Νέες ταινίες: Ο ισπανικός Νότος μετά τον Φράνκο και η αντροπαρέα του Χόλιγουντ

Νέες ταινίες: Ο ισπανικός Νότος μετά τον Φράνκο και η αντροπαρέα του Χόλιγουντ

2' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δύο είναι οι ταινίες που αξίζουν περισσότερο την προσοχή μας αυτή την εβδομάδα. Η πρώτη είναι το «Μικρό νησί» (***), ένα ισπανικό αστυνομικό θρίλερ, πολυβραβευμένο στη χώρα του και με πολύ καλές συστάσεις διεθνώς. Η δράση τοποθετείται στον επαρχιακό ισπανικό Νότο το 1980, όπου ένας κατά συρροή δολοφόνος και βιαστής νεαρών γυναικών τρομοκρατεί την ντόπια κοινότητα. Δύο αστυνομικοί καταφθάνουν επιτόπου και ξεκινούν τις έρευνες, προσπαθώντας ταυτόχρονα να συνυπάρξουν με τους ντόπιους αλλά και μεταξύ τους.

Η τυπική ιστορία των ντετέκτιβ, οι οποίοι καθώς προχωρούν την υπόθεση εξερευνούν τελικά και τους ίδιους τους εαυτούς τους, χρησιμοποιείται εδώ από τον σκηνοθέτη Αλμπέρτο Ροντρίγκεζ ως όχημα πολιτικοκοινωνικών αναστοχασμών.

Τα πρώτα χρόνια μετά την πτώση του φρανκικού καθεστώτος, οι άνθρωποι μοιάζουν παγιδευμένοι μεταξύ πρότερης και καινούργιας κατάστασης. Τα νέα κορίτσια απολαμβάνουν άγαρμπα τη σεξουαλική τους απελευθέρωση και ψάχνουν ευκαιρίες μακριά από τον συντηρητισμό της επαρχίας. Εν τω μεταξύ, ο ένας από τους δύο αστυνομικούς, πρώην μέλος της φρανκικής Γκεστάπο, δυσκολεύεται να αφήσει πίσω τις… μεθόδους του παρελθόντος.

Το μεγαλύτερο «ατού» της ταινίας έχει να κάνει με την αισθητική της. Ο εκτυφλωτικός ήλιος του ισπανικού Νότου αγωνίζεται θαρρείς να διαπεράσει τα στεγανά και τα μυστικά της μικρής κοινωνίας, τρυπάει τις συνειδήσεις των ανθρώπων και τους οδηγεί στα άκρα.

Τα πανοραμικά πλάνα του Ροντρίγκεζ έχουν κάτι από την καθολικότητα και τη βαρύτητα εκείνων του τηλεοπτικού «True Detective». Η βροχή στο τέλος λειτουργεί ως κάθαρση τόσο για τους «παλιούς» όσο και για τους «νέους», ωστόσο η Ιστορία βρίσκεται πάντα εκεί και καταγράφει, η νέα αρχή μπορεί και να είναι τελικά απλώς ψευδαίσθηση.

Το δεύτερο φιλμ της εβδομάδας έχει έντονο χολιγουντιανό άρωμα, καθώς μας μεταφέρει στην γκλαμουράτη αμερικανική κινηματογραφική σκηνή. Το «Entourage» (**½) του Νταγκ Ελιν αποτελεί τη μεταφορά στη μεγάλη οθόνη της αντίστοιχης τεράστιας τηλεοπτικής επιτυχίας που τερματίστηκε το 2011 έπειτα από 8 σεζόν.

Στην ταινία, ο ανερχόμενος σταρ Βίνσεντ Τσέις βρίσκεται εν μέσω προβλημάτων στα γυρίσματα της νέας ταινίας του, την οποία επίσης σκηνοθετεί. Στο πλευρό του έχει την παρέα των πιστών φίλων του αλλά και τον δαιμόνιο μάνατζερ Αρι Γκολντ, οι οποίοι τον στηρίζουν σε κάθε του βήμα.

Μπορεί τα αστεία να μην είναι πάντα επιτυχημένα και η πλοκή είναι ελαφρώς αδύναμη, ωστόσο το μοναδικό κλίμα της αντροπαρέας και η σάτιρα της τεχνητής λάμψης του Χόλιγουντ μεταφέρονται κι εδώ –έστω και σε μικρότερο βαθμό σε σχέση με τη σειρά– προσφέροντας ένα δίωρο απενοχοποιημένης διασκέδασης.

Προβάλλονται επίσης η κατασκοπική κωμωδία «Spy» (**) με την πληθωρική Μελίσα Μακάρθι στον ρόλο μιας… εναλλακτικής πράκτορος της CIA και η ρομαντική κομεντί «Καθηγητής με το ζόρι», όπου ο Χιου Γκραντ ερμηνεύει έναν μάλλον αυτοβιογραφικό ρόλο.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT