«Ghost Town», το τραγούδι που η Μάργκαρετ Θάτσερ θα ευχόταν να μην είχε βγει ποτέ

«Ghost Town», το τραγούδι που η Μάργκαρετ Θάτσερ θα ευχόταν να μην είχε βγει ποτέ

Το γνωστότερο κομμάτι των Specials κυκλοφόρησε το καλοκαίρι του 1981, με τις πόλεις της Βρετανίας σε μια ατέλειωτη εξέγερση. Πολύ απλά, βρέθηκε στο σωστό μέρος τη σωστή στιγμή

2' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Βρετανία, Ιούλιος 1981. Ο Κάρολος και η Νταϊάνα είναι έτοιμοι να παντρευτούν, επεισόδια έχουν ξεσπάσει σε ολόκληρη τη Βρετανία, οι Specials περιμένουν στα παρασκήνια του Top of the Pops. 

Η μπάντα από το Κόβεντρι σε λίγα λεπτά θα παίξει την τελευταία της επιτυχία, το «Ghost Town». Ένα κομμάτι που μέσα στα χρόνια θεωρήθηκε ένα από τα καλύτερα βρετανικά singles που ηχογραφήθηκαν ποτέ και κατέγραψε τις ασυμφωνίες, τις φυλετικές εντάσεις και την κοινωνική κατάρρευση που ζούσε η Βρετανία αυτό το καλοκαίρι. 

Είχαν προηγηθεί τον Απρίλιο επεισόδια στο Μπρίξτον για την περίφημη «Operation Swamp», ουσιαστικά τον νόμο που επέτρεπε στους αστυνομικούς στη Βρετανία να βγαίνουν έξω και να προχωρούν σε συλλήψεις εάν κάποιος τους φαινόταν απλά ύποπτος. Συγχρόνως, η μαύρη κοινότητα του Λονδίνου βρισκόταν στο στόχαστρο των αρχών. 

Ο Τέρι Χολ μπορεί να τραγουδούσε για τη δυσαρμονία με τους Specials, αλλά συγχρόνως, τη βίωνε στις τάξεις της μπάντας του, στην οποία υπήρχε μια συνεχής ένταση και μια εξάντληση από τις περιοδείες και το κυνήγι της επιτυχίας. 

Όπως είχε πει ο frontman των Specials σε συνέντευξή του το 2019, το κομμάτι χρειάστηκε 8 μήνες να ηχογραφηθεί, μιας και ποτέ δεν βρισκόντουσαν πάνω από δύο άτομα την ίδια στιγμή στο στούντιο. Η αντίστροφη μέτρηση για τους Specials είχε αρχίσει.

Μπορεί το κομμάτι να είχε γραφτεί από τον Τζέρι Ντάμερς, όμως αποτελεί το σήμα κατατεθέν του Τέρι Χολ, αυτό μέσα από το οποίο όλοι αναγνωρίζουν τη φωνή του. 

Το κομμάτι βρέθηκε στο σωστό σημείο τη σωστή στιγμή. 

Στις 7 Ιουλίου του 1981 το BBC Radio 1 ανακοίνωσε πως το κομμάτι βρέθηκε στο νο 1 των τσαρτ, εκτοπίζοντας από την κορυφή το «One Day In Your Life» του Μάικλ Τζάκσον.

Την ίδια μέρα τα πρωτοσέλιδα των βρετανικών εφημερίδων έκαναν λόγο για χρήση χειροβομβίδων με αέριο CS από το βρετανική αστυνομία για να κατευνάσει τα επεισόδια στο Τόξτεθ του Λίβερπουλ. 

Μέχρι το τέλος της εβδομάδας επεισόδια είχαν ξεσπάσει σε 20 ακόμα πόλεις μεταξύ των οποίων το Λονδίνο, το Νότιγχαμ και το Λιντς. 

Όσο για το soundtrack τους, αυτό ανήκε στους Specials. 

Για χρόνια υπήρχε ντιμπέιτ για το αν το κομμάτι είναι για την πατρίδα των Specials, το Κόβεντρι. Στο ντοκιμαντέρ «2 Tone: The Sound of Coventry» ο Τζέρι Ντάμερς είχε πει: «Τους στίχους τους έγραψα όταν ήμασταν σε περιοδεία, βλέποντας τι συμβαίνει στη χώρα. Είχαν να κάνουν με την οικονομική ύφεση και τα επιδόματα ανεργίας. Την αστυνομική παρενόχληση και την ανεργία. Ήταν πραγματικά σαν κανονική τρικυμία». 

Βέβαια, το πιο εύστοχο σχόλιο για το «Ghost Town» ήρθε από την Γκούριντερ Τσάντα, σκηνοθέτρια του «Κάντο όπως ο Μπέκαμ» και μεγάλη φαν των Specials στο προαναφερθέν ντοκιμαντέρ: «Αν υπάρχει ένα τραγούδι που η Μάργκαρετ Θάτσερ θα ευχόταν να μην έχει βγει ποτέ, τότε πιθανόν αυτό θα ήταν το “Ghost Town”».

Με πληροφορίες από το BBC. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT