Οι αστυνομικές σειρές στο μικροσκόπιο ενός συγγραφέα

Οι αστυνομικές σειρές στο μικροσκόπιο ενός συγγραφέα

1' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η ​​λεγόμενη «τηλεοπτική άνοιξη», με αφετηρία τις αρχές της νέας χιλιετίας και πλέον ως δεδομένη πραγματικότητα, περιγράφεται στις σελίδες του «Μαύρου καρέ», του νέου βιβλίου του Ανδρέα Αποστολίδη από τις εκδόσεις Αγρα. Το αξιοσημείωτο είναι πως ο συγγραφέας –σωστά κατά τη γνώμη μας– δεν προσπαθεί να ασχοληθεί με όλο το εύρος των τηλεοπτικών σειρών· αντιθέτως, επικεντρώνει την ανάλυσή τους στις σειρές αστυνομικού ή ημι-αστυνομικού περιεχομένου, οι οποίες και αποτέλεσαν κατά πλειονότητα τη ναυαρχίδα αυτού του ρεύματος που άλλαξε το τηλεοπτικό τοπίο και ήδη μετράει επιπτώσεις πάνω στην ίδια την κινηματογραφική βιομηχανία.

Η αρχή έγινε με το «Sopranos». Εκεί παρακολουθούμε την καθημερινότητα μιας οικογένειας μαφιόζων, με την ανάλογη δράση, τα ευτράπελα και τις αμφισημίες που τη χαρακτηρίζουν. Ο «Νονός» από την αρχή δηλαδή, μόνο που αυτήν τη φορά ο δημιουργός Ντέιβιντ Τσέις είχε μπροστά του 6 χρόνια και 86 επεισόδια αντί των 3 τρίωρων ταινιών για να πει την ιστορία.

Το αποτέλεσμα θριαμβευτικό, η πιο καλογραμμένη σειρά στην ιστορία της τηλεόρασης, σύμφωνα με ψηφοφορία της Ενωσης Αμερικανών Συγγραφέων το 2013. Το καλωδιακό κανάλι HBO, που παρήγαγε τους «Sopranos», δεν μένει εκεί: ήδη από το 2002 αρχίζει η προβολή του θρυλικού «The Wire», μιας σειράς στην πρώτη ματιά καθαρά αστυνομικής, η οποία ωστόσο χαρακτηρίζεται από κοινωνική και πολιτική ανατομία σπάνια ακόμα και για τις κορυφαίες ταινίες του είδους. H ντοκιμαντερίστικη σκηνοθεσία, ο ρεαλισμός και η μη συμμόρφωση με το politically correct καθιστούν το «The Wire» πρότυπο για όσα θα ακολουθήσουν.

Πέραν όμως αυτών των σειρών-προδρόμων, το βιβλίο του Ανδρέα Αποστολίδη ασχολείται και με τα πιο πρόσφατα «διαμάντια». Δεν είναι τυχαίο που σειρές, οι οποίες επικεντρώνουν την πλοκή τους γύρω από τον κόσμο του εγκλήματος, είναι εκείνες που αποσπούν τελικά τις διθυραμβικές κριτικές και τα περισσότερα βραβεία. Από το άκρως ατμοσφαιρικό «Mad Men» μέχρι τις συναρπαστικές πολιτικές δολοπλοκίες του «House of Cards» και την απίστευτη τεχνική και αφηγηματική αρτιότητα του «Breaking Bad», οι σειρές απογείωσαν τη φήμη του ίδιου του μέσου και κέρδισαν τις καρδιές του κοινού. Το μεγαλύτερο επίτευγμα ήρθε και πάλι από το HBO.

Κορυφαίο δείγμα της μεταφοράς του αστυνομικού λογοτεχνικού είδους στην οθόνη, ο πρώτος κύκλος του «True Detective» είναι από κάθε άποψη άψογος. Η ευρηματική σεναριακή γραφή του δημιουργού Νικ Πιτσολάτο, η ατμοσφαιρική σκηνοθεσία (Κάρι Φουκουνάγκα) και βέβαια το πρωταγωνιστικό δίδυμο των Γούντι Χάρελσον και Μάθιου Μακόναχι, συνθέτουν μία από τις τελειότερες αστυνομικές ιστορίες που έχουν παρουσιαστεί ποτέ στη μικρή ή τη μεγάλη οθόνη.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT