Τα πάθη του Οδυσσέα με τον τρόπο των Ιαπώνων
«Το έπος βρίσκει τη χαμένη του προσωδία»
Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός μιλάει για την εμπειρία του από το ιστορικό θέατρο Νο και το έργο που βασίζεται σε ραψωδία της «Οδύσσειας».
Η επιθυμία δεν ήταν αρκετή
Πήγαινα στην παράσταση περιμένοντας με ενδιαφέρον να δω «στεγασμένη αρχαιολογική ανασκαφή» για σκηνικό (Ανδρέας Σκούρτης), σύμφωνα με συνέντευξη του σκηνοθέτη στην Καθημερινή.
«Στον “Αίαντα” είναι όλος ο ομηρικός κόσμος της Ιλιάδας»
Μια νεαρή ταλαντούχα σκηνοθέτις, ένας πυρήνας καλλιτεχνών οι οποίοι εγκαινιάζουν την έρευνά τους πάνω στο αρχαίο δράμα.
ΘΕΑΤΡΟ
Το Εθνικό Θέατρο συνεχίζει να είναι παρόν
Δεύτερη παράσταση στην Επίδαυρο, οι «Εκκλησιάζουσες» του Γιάννη Μπέζου.
Το αντίδωρο των Ιαπώνων στην Επίδαυρο
Το πρωινό του Σαββάτου ήταν διαφορετικό στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου. Κι αυτό γιατί υπήρχε μια ξεχωριστή πρόταση από το θέατρο Νο της Ιαπωνίας.
Στον Χαράλαμπο Γιάννο το κρατικό βραβείο συγγραφής θεατρικού έργου
Το κρατικό βραβείο συγγραφής θεατρικού έργου απονέμεται στον Χαράλαμπο Γιάννο για το έργο του «Πείνα», το κρατικό βραβείο για νέους θεατρικούς συγγραφείς στον Αλέξανδρο Μαυρόγιαννη για το έργο του «Η Θέση» και το βραβείο συγγραφής θεατρικού έργου για παιδιά στον Δημήτριο Ζώτο για το έργο του «Ο Ιππότης με τη μεγάλη καρδιά και Η Μάγισσα της Λύπης».
Η δύσκολη ανάβαση στην Επίδαυρο
Το Φεστιβάλ Επιδαύρου συνεχίζει να είναι παρόν και να δίνει τη μάχη του σε πολύ αντίξοες συνθήκες. Μια μεγάλη μερίδα του κοινού και το περασμένο διήμερο (Παρασκευή, Σάββατο) έδωσε το «παρών».
Οι προνομιούχοι ήρωες της Γιανγκ Τζιν Λι
Το 2010 ο ιδιοφυής Γουίλ Ινο παρουσίασε την εκδοχή του για τις χαρές και τα προβλήματα της «Μικρής μας πόλης», κινούμενος στις παρυφές των προχωρημένων τεχνικών που είχε παρουσιάσει ο Θόρντον Ουάιλντερ στο ρηξικέλευθο έργο του.
Το δύσκολο καλοκαίρι της Μικρής Επιδαύρου
Αν δοκιμάζεται ιδιαίτερα το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου και τα τελευταία καλοκαίρια αλλά και το φετινό, οι εκδηλώσεις της Μικρής Επιδαύρου, αυτού του μαγικού μικρού αρχαίου θεάτρου στην Παλαιά Επίδαυρο, περνούν επίσης δύσκολες μέρες.
Η κάθοδος του Οδυσσέα στον Αδη από το θέατρο Νο
Θεωρείται, όχι αδίκως, η πιο μεγάλη στιγμή των φετινών Επιδαυρίων. Γιατί για πρώτη φορά συναντιούνται δύο διαφορετικοί πολιτισμοί.
«Βερενίκη», διά χειρός Θ. Γλυνάτση
Παρακολουθώ τη δουλειά του από τη Knot Gallery. Ο σκηνοθέτης Θέμελης Γλυνάτσης χαρακτηρίζεται από σταθερότητα, επιμονή και προσήλωση στις προτιμήσεις του.
Καθηλωτικοί «Αχαρνής», με τρυφερότητα, στοχασμό, χιούμορ
Ηταν η πιο ώριμη μέχρι σήμερα σκηνοθεσία του Γιάννη Κακλέα σε αριστοφανική κωμωδία.
«Είναι ανάγκη να γίνεσαι κι εσύ κακός όταν καταγίνεσαι με το κακό»
Ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Κωνσταντίνος Ντέλλας μιλάει για την παράσταση «Ηλέκτρα του Σοφοκλή, Το τελευταίο αίμα».
Απελευθερωτικό πανδαιμόνιο
Αφήνοντας πίσω το μπλοκαρισμένο από τις συγκεντρώσεις του ΟΧΙ, του ΝΑΙ, του «άκυρου», της «αποχής», κέντρο της Αθήνας, προτίμησα μια διαφορετική «συγκέντρωση» στην Πειραιώς 260.