Οταν ο Φράνσις Φορντ Κόπολα παρουσίαζε στις Κάννες το «Αποκάλυψη Τώρα» κρατούσε στην αγκαλιά του τη μικρή τότε κόρη του, Σοφία. Σαράντα πέντε χρόνια μετά, ξανά στις Κάννες, ο Κόπολα παρουσίασε την προηγούμενη εβδομάδα το «έργο ζωής» του, με τίτλο «Megalopolis», και αυτή τη φορά στη συνέντευξη Τύπου κρατούσε χεράκι χεράκι τις εγγονές του.
Ολα, άλλωστε, έμοιαζαν διαφορετικά φέτος για τον θρυλικό 85χρονο δημιουργό. Οπως επισημαίνουν οι NYT, το «Αποκάλυψη Τώρα» χάρισε στον Κόπολα τον Χρυσό Φοίνικα, κάτι το οποίο δεν αναμένεται να συμβεί φέτος με το «Megalopolis», το οποίο δίχασε τους κριτικούς. Οπως έγραφε, μεταξύ άλλων, η «Κ» τις προηγούμενες ημέρες, στη νέα ταινία του Κόπολα «ο διδακτισμός χτυπάει κόκκινο, όπως και η παράθεση Ρωμαίων συγγραφέων, ενώ η πρόσβαση του κοινού σε όλα αυτά ελάχιστα λαμβάνεται υπόψη».
Ο ίδιος ο Κόπολα, όμως, στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου στις Κάννες την Παρασκευή δήλωνε «αμετανόητος» για όλα όσα έκανε ώστε να προχωρήσει η παραγωγή της ταινίας. «Θα μετάνιωνα αν δεν γύριζα την ταινία», δήλωσε ο σκηνοθέτης εξηγώντας: «Πολλοί άνθρωποι πριν πεθάνουν εύχονταν να είχαν προλάβει να κάνουν πράγματα στη ζωή τους. Εγώ όμως όταν έρθει η ώρα, θα λέω πως τώρα θέλω να κάνω κάτι, πως θέλω να δω την κόρη μου να κερδίζει ένα Οσκαρ, πως πρέπει να δημιουργήσω την ταινία που θέλω. Θα είμαι τόσο απασχολημένος με τις σκέψεις όσων θέλω να κάνω, που όταν έρθει η ώρα να πεθάνω, δεν θα το καταλάβω». Με αυτόν τον τρόπο απάντησε και στο ερώτημα για το αν μετανιώνει που χρηματοδότησε ο ίδιος το «Megalopolis» βάζοντας από την τσέπη του το τεράστιο ποσό των 120 εκατ. δολαρίων.
Ο Κόπολα, στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου, παρέθεσε και ορισμένους πολιτικούς προβληματισμούς για τη σύγχρονη Αμερική που είναι αισθητοί και στη νέα του ταινία. «Αυτό που συμβαίνει στην Αμερική, στη δημοκρατία μας, θυμίζει ακριβώς τον τρόπο με τον οποίο η Ρωμαϊκή Δημοκρατία κατέρρευσε χιλιάδες χρόνια πριν», υποστήριξε χαρακτηριστικά.
Οπως έγραφε και η «Κ», το «Megalopolis» αποτελεί έναν παραλληλισμό της σύγχρονης Αμερικής με την αρχαία Ρώμη. Δύο κεντρικοί χαρακτήρες, ένας νομπελίστας επιστήμονας (Ανταμ Ντράιβερ) κι ένας δημοφιλής δήμαρχος (Τζιανκάρλο Εσπόζιτο), ανταγωνίζονται για την ψυχή της πόλης-έθνους. Ο πρώτος έχει στα σκαριά το σχέδιο της Μεγαλόπολις, μιας «έξυπνης πόλης», στο οποίο ο δεύτερος αντιτίθεται.
Ο Κόπολα υποστήριξε επίσης στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ότι, παρά το γεγονός ότι δουλεύει το συγκεκριμένο πρότζεκτ από τη δεκαετία του 1980, οι εξελίξεις στις ΗΠΑ τα τελευταία χρόνια κατέστησαν τις ιστορικές αναλογίες που είχε στο μυαλό του ακόμη πιο ξεκάθαρες, ενώ δεν απέρριψε το ενδεχόμενο να μοντάρει εκ νέου το «Megalopolis» παραδίδοντας ένα νέο cut όπως έχει κάνει και άλλες φορές στο παρελθόν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η συνέντευξη Τύπου ξεκίνησε με 20 λεπτά καθυστέρηση, ενώ κανείς από τους παρευρισκόμενους δημοσιογράφους δεν ρώτησε τον εμβληματικό δημιουργό αναφορικά με το δημοσίευμα του Guardian το οποίο, επικαλούμενο ανώνυμες πηγές, έκανε λόγο για παρενοχλητική συμπεριφορά του Κόπόλα στη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας.
Με πληροφορίες από New York Times και Guardian