Θεωρείται μια από τις ταινίες-ορόσημα της χρονιάς, έχει δεχθεί διθυράμβους από κριτικούς παγκοσμίως, φέρει την υπογραφή του Μάρτιν Σκορσέζε και έχει ως πρωταγωνιστές τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο και τον Λεονάρντο ΝτιΚάπριο. Είναι, όμως, τελικά οι «Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού» μια πετυχημένη εμπορικά ταινία ή όχι;
Η ιδιαιτερότητα αυτής της απάντησης εντοπίζεται στο γεγονός ότι η ταινία του Σκορσέζε αποτελεί την πρώτη σημαντική παραγωγή από την πλατφόρμα streaming της Apple η οποία είχε διανομή στις κινηματογραφικές αίθουσες.
Μελετώντας τα νούμερα, «Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού» έχουν συγκεντρώσει εισπράξεις 120 εκατομμυρίων δολαρίων παγκοσμίως, κατά τις πρώτες τρεις εβδομάδες διανομής στους κινηματογράφους. «Πρόκειται για ένα καλό νούμερο;», διερωτάται άρθρο του Variety. Οι απαντήσεις φαίνεται να ποικίλλουν.
«Δεν μπορώ να δω πως η ως τώρα εικόνα του παγκοσμίου box-office μπορεί να αποδώσει κέρδη», σχολιάζει ο Ερικ Χάντλερ, αναλυτής στην Roth Capital Partners. «Ο μόνος τρόπος θα ήταν να φέρει πολλούς νέους συνδρομητές στην πλατφόρμα της Apple», συνεχίζει.
Στο άρθρο του Variety τονίζεται ότι αν η ταινία του Σκορσέζε ακολουθούσε την παραδοσιακή φόρμα διανομής – αν δηλαδή δεν υπήρχε η πλατφόρμα streaming της Apple – τότε οι «Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού» θα λογίζονταν σίγουρα, με βάση τα ως τώρα στοιχεία και την πορεία στα ταμεία, ως μια εμπορική αποτυχία.
Παρόλα αυτά, για εταιρείες, όπως η Apple ή η Amazon, τα κριτήρια μιας εμπορικής επιτυχίας ή αποτυχίας δεν σχετίζονται τόσο με τα εισιτήρια που θα κόψει ή εκάστοτε ταινία, όσο με την επίδραση που αυτή θα έχει στον αριθμό συνδρομητών που θα εγγραφούν στις εν λόγω πλατφόρμες.
Εκτός αυτού, όμως, η πορεία της ταινίας στα επικείμενα βραβεία -με αποκορύφωμα τα Οσκαρ και τις Χρυσές Σφαίρες- θα κρίνει αν και κατά πόσο το «brand» του Σκορσέζε, μπορέσει να προσδώσει στην Apple το ανάλογο κύρος που η εταιρεία αποζητά, έτσι ώστε να εδραιώσει τη θέση της στην κινηματογραφική βιομηχανία.
Επιπλέον, όπως επισημαίνει το Variety, κοινό και αναλυτές μένουν στο σκοτάδι για την πραγματική εμπορική επίδραση μιας ταινίας, καθώς πλην του «κλασσικού» κινηματογραφικού box-office, δεν διατίθενται άλλα στοιχεία για τη δημοφιλία ή τις προβολές του φιλμ εντός της πλατφόρμας streaming.
«Το “Killers of the Flower Moon” αποτελεί μια τεράστια επιτυχία», εκτιμά από τον πλευρά του, ο Κρις Ράντλμαν, στέλεχος της Flix Brewhouse με έδρα το Τέξας. «Πρόκειται για μια ταινία τριών ωρών, οπότε το γεγονός ότι την βλέπουν πολλοί άνθρωποι στους κινηματογράφους είναι υπέροχο».
Την ίδια στιγμή, αναλυτές εκτιμούν ότι η Apple έχει το περιθώριο για οικονομικά ρίσκα τέτοιου μεγέθους, ενώ η εταιρεία, με παραγωγές σαν αυτή του Σκορσέζε ή τον «Ναπολέοντα» του Ρίντλεϊ Σκοτ που αναμένεται στις αίθουσες μέσα στον Νοέμβριο, αποδεικνύει ότι δεν είναι διατεθειμένη να κάνει κινηματογραφικές εκπτώσεις.
Συμπερασματικά, το τοπίο μοιάζει για την ώρα θολό. Οπως αναφέρει το Variety, αφενός η Apple μοιάζει κερδισμένη από τα επιπλέον έσοδα της κυκλοφορίας μιας ταινίας της στις αίθουσες, αφετέρου τα κεφάλαια που δαπανώνται για την διανομή της και κατόπιν για την προώθηση της ενόψει των μεγάλων βραβείων, ενδέχεται να την ζημιώνουν. Ο χρόνος θα δείξει ποια τάση θα υπερισχύσει. «Εταιρείες, όπως η Apple και η Amazon μαθαίνουν από τέτοια πειράματα», καταλήγει το δημοσίευμα.
Με πληροφορίες από Variety