκθεσης, Ζίνα Καλούδη, έχει κάνει πολύ καλή δουλειά, μαζί με τη διευθύντρια Συλλογών Εφη Αγαθονίκου και την Ολγα Μεντζαφού, επίτιμη διευθύντρια Συλλογών και βαθιά γνώστρια του έργου του Παρθένη. Η αναδρομική θα διαρκέσει έως τα τέλη Νοεμβρίου.

Κωνσταντίνος Παρθένης στην Πινακοθήκη-2
Ο Βασίλης Ράπανος με τον Γιάννη Μάνο. Φωτ. PANOULIS PHOTOGRAPHY
Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT