Η νησίδα της Συγγρού γέμισε με Ουασιγκτόνιες. Θα καταφέρουν να μεγαλώσουν;

Η νησίδα της Συγγρού γέμισε με Ουασιγκτόνιες. Θα καταφέρουν να μεγαλώσουν;

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Θα έλεγε κανείς ότι περιμένουμε επίσκεψη Γάλλου προέδρου στην Αθήνα. Η προχθεσινή φύτευση των 300 φοινικόδεντρων στη λεωφόρο Συγγρού παρέπεμπε σε άλλες εποχές, όπως στην άνοιξη του 1979, όταν η χώρα προετοιμαζόταν για την έλευση του Ζισκάρ ντ’ Εστέν, η οποία θα σηματοδοτούσε και την ένταξη της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα. Τότε, με πυρετώδεις εργασίες, που διήρκεσαν ένα μήνα και κάτι, ένας εμβληματικός της πρωτεύουσας δρόμος κυριολεκτικά μεταμορφώθηκε για να υποδεχθεί τον σπουδαίο φιλέλληνα ηγέτη, προσωπικό φίλο του Κωνσταντίνου Καραμανλή. Η Συγγρού έγινε ταχείας κυκλοφορίας και φυτεύτηκαν φοίνικες στην κεντρική νησίδα για να αποκτήσει πιο «ευρωπαϊκή» εικόνα.

Η νησίδα της Συγγρού γέμισε με Ουασιγκτόνιες. Θα καταφέρουν να μεγαλώσουν;-1
Οι νεοφυτευμένες Ουασιγκτόνιες στη Συγγρού.

Εκτοτε πέρασαν δεκαετίες και τα φοινικάκια της Συγγρού έμεναν καχεκτικά. Ο λόγος είναι απλός: ήταν τοποθετημένα μόνο σε μισό μέτρο χώμα, και κάτω απ’ αυτό υπάρχει ένα στρώμα από μπάζα που δεν αφήνει κανένα περιθώριο να αναπτυχθούν. Πριν από καμιά δεκαριά χρόνια ήρθε να προστεθεί ένα ακόμη πρόβλημα: τα επιζήμια έντομα που κατέστρεψαν μεγάλο μέρος του πληθυσμού των φοινίκων της Ελλάδας, και βέβαια και της λεωφόρου. Κάπως έτσι έφτασε να έχει μεγάλα κενά στην κεντρική της νησίδα. Η Περιφέρεια Αττικής, θέλοντας να λύσει αυτό το θέμα, αναζήτησε το καλύτερο είδος δένδρου που θα μπορούσε να μπει εκεί: «Υπολογίστε πως το καλοκαίρι η θερμοκρασία της ασφάλτου φτάνει τους 52 βαθμούς. Αρα θα έπρεπε να είναι κάτι ανθεκτικό», εξηγεί στη στήλη ο αναπληρωτής προϊστάμενος της Διεύθυνσης Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών, Παναγιώτης Καρυώτης.

Η νησίδα της Συγγρού γέμισε με Ουασιγκτόνιες. Θα καταφέρουν να μεγαλώσουν;-2
Το 1890, η Λεωφόρος ήταν καρόδρομος.

«Πέρα απ’ αυτό, δεν θα έπρεπε να αναπτύσσονται τα κλαδιά του κατά τρόπο που να ενοχλεί τους οδηγούς και να θέλει κλάδευση κάθε 3 με 6 μήνες, που σημαίνει ότι θα έκλεινε συνεχώς μια λωρίδα για τις εργασίες», συμπληρώνει. Οπότε προκρίθηκε η λύση της Ουασιγκτόνιας, που είναι λιγότερο ευάλωτη στα σκαθάρια απ’ ό,τι οι υπάρχοντες κανάριοι φοίνικες, επισημαίνει, μιας και δεν βρέθηκε κάποιο ενδημικό δένδρο που να πληροί τις προϋποθέσεις. Το ζήτημα είναι, βέβαια, αν τα φοινικάκια που μόλις φυτεύτηκαν και φτάνουν τα 4,5 μέτρα ύψος θα μπορέσουν να μεγαλώσουν με τόσο φτωχό υπέδαφος: «Μένει να το δούμε», λέει ο κ. Καρυώτης, που εξηγεί ότι η περιφέρεια έχει στη δικαιοδοσία της 1.800 χιλιόμετρα, εκ των οποίων τα 300 έχουν νησίδες. Υπάρχει η πρόβλεψη να ενταθούν η φύτευση και η φροντίδα δενδρυλλίων και φυτών και αν βρεθεί ο προϋπολογισμός να γίνει και υπογειοποίηση του δικτύου άρδευσης.

Η νησίδα της Συγγρού γέμισε με Ουασιγκτόνιες. Θα καταφέρουν να μεγαλώσουν;-3
Αποψη του εμβληματικού δρόμου το 1910.

O δενδροκόμος Μηνάς Τσακιρίδης, του οποίου το επάγγελμα αφορά τη φροντίδα των αστικών δένδρων, έκανε αυτοψία στη Συγγρού για χατίρι των «Αθηναϊκών» και υπογράμμισε ότι με τόσο λίγο χώμα είναι δύσκολο να μεγαλώσουν οι Ουασιγκτόνιες: «Είναι ένα είδος που αναπτύσσεται ταχύτατα και ακόμη και αν πάρουν ύψος, φοβάμαι ότι το υπέδαφος δεν θα μπορεί να τις συγκρατήσει και θα πέσουν. Το καλύτερο θα ήταν να ξηλωθούν οι 90 παλιοί κανάριοι φοίνικες, να προστεθεί χώμα και να φυτευτούν πικροδάφνες που σίγουρα θα ζήσουν».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT