ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
O Τομ Χανκς μου είπε πως πρέπει να απεξαρτηθώ από τον «Elvis»
ΒΙΒΛΙΟ
Η Μύκονος πριν από τις ξαπλώστρες
Κορυφαίοι Ελληνες φωτογράφοι αποτύπωσαν την καθημερινότητα και την ανέγγιχτη φύση του νησιού στα τέλη του ’50
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Home cinema: Ο επικίνδυνος κόσμος της ελεύθερης κατάδυσης
Εδώ παρακολουθούμε τις ιστορίες δύο διαφορετικών ανθρώπων, οι ζωές των οποίων, σχεδόν σαν από σχέδιο της μοίρας, θα συναντηθούν.
Ενα κιλό τσεριμόγιες, παρακαλώ
Τι δουλειά έχει η τσεριμόγια από τα βουνά των Ανδεων και του Εκουαδόρ στην Καλαμάτα και στην Τριφυλία;
Ενα σονέτο για την πλατεία του Λορέντζου
Γαλανομάτης και ξανθός, ο ξεχασμένος σήμερα από πολλούς Λορέντζος Μαβίλης (1860-1912) στέκει μαρμάρινος, λευκός και σημαδεμένος από τα περιστέρια της Αθήνας.
«Είπες πως δε θα με ξεχνούσες/ λόγια ήτανε μόνο»
Ο κύριος Γκρι συνεχίζει την ανάπαυλά του πλάι στη θάλασσα διαβάζοντας για πολλοστή φορά το κομψό τομίδιο «Κινεζική και ιαπωνική ποίηση» του Ανδρέα Αγγελάκη (1940-1991) από τις εκδόσεις Καστανιώτη (1983).
Νάνα Μούσχουρη: Η εμπειρία της στον κινηματογράφο
H νονά του «I love Greece». Μιλάει στην «Κ» η Νάνα Μούσχουρη για τη συμμετοχή της στην ταινία.
ΠΟΛΗ
Δίνες της ιστορίας εκβάλλουν στο παρόν
Το κέντρο της Αθήνας, μια σύνθεση κτιρίων από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα, βρίσκεται σε μια διαρκή μεταβολή.
Τζόνι Ντεπ, Κέβιν Σπέισι, Γούντι Αλεν: Η ευρωπαϊκή κολυμβήθρα των «ασώτων»
Τζόνι Ντεπ, Κέβιν Σπέισι και Γούντι Αλεν επιστρέφουν στην κινηματογραφική βιομηχανία της Γηραιάς Ηπείρου.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Tοπία μνήμης και ιστορίας στη Ναύπακτο
Η συνάντηση του Γιάννη Αδαμάκη με το ιστορικό αποτύπωμα των τόπων γίνεται σε ένα καθεστώς αισθητηριακής μέθεξης.
Ανάπλαση: Το πολιτιστικό πάρκο της νέας Porcelana
Δεύτερη ζωή θα αποκτήσει το βιομηχανικό συγκρότημα της Porcelana στη Νέα Μάκρη, το οποίο θα μετατραπεί σε χώρο πολιτισμού με εμπορικές χρήσεις.
ΑΘΗΝΑΙΚΑ PLUS
«Εφυγε» ο Μπράις Μάρντεν, ο ζωγράφος με το ανοιχτό βλέμμα, που αγάπησε την Υδρα
Μια μεγάλη λευκή εξωτερική σκάλα με χοντρό σχοινί αντί για κουπαστή ανεβαίνει από το ισόγειο του υδραίικου αρχοντικού προς τον επάνω όροφο και το εργαστήριο του Αμερικανού ζωγράφου Μπράις Μάρντεν.
ΘΕΑΤΡΟ
Αρθρο Βασίλη Παπαβασιλείου στην «Κ»: Θέατρο, όρια και ζαβολιές
Η τρέχουσα συζήτηση για την «ιερότητα» του θεάτρου της Επιδαύρου μοιάζει με δροσερό αναψυκτικό στον θερινό καύσωνα.
Οι κυπριακές θάλασσες στην εγκαυστική τέχνη της Αννας Αχιλλέως
Στο καφέ του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, που «βγαίνει» στον εσωτερικό κήπο με το φιλτραρισμένο φως, η καλοκαιρινή έκθεση φέρνει τις θάλασσες της Αννας Αχιλλέως-Stäubli.
Εναν αιώνα μετά, η πολυκατοικία της Μαρίας Κάλλας είναι έτοιμη να λάμψει ξανά
Στην τελική ευθεία μπαίνει το σχέδιο για την αποκατάσταση της πολυκατοικίας Παπαλεονάρδου, όπου έζησε για μερικά χρόνια (1937-1945) η Μαρία Κάλλας.