Μποντ και Αστακός, οι πρωταθλητές του φθινοπώρου

Μποντ και Αστακός, οι πρωταθλητές του φθινοπώρου

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Λίγο ακόμη και θα άγγιζαν τα 2 εκατομμύρια εισιτήρια οι δέκα πρώτες ταινίες του ελληνικού box office κατά τους μήνες του φθινοπώρου. Δεν είναι λίγοι 1.771.000 θεατές σε εποχές κρίσης. Αν συνυπολογίσουμε και τους 251.000, που τίμησαν με τον οβολό τους τις πέντε εμπορικότερες ταινίες πιο καλλιτεχνικών προδιαγραφών από αυτές του τοπ 10, μπορούμε να καταλήξουμε σε θετικά σχόλια γύρω από τις αντοχές του κινηματογράφου.

Que viva Bond!

Ο Τζέιμς Μποντ, πιο εσωτερικός και ευάλωτος από κάθε άλλη φορά, είναι ο πρωταθλητής του φθινοπώρου. Ουσιαστικά έσωσε την «παρτίδα» με το «Spectre», αποδεικνύοντας πως έχει ισχυρούς δεσμούς με το ελληνικό κοινό. Κανένας άλλος κινηματογραφικός μύθος δεν έχει φανεί τόσο ανθεκτικός σε καιρούς που οι μύθοι είναι τόσο αναλώσιμοι.

Το δεύτερο, κοινότοπο, συμπέρασμα από τον πίνακα των 10 πρώτων αφορά την εμπορική υπεροχή του animation σε σχέση με ταινίες που αναμασούν κόμικ ή μπεστ σέλερ. Τα «Μυαλά που κουβαλάς» (305.000), τα «Μinions» (290.000) και το φετινό «Ξενοδοχείο για τέρατα» (155.000), καταλαμβάνουν τις θέσεις πίσω από το «Spectre» αφήνοντας έξω από τον πίνακα ταινίες όπως το «Αnt-Man» (48.000).

Τρίτο συμπέρασμα, o Γούντι Αλεν κρατάει τα σκήπτρα της κωμωδίας, επαναλαμβάνοντας το ίδιο αστείο. Ο «Παράλογος άνθρωπος» (93.000) είναι η πρώτη σε εισιτήρια ταινία, ανάμεσα στις τρεις πιο εμπορικές που μας ήρθαν από τον χώρο της πραγματικότητας και όχι της φαντασίας. Ακολουθούν η δραματική κομεντί ο «Αρχάριος» με τον Ρόμπερτ ντε Νίρο και η βιογραφική «Ανίερη συμμαχία» με τον Τζόνι Ντεπ.

Delicatessen…

Στο οικοσύστημα των… καλλιτεχνικών ταινιών κυριάρχησε το αλλόκοτο είδος, «weird wave of greek cinema», χάρη στον πολυεθνικό «Αστακό» του Γιώργου Λάνθιμου. Η ταινία του, που συζητήθηκε όσο λίγες, έχει προσελκύσει 64.000 θεατές. Το πιο εμπορικό «πιάτο» για σινεφίλ γούστα.

Εκπληξη εδώ μπορούν να θεωρηθούν οι επιδόσεις του σκοτεινού «Mackbeth» (30.658). Η ματιά του σκηνοθέτη Τσάστιν Κερζέλ πάνω στο έργο του Σαίξπηρ ομολογουμένως είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ο ήρωάς του όμως έγινε δημοφιλής σε ένα νέο σινεφίλ κοινό μάλλον χάρη στην πρωταγωνιστική παρουσία του Μάικλ Φασμπέντερ.

Δύο σπουδαίοι ηθοποιοί, βετεράνοι του ευρωπαϊκού σινεμά, η Σάρλοτ Ράμπλινγκ και ο Τομ Κόρτνεϊ, έκαναν τη διαφορά στο λιτό δράμα «45 χρόνια». Συγκίνησαν 16.500 θεατές, που ανέδειξαν την ταινία σε μικρό καλλιτεχνικό γεγονός του φθινοπώρου.

Στο μέτωπο των καλλιτεχνικών ταινιών (στο τοπ 5 εντάσσουμε και τον «Παράλογο άνθρωπο») οι αριθμοί έχουν ως ακολούθως: «Νιότη» (47.000), «Dheepan» (8.100).

ΥΓ. Το περασμένο Σαββατοκύριακο δεν ήταν τόσο ενθαρρυντικό για ελληνικό σινεμά, το «Ουζερί Τσιτσάνης» έκανε άνοιγμα 30.000 εισιτηρίων σε 112 οθόνες.

Top 10

1. Spectre 444.000

2. Τα μυαλά που κουβαλάς 305.000

3. Minions 290.000

4. Ξενοδοχείο για τέρατα 2 155.000

5. Everest 144.000

6. Διάσωση 117.000

7. Παράλογος άνθρωπος 93.000

8. Crimson Peak 90.000

9. Ο αρχάριος 80.000

10. Ανίερη συμμαχία 75.000

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT