Στην γκαλερί Artworx της Κηφισιάς «βουίζει» το πρώτο γούρι του 2024

Στην γκαλερί Artworx της Κηφισιάς «βουίζει» το πρώτο γούρι του 2024

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μεγάλωσε μέσα στη ζωγραφική, τη μουσική και την αγάπη για την Ιστορία, που σμίλεψαν το βλέμμα της. Ανιψιά των ανασκαφέων Γιάννη Σακελλαράκη και Εφης Σαπουνά, οι οποίοι άφησαν ανάγλυφο το αποτύπωμά τους στην Κρήτη, η Πολίνα Σαπουνά Ελλις –προτού ασχοληθεί με το κόσμημα– σπούδασε και εκείνη Αρχαιολογία. Αγαπά με βιωματικό τρόπο τον μινωικό πολιτισμό και έτσι έφτιαξε ένα καταπληκτικό γούρι για το 2024 με έμπνευση από το χρυσό μινωικό κόσμημα «Μέλισσα των Μαλίων» (1800-1700 π.Χ.).

Είναι μια πολύ ξεχωριστή δημιουργία, η οποία θα παρουσιαστεί αυτήν την Πέμπτη 23 Νοεμβρίου από τις 6 μ.μ. έως και τις 9 μ.μ. στην γκαλερί Artworx στην Κηφισιά (Κολοκοτρώνη 1, 1ος όροφος). Πέρα από σύμβολο εργατικότητας, το σπουδαίο αυτό έντομο ενσαρκώνει την ισορροπία της φύσης και η μείωση του πληθυσμού του είναι απειλή για την ίδια την ανθρωπότητα. Εως τις 29/11 η Artworx φιλοξενεί και την πρώτη ατομική έκθεση στην πατρίδα μας του Ιταλού καλλιτέχνη Μπέπε Κατουρέλι με τίτλο «Lost in Transition 3. NEGATIVE / ΑΡΝΗΤΙΚΟ».

Στην γκαλερί Artworx της Κηφισιάς «βουίζει» το πρώτο γούρι του 2024-1
Η Πολίνα Σαπουνά Ελλις με τον Κωνσταντίνο Ζουγανέλη στα εγκαίνια της έκθεσης του Μπέπε Κατουρέλι.[STUDIO PANOULIS]

Από την αρχιτεκτονική, στην εσωτερική διακόσμηση, στο βιομηχανικό σχέδιο, στη ζωγραφική, στη φωτογραφία, στη γλυπτική, στο κέντημα, στο χαλί, στην ταπετσαρία, η γκάμα αυτού του καλλιτέχνη είναι ευρύτατη. Η Μαρία Ξανθάκου και η θυγατέρα της, Ιζαμπέλα Φρανσές, που ίδρυσαν την γκαλερί, έχουν στόχο να μας κάνουν ενδιαφέρουσες προτάσεις και έτσι επέλεξαν αυτήν την ιδιαίτερη περίπτωση δημιουργού. Γεννημένος το 1957 στην Τοσκάνη, σπούδασε στη Φλωρεντία και διαμορφώθηκε ως νέος στο περιβάλλον της Radical Architecture, ένα κίνημα αρχιτεκτόνων και σχεδιαστών που σημάδεψαν με την παρουσία τους τις δεκαετίες ’60 και ’70. Ζητούμενό τους είχαν την ανατροπή της κατεστημένης θέασης του κόσμου που παγιώνεται μέσα από την αρχιτεκτονική. Ετσι, οι εκπρόσωποι του ρεύματος αυτού επικεντρώθηκαν στην παραγωγή πειραματικών αρχιτεκτονικών και εσωτερικών σχεδίων, έφτιαξαν έπιπλα και αντικείμενα που θεωρήθηκαν πρωτοπόρα. Το 1982 ο Κατουρέλι μετακόμισε στο Μιλάνο σηματοδοτώντας την αρχή μιας μακροχρόνιας επαγγελματικής συνεργασίας με τον θρυλικό σχεδιαστή Ετορε Σότσας, τον όμιλο Memphis και τις εκδόσεις Terrazzo.

Στην γκαλερί Artworx της Κηφισιάς «βουίζει» το πρώτο γούρι του 2024-2
Ιζαμπέλα Φρανσές, Μαριάννα Κακαουνάκη και Ειρήνη Βεργίτση. [STUDIO PANOULIS]

Υστερα, με τη μετέπειτα συνεργάτιδά του Τζοβανέλα Φορμίκα αποφάσισαν να ανοίξουν μια εταιρεία η οποία καταπιάστηκε με τον σχεδιασμό χώρων και προϊόντων. Ταξίδευαν σε όλο τον κόσμο και έκαναν συμπράξεις με καλλιτέχνες και αρχιτέκτονες σε αφρικανικές και ασιατικές χώρες. Στην έκθεση της Κηφισιάς, πάντως, ξεχωρίζουν τα κεντήματα του Ιταλού που δείχνουν τη δεινότητα, την ευαισθησία αλλά και τη φαντασία του. Στην ουσία είναι έργα αρχιτεκτονικής καμωμένα με κλωστές (σαν μικρά κεντημένα «σκίτσα»), που παρουσιάζονται μαζί με κεραμικά, καθώς και ιδιαίτερες φωτογραφίες.

Στην γκαλερί Artworx της Κηφισιάς «βουίζει» το πρώτο γούρι του 2024-3
Αϊνόλα Τερζοπούλου, Μπέπε Κατουρέλι και Μαρία Ξανθάκου. [STUDIO PANOULIS]
Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT