Αριθμοί, στοιχεία και όνειρα στο Εθνικό

Αριθμοί, στοιχεία και όνειρα στο Εθνικό

2' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Για τον οικονομικό απολογισμό του Εθνικού Θεάτρου το πρώτο τετράμηνο και για τις καλοκαιρινές του παραγωγές κάλεσε χθες το μεσημέρι τους δημοσιογράφους ο καλλιτεχνικός διευθυντής του, Σωτήρης Χατζάκης. Ηταν η πρώτη ενημέρωση μετά την ανακοίνωση του φετινού ρεπερτορίου και μας φάνηκε ότι η διαφοροποίηση ξεκινούσε και από τον τόπο όπου πραγματοποιήθηκε η συνέντευξη Τύπου: αυτή τη φορά όχι στην αίθουσα εκδηλώσεων, αλλά στην Κεντρική Σκηνή. Πάνω στη σκηνή ο διευθυντής και οι συντελεστές των παραστάσεων, και στην πλατεία οι δημοσιογράφοι. Κι επειδή σε όλους φάνηκε λίγο πρόωρος αυτός ο απολογισμός, ο Σωτ. Χατζάκης έσπευσε εξαρχής να διευκρινίσει ότι «κατά ένα μέρος, παράδοξα και παράλογα, είμαστε ΔΕΚΟ και λειτουργούμε με τετράμηνες διαχειριστικές περιόδους. Διαφωνούμε αλλά οφείλουμε να προσαρμοστούμε. Αλλωστε είμαστε ένα κρατικό θέατρο και πρέπει η κοινωνία, μέσω του Τύπου, να ελέγχει πού πάνε τα χρήματά της». Να θυμήσουμε μόνο ότι το Εθνικό Θέατρο είναι σε καθεστώς ΔΕΚΟ εδώ και αρκετά χρόνια.

Ο Σωτήρης Χατζάκης έδωσε στοιχεία συγκριτικά με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα (παρότι «δεν λειτουργεί ανταγωνιστικά με την προηγούμενη διεύθυνση», όπως είπε), για θεατές, εισπράξεις και έσοδα. Ετσι, για το διάστημα από 1/9/13 ώς 2/2/14 (και για το αντίστοιχο περυσινό), οι θεατές ήταν 113.826 (πέρυσι 76.603), αύξηση 48,5%. Οι εισπράξεις ήταν 1.285.350 (χωρίς περυσινό αντίστοιχο νούμερο). Ο μέσος όρος του εισιτηρίου είναι 14,13 ευρώ (μείωση κατά 26%) και πέρυσι 19 ευρώ. Τέλος, τα έσοδα για τον Ιανουάριο του 2014 ήταν 391.170 ευρώ ενώ τον αντίστοιχο περυσινό μήνα ήταν 283.423 ευρώ. Ο Σωτ. Χατζάκης ρωτήθηκε από δημοσιογράφους γιατί δίνει μόνο τα έσοδα Ιανουαρίου κι όχι τα συνολικά του διαστήματος που παρουσιάζει και γιατί οι εισπράξεις αφορούν μόνο το φετινό διάστημα και όχι το αντίστοιχο περυσινό, και είπε ότι είναι ενδεικτικά τα νούμερα. Οσο για τα εισιτήρια και τις εισπράξεις για φέτος, η αντιστοιχία είναι η εξής: «Ζ» 1.382 / 14.423. «Το πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα» 6.941 / 89.877. Οι «Θεατές» 1.506 / 15.467. Η «Γκόλφω» 11.408 / 144.132 (έργα που επαναλήφθηκαν από το περυσινό ρεπερτόριο).

Οσο για τις φετινές παραγωγές: «Η Γειτονία των αγγέλων» 29.121 / 366.027, «Ο Φιλάργυρος» 26.353 / 330.486 και η «Φλαντρώ» 5.681 / 56.371. Δεν δόθηκαν στοιχεία για τον «Περιποιητή φυτών» και τις παραστάσεις της Παιδικής Σκηνής.

Ο Σωτήρης Χατζάκης μοιράστηκε χθες πολλά από τα όνειρα που έχει για την πορεία του Εθνικού Θεάτρου και τις φιλόδοξες, τέσσερις, καλοκαιρινές παραγωγές του θεάτρου, έχοντας δίπλα του μερικούς από τους συντελεστές. Ετσι, στην Επίδαυρο το Εθνικό το καλοκαίρι θα πάει με τον «Ιππόλυτο» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Λυδίας Κονιόρδου και με τους «Βάτραχους» του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Γ. Κακλέα. «Κατ’ εξαίρεση για φέτος, όπως και πέρυσι, ζητήσαμε από τον Γ. Λούκο και τρίτη ημερομηνία, για να πάει και ο “Ερωτόκριτος” στην Επίδαυρο», είπε ο Σωτ. Χατζάκης, μια παράσταση που σκηνοθετεί ο ίδιος, με τη Μαρία Κίτσου στον ρόλο της Αρετούσας. Η τέταρτη καλοκαιρινή παραγωγή του Εθνικού είναι το έργο που γράφει ο Λάκης Λαζόπουλος «Τω αγνώστω τραγωδώ» και θα ανεβεί στη μόνιμη Θερινή Σκηνή του Εθνικού. Βρίσκονται ήδη σε συζητήσεις, ο χώρος ήδη υπάρχει και σύντομα θα ανακοινωθεί.

Ο Σωτ. Χατζάκης έδειξε ένα ντοκουμέντο: τα σχέδια που είχε κάνει το 1938 ο Κων. Δοξιάδης για τη θερινή σκηνή του τότε Βασιλικού Θεάτρου κάπου στου Φιλοπάππου. Πάντως ο Σωτ. Χατζάκης είπε ότι αναζητεί και νέο χώρο για τις χειμερινές παραγωγές, γιατί «δεν χωράμε». Στα προσεχή σχέδια είναι το Χειμερινό Κλιμάκιο, που θα ξεκινήσει πιλοτικά με τα «Απομνημονεύματα» του Μακρυγιάννη και τον Περικλή Μουστάκη στον ρόλο του αγωνιστή του Εικοσιένα, αλλά και τα διεθνή ταξίδια της «Οδύσσειας» και του έργου «Το βιτριόλι» που θα ταξιδέψει τον Ιούνιο στην Αβινιόν.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT