Ελλάδα – Ιαπωνία. Δύο ναυτικά έθνη που έκτισαν τη σχέση τους στα ναυπηγεία

Ελλάδα – Ιαπωνία. Δύο ναυτικά έθνη που έκτισαν τη σχέση τους στα ναυπηγεία

2' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Τσακ!», ακούστηκε ο ήχος από τα 4 ξύλινα σφυράκια που έσπασαν την επίσης ξύλινη επιφάνεια από ένα βαρελάκι σάκε, επισφραγίζοντας την πιο ωραία στιγμή των εγκαινίων της έκθεσης «Maru: Οι Ελληνες στα ναυπηγεία της Ιαπωνίας» την Τετάρτη το βράδυ στο όμορφο κτίριο «Αμαλίας 36» στο Σύνταγμα. Ο πρέσβης της Ιαπωνίας, Γιασουνόρι Νακαγιάμα, η πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού, ο Ηλίας Μπίσιας, επικεφαλής του ιστορικού περιοδικού «Ναυτικά Χρονικά» και η Κατερίνα Κατώπη-Λυκιαρδοπούλου πήραν μέρος στο γνωστό ιαπωνικό τελετουργικό Kagami Biraki. Σύμφωνα με την παράδοση της χώρας αυτής, πρόκειται για ένα συμβολισμό σε εορταστικές περιστάσεις για την αρμονία και την καλή τύχη. Την πρόποση πραγματοποίησε ο Νικόλας Λυκιαρδόπουλος.

Ελλάδα – Ιαπωνία. Δύο ναυτικά έθνη που έκτισαν τη σχέση τους στα ναυπηγεία-1
Ο Ιάπωνας πρέσβης Γ. Νακαγιάμα, η πρόεδρος της ΕΕΕ Μελίνα Τραυλού, η Κατερίνα Κατώπη-Λυκιαρδοπούλου και ο Ηλίας Μπίσιας. [Ναυτικά Χρονικά – Studio Kominis]

Αυτά τα δύο άλλωστε –αρμονία και τύχη– χαρακτήρισαν τη σχέση ανάμεσα στα δύο ναυτικά έθνη που κλείνουν φέτος 70 χρόνια στενής συνεργασίας, με αφετηρία την πρώτη ναυπήγηση ελληνικού πλοίου στα ιαπωνικά ναυπηγεία. Η οικογένεια Λυκιαρδόπουλου (όσοι έχουν σχέση με τη ναυτιλία ξέρουν ότι το αρχοντικό επί της Αμαλίας 36 ήταν η οικία και μετέπειτα τα γραφεία της οικογενείας Φ. Λυκιαρδόπουλου) ήταν από τους πρωτεργάτες αυτής της νοητής «γέφυρας» που ένωσε τις δύο άκρες του κόσμου. Τα δε «Ναυτικά Χρονικά» που εόρτασαν πέρυσι 90 χρόνια ζωής, αποτύπωσαν στις σελίδες τους την απαρχή αλλά και τη συνέχεια της εμπορικής αυτής σύναψης που στηρίχθηκε στην αμοιβαία εμπιστοσύνη. Το αφιέρωμα με τίτλο Maru (κύκλος στα ιαπωνικά) τελεί βεβαίως υπό την αιγίδα της πρεσβείας της Ιαπωνίας στην Ελλάδα, και διαρκεί έως την 21η Δεκεμβρίου 2022.

Ελλάδα – Ιαπωνία. Δύο ναυτικά έθνη που έκτισαν τη σχέση τους στα ναυπηγεία-2
Ισ. Καρούσης, Ηλ. Μπίσιας, Γ. Δημητριάδης-Ευγενίδης. [Ναυτικά Χρονικά – Studio Kominis]

Ολα ξεκίνησαν όταν μέσα του 20ού αιώνα η ελληνική υπερπόντια ναυτιλία γνώρισε αλματώδη ανάπτυξη. Οι Ελληνες πλοιοκτήτες, επενδύοντας στον εκσυγχρονισμό του στόλου τους, παρήγγειλαν δεκάδες νέα πλοία όλων των τύπων. Μεγάλος αριθμός κατασκευάστηκε στην Ιαπωνία. Η χώρα αυτή είχε στοχευμένη εθνική στρατηγική για την αναγέννηση των ναυπηγείων της και έκτοτε αποτελεί για τους Ελληνες μια σίγουρη επιλογή ως προς τη ναυπήγηση. Στην έκθεση, λοιπόν, εκτός από τα βιβλιόδετα τεύχη του περιοδικού, υπάρχει μια σειρά από καταπληκτικά και ιδιαίτερα σπάνια μοντέλα πλοίων που κατασκευάστηκαν στην Ιαπωνία για συμπατριώτες μας και τους δωρήθηκαν ως ενθύμια από τα ίδια τα ναυπηγεία. Κάποια εξ αυτών των μοντέλων ήρθαν για την έκθεση από το εξωτερικό και σίγουρα θεωρούνται οικογενειακά κειμήλια. Πιο εντυπωσιακά είναι ορισμένα δώρα που δίδονταν κατά την καθέλκυση από τους Ιάπωνες στους Ελληνες: κιμονό, κούκλες γκέισες ή σαμουράι, φιγούρες του παραδοσιακού ιαπωνικού θεάτρου. Υπάρχουν επίσης και σπάνια βίντεο από καθελκύσεις. Στα εγκαίνια έδωσε το «παρών» σύσσωμη η ναυτιλιακή κοινότητα αλλά και μέλη της ιαπωνικής κοινότητας στην Αθήνα.

Ελλάδα – Ιαπωνία. Δύο ναυτικά έθνη που έκτισαν τη σχέση τους στα ναυπηγεία-3
Ευ. Αγγελάκος, Χ. Φαφαλιός, Ν. Λυκιαρδόπουλος. [Ναυτικά Χρονικά/Studio Kominis]
Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT