Από την Ουκρανία στη Θεσσαλονίκη, το Odessa Classics βρίσκει μουσική στέγη

Από την Ουκρανία στη Θεσσαλονίκη, το Odessa Classics βρίσκει μουσική στέγη

Στην Οδησσό έχω πάει μόνο μία φορά, το 2014. Στο μυαλό μου έχω ακόμη την εναργή εικόνα από την επίσκεψη στο κομψό αρχιτεκτόνημα βιεννέζικου μπαρόκ της Οπερας και του Μπαλέτου για ένα κοντσέρτο

2' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην Οδησσό έχω πάει μόνο μία φορά, το 2014. Στο μυαλό μου έχω ακόμη την εναργή εικόνα από την επίσκεψη στο κομψό αρχιτεκτόνημα βιεννέζικου μπαρόκ της Οπερας και του Μπαλέτου για ένα κοντσέρτο. Η αντίθεση με την Ευρώπη ή και την Αμερική –όπου έχω ζήσει ενθουσιώδη κοινά σε συναυλιακούς χώρους– ήταν ότι στην Ουκρανία οι ακροατές ήξεραν στη συντριπτική τους πλειονότητα κάθε νότα, κάθε συνθέτη, συντονίζονταν απόλυτα με τον διευθυντή της ορχήστρας σε μια μαγική συνύπαρξη. Η μουσική τους παιδεία ήταν καθολική και συγκινητικά αξιοθαύμαστη. Με τον πόλεμο, όλοι οι ουκρανικοί πολιτιστικοί φορείς έπαυσαν ή περιόρισαν τη λειτουργία τους και κάποιοι μάλιστα ξενιτεύτηκαν κυριολεκτικά. Αυτή την εβδομάδα λοιπόν έχουμε την τιμή να φιλοξενούμε στην πατρίδα μας ένα θεσμό που χρειάζεται τη στήριξη και την αγάπη μας, διότι πριν από την πολεμική σύρραξη έφερνε στην Ουκρανία ορχήστρες από όλο τον κόσμο, ήταν ένα «όχημα» εξωστρέφειας.

Από την Ουκρανία στη Θεσσαλονίκη, το Odessa Classics βρίσκει μουσική στέγη-1
Ο χαρισματικός πιανίστας Βασίλης Βαρβαρέσος θα εμφανιστεί τη ∆ευτέρα στο φεστιβάλ Odessa Classics στη Θεσσαλονίκη. [SHUTTERSTOCK]

Εχοντας μείνει ανέστιο, το διεθνές φεστιβάλ κλασικής μουσικής Odessa Classics έρχεται για δεύτερη χρονιά στη Θεσσαλονίκη και βρίσκει προσωρινή στέγη στη φιλόξενη ελληνική συμπρωτεύουσα. Το υπουργείο Πολιτισμού ανέθεσε εκ νέου τη φετινή διοργάνωση στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, που με τη σειρά του κινητοποίησε τους σημαντικότερους μουσικούς φορείς της πόλης – την Κρατική Ορχήστρα και τον Οργανισμό Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. Ετσι χτίστηκε μια γέφυρα μουσικής, από την Οδησσό στη Θεσσαλονίκη. Μια πηγαία πράξη αλληλεγγύης με την παρουσία κορυφαίων καλλιτεχνών παγκόσμιου βεληνεκούς, που δίνουν ανάσα ζωής στο φεστιβάλ κλασικής μουσικής της Ουκρανίας. Την καλλιτεχνική διεύθυνση έχει ο διεθνώς καταξιωμένος Ουκρανός πιανίστας Αλεξέι Μπότβινοφ, ενώ τη γενική επιμέλεια της διοργάνωσης έχει ο διευθυντής του ΚΩΘ, Γεώργιος-Ιούλιος Παπαδόπουλος.

Από την Ουκρανία στη Θεσσαλονίκη, το Odessa Classics βρίσκει μουσική στέγη-2
Ο Σεμπάστιαν Κνάουερ θα ερμηνεύσει Μότσαρτ αλλά και Γκέρσουιν. [SHUTTERSTOCK]

Από τις πέντε ξεχωριστές εμφανίσεις απομένουν ακόμη τρεις. Το Σάββατο στην αίθουσα τελετών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου η Brussels Chamber Orchestra, ιδρυθείσα το 1999 από την αφοσίωση μερικών νέων βιρτουόζων για τη μουσική δωματίου, θα συμπράξει με εξαιρετικούς σολίστ για να ερμηνεύσουν έργα Χάιντν, Μπαχ, Ροσίνι, Βιβάλντι, Πιατσόλα κ.ά., σε μια βραδιά που έχει πολυδιάστατο ρεπερτόριο.

Την Κυριακή στον ίδιο χώρο θα εμφανιστεί ο Σεμπάστιαν Κνάουερ, ένας κορυφαίος πιανίστας με πάνω από 30 χρόνια καριέρας και με εμφανίσεις σε περισσότερες από 50 χώρες. Εχει ηχογραφήσεις που έχουν αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές και συναυλίες σε σπουδαίες αίθουσες. Στην Ελλάδα θα τον δούμε να ερμηνεύει Μότσαρτ, Σούμπερτ, Μπετόβεν αλλά και Σατί και Γκέρσουιν.

Από την Ουκρανία στη Θεσσαλονίκη, το Odessa Classics βρίσκει μουσική στέγη-3
Ο Ουκρανός πιανίστας Αλεξέι Μπότβινοφ, ο οποίος έχει την καλλιτεχνική διεύθυνση του φεστιβάλ. [SHUTTERSTOCK] 

Τη Δευτέρα 20 Νοεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, στην αίθουσα «Αιμίλιος Ριάδης», θα πρωταγωνιστήσουν ο εξαιρετικός Βασίλης Βαρβαρέσος στο πιάνο και ο βαρύτονος Αρης Αργύρης, για να ιχνηλατήσουν το ενδιαφέρον δίπολο Βέρντι – Βάγκνερ. Ας μην ξεχάσουμε λοιπόν τους Ουκρανούς που ήρθαν σε δεύτερη επικοινωνιακή μοίρα με τον πόλεμο στη Μέση Ανατολή και ας στηρίξουμε το φεστιβάλ τους, απολαμβάνοντας υψηλής ποιότητας ερμηνείες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT