«Για τους λάτρεις της στατιστικής», στις δύο τελευταίες ταινίες του Γιώργου Λάνθιμου οι πρωταγωνίστριες απέσπασαν αμφότερες το Οσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου: η Ολίβια Κόλμαν «σήκωσε» το χρυσό αγαλματίδιο για τον ρόλο της ως στρυφνής βασίλισσας Αννας στην «Ευνοούμενη», ενώ η Εμα Στόουν με το σαρωτικό της «tour de force» μας έκανε να πιστεύουμε ακράδαντα πως ήταν η μοναδική που μπορούσε να δώσει τόσο αβίαστα πνοή στην Μπέλα Μπάξτερ του «Poor Things». Mαζί έπεισε και την Ακαδημία που της χάρισε άλλο ένα Οσκαρ για να το βάλει δίπλα σε αυτό του «La La Land».
Οταν η παρορμητική εκφραστικότητα της Στόουν συναντά τη νηφάλια μα ασίγαστης φαντασίας ματιά του Λάνθιμου γεννιέται ένα πάντρεμα που είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια στη μεγάλη οθόνη. Οσο οι δυο τους συνεχίζουν έτσι, όλα δείχνουν πως θα λάβουν μια άξια θέση δίπλα σε κινηματογραφικά «ντουέτα» σαν αυτά του Γούντι Αλεν και της Ντάιαν Κίτον, του Ινγκμαρ Μπέργκμαν και της Λιβ Ούλμαν.
Κάτι μας λέει βέβαια πως όλες οι γυναίκες ηθοποιοί αυτή τη στιγμή θα έκαναν «ουρές» για να παίξουν σε κάποια επόμενη ταινία του Λάνθιμου. Στο «Kinds of Kindness» που έχει πάρει ήδη τον δρόμο του για τις αίθουσες στις 21 Ιουνίου, δίπλα στην «αιώνια» του σκηνοθέτη θα δούμε και πάλι τη Μάργκαρετ Κουάλεϊ (τη «δεύτερη Μπέλα») αλλά και τη Χάντερ Σέιφερ, που πήρε το βάπτισμα του πυρός από το τηλεοπτικό «Euphoria».
Οσο ο Λάνθιμος ετοιμάζεται στο μεταξύ να ξεκινήσει τα γυρίσματα για το remake του κορεάτικου «Save the Green Planet!» –στο οποίο, όπως φαίνεται, θα δούμε και πάλι τη Στόουν– επιλέγουμε 5 γυναίκες ηθοποιούς που θα στέκονταν άξια σε μια ταινία του σκηνοθέτη:
Σάρα Σνουκ
Το να διαλέξεις την καλύτερη ερμηνεία στο «Succession» είναι σχεδόν το ίδιο δύσκολο με το να μάντευες ποιος τελικά θα ήταν ο διάδοχος της μιντιακής αυτοκρατορίας του Λόγκαν Ρόι. Οφείλουμε όμως να παραδεχθούμε πως ως Σιβόν Ρόι, η Σάρα Σνουκ σε στιγμές κατάφερνε μόνο με τους μυς του προσώπου της να επισκιάσει οτιδήποτε άλλο συνέβαινε στο πλάνο. Λίγες μπορούν να διαλύουν σαν λέιζερ με το αυστηρά δραματικό τους βλέμμα και να μειδιούν ειρωνικά την ίδια στιγμή σαν να κάνουν το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο. Αυτή η ερμηνευτική πλαστικότητα φαίνεται πως εκτιμήθηκε και θεατρικά, αφού η Σάρα Σνουκ αυτό τον καιρό πρωταγωνιστεί στη μεταφορά του «Πορτρέτου του Ντόριαν Γκρέι» στο Royal Haymarket του Λονδίνου στο οποίο παίζει 26 (!) διαφορετικούς ρόλους. Μάλλον θα της ήταν παιχνιδάκι να γίνει ο χαμαιλέοντας που θα ενσωματωνόταν φυσικά στο κινηματογραφικό παράλογο του Λάνθιμου. Μήπως ήρθε η ώρα να χωρέσει άλλη μία τζίντζερ στο λανθιμικό σύμπαν;
Βίκι Κριπς
Πριν ο Ελληνας σκηνοθέτης παραδοθεί στα πελώρια μάτια της Εμα Στόουν, επέλεγε για τις ταινίες του γυναικεία πρόσωπα με λεπτά, σχεδόν στωικά χαρακτηριστικά που είχαν όμως και μια υποδόρια, μελαγχολική ένταση. Ηταν η Αγγελική Παπούλια του «Κυνόδοντα» και των «Αλπεων», η Ρέιτσελ Βάις του «Αστακού» και της «Ευνοούμενης», η Νικόλ Κίντμαν του «Θανάτου του Ιερού Ελαφιού» –αλλά και η σύζυγός του Αριάν Λαμπέντ των πολλών, μικρών ρόλων στις πρώτες του ταινίες. Αυτή ακριβώς την ερμηνευτική ποιότητα έχει και η Βίκι Κριπς και το απέδειξε περίτρανα ιδιαίτερα στην «Αόρατη Κλωστή» του Πολ Τόμας Αντερσον αλλά και στον «Κορσέ» της Μαρί Κρόιτσερ.
Βανέσα Κίρμπι
Αν ο Λάνθιμος αποφασίσει και πάλι να κάνει κάποια ταινία εποχής, ο υπεύθυνος κάστινγκ του θα έπρεπε να βάλει ψηλά στη λίστα του τη Βανέσα Κίρμπι. Οχι απλά γιατί την είδαμε ως Ιωσηφίνα στον «Ναπολέοντα» του Ρίντλεϊ Σκοτ, αλλά κυρίως, επειδή την είδαμε ως πριγκίπισσα Μαργαρίτα στους δύο πρώτους κύκλους του τηλεοπτικού «The Crown». Η Κίρμπι προσέδωσε στην «αδικημένη» αδερφή της βασίλισσας Ελισάβετ την απαραίτητη πονηριά, κάθε βλέμμα της ήταν σαν να πρόδιδε στον θεατή την επόμενη «ζαβολιά» της. Ερμήνευσε, δηλαδή, τον ρόλο της γυναίκας ηρωίδας που όσα στεγανά και αν έχουν χτίσει γύρω της, θα βρει πώς να «το κάνει» με τον δικό της τρόπο. Σας θυμίζει κάτι;
Μία Γκοθ
Ο Τι Γουέστ μας χρωστάει την τρίτη ταινία της τριλογίας «Χ» που θα δούμε τον Ιούλιο και κάτι μας λέει ότι και πάλι η ηθοποιός Μία Γκοθ θα «σηκώσει» πάνω της όλη την ταινία. Μεταμορφώθηκε σε μία πορνοστάρ των 70s (και όχι μόνο) στο ομώνυμο «X», ενώ στο πρίκουέλ του «Pearl» μας έκανε να την ακολουθήσουμε αβίαστα στον παροξυσμό ενός γλυκού κοριτσιού της αμερικανικής επαρχίας που προχωρά στη βίαιη ωμότητα όταν τα πράγματα δεν πάνε όπως της υπόσχονται. Αν και έχει δρόμο ακόμα μπροστά της, ίσως μια μέρα να έχει κάτι από Εμα Στόουν.
Ολγα Καρλάτου
Δεν τη θέλουμε μόνο εμείς αλλά κάποτε την αναζήτησε και ο Γιώργος Λάνθιμος. Οταν ο Ελληνας σκηνοθέτης γυρνούσε τον «Κυνόδοντα» ήθελε την Ολγα Καρλάτου για τον ρόλο της μητέρας της οικογένειας. Δεν κατάφερε να τη βρει ποτέ, μάλλον γιατί όπως έμαθε αργότερα, η πάλαι ποτέ σύζυγος του Νίκου Παπατάκη και πρωταγωνίστρια στους «Βοσκούς» μεταξύ πολλών άλλων, έχει αποσυρθεί εδώ και δεκαετίες από την ηθοποιία και μένει στις Βερμούδες όπου εργάζεται ως νομικός. Ο Λάνθιμος μπορεί να μην κατάφερε να βρει την πρωταγωνίστρια της αγαπημένης του ταινίας, πάντως, έκανε τη δική του υπόκλιση στους «Βοσκούς» με τη «Βληχή». Θα αρκούσε βέβαια και μόνο μια προσεκτική ματιά στον τρόπο με τον οποίο ο πιο περιζήτητος Ελληνας σκηνοθέτης αυτή τη στιγμή, βάζει τους γυναικείους χαρακτήρες να εξεγείρονται για να καταλάβουμε πόσο θαύμασε τον Παπατάκη. Την Ολγα Καρλάτου θα τη βλέπαμε άνετα σε έναν μικρό ρόλο-φόρο τιμής, σαν αυτόν της Χάνα Σιγκούλα στο «Poor Things». Αλλωστε, σε έναν παράλληλο κόσμο, ο Λάνθιμος θα γυρνούσε ταινίες στα 70s με την Ολγα Καρλάτου και ο Νίκος Πατατάκης στα 20s με την Εμα Στόουν.