Π. Σπυρόπουλος: Επένδυση στο μέλλον ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων

Π. Σπυρόπουλος: Επένδυση στο μέλλον ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων

7' 56" χρόνος ανάγνωσης

Οι επιταχυνόμενες εξελίξεις στην τεχνολογία έχουν αναβαθμίσει τον ψηφιακό μετασχηματισμό από «στοίχημα» για τις επιχειρήσεις, σε ισχυρό διαβατήριο για το μέλλον και την μετάβαση στη νέα ψηφιακή εποχή. Σύμμαχος στο πλευρό των επιχειρήσεων που θέλουν να ηγούνται της ψηφιακής καινοτομίας, αναβαθμίζοντας τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, η Inform παρέχει λύσεις υψηλής τεχνολογίας στο πεδίο της ασφαλούς διαχείρισης εγγράφων και πληροφοριών.

Με όχημα το ισχυρό knowhow που της έχει εξασφαλίσει η μακροχρόνια διαδρομή της, η INFORM δεν σταματά να εξελίσσεται ατενίζοντας το μέλλον με δυναμισμό και εξωστρέφεια. Μέλος της AUSTRIACARD HOLDINGS η οποία απασχολεί 1.300 άτομα διεθνώς στους τομείς της ψηφιακής ασφάλειας, της διαχείρισης πληροφοριών και του IoT, η INFORM κατέχει ηγετική θέση στις αγορές της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης.

Με πολυετή εμπειρία σε επιτελικές θέσεις επιχειρήσεων, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Inform Λύκος Α.Ε. & AUSTRIACARD HOLDINGS AG, Παναγιώτης Σπυρόπουλος*, μάς μιλάει για την διαδρομή και τη φιλοσοφία της εταιρείας, αλλά και για τη «δημιουργική ανησυχία» της που – όπως σημειώνει – λειτουργεί ως καταλύτης για δημιουργία νέων καινοτόμων υπηρεσιών. Αναφέρεται ακόμη στη «συμμαχία» της εταιρείας με το Εθνικό Γαλλικό Τυπογραφείο στο πλαίσιο του διαγωνισμού για τις νέες ταυτότητες και σκιαγραφεί τις προκλήσεις που γεννά η ψηφιακή μεταρρύθμιση και τα νέα δεδομένα που δημιουργεί η πανδημία του κορωνοϊού.

Κύριε Σπυρόπουλε μιλήστε μας για το προφίλ και τη διαδρομή του ομίλου. Ποια είναι σήμερα η παρουσία του στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και σε ποιους τομείς επικεντρώνονται οι δραστηριότητές του;

O οργανισμός μας έχει παρουσία 120 χρόνων και σίγουρα αποτελεί μια από τις μακροβιότερες ελληνικές επιχειρήσεις, που παρά την ηλικία της, διατηρεί επιχειρηματική πυγμή, αποδεδειγμένη δυνατότητα μετεξέλιξης και δυναμικό προφίλ. H INFORM δημιουργήθηκε το 1897 και η εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο έγινε το 1994. Η ανάγκη για ανάπτυξη μας οδήγησε στο να αναζητήσουμε νέους τομείς επιχειρηματικότητας αλλά και νέες αγορές, μέσα στις οποίες θα μπορούσαμε να θέσουμε τα θεμέλια για επιτυχή αποτελέσματα. Ως εκ τούτου, το 2000, επεκταθήκαμε στην Ρουμανία, και το 2007 ακολούθησε η απόκτηση της AUSTRIACARD με έδρα την Βιέννη και την δημιουργία του Ομίλου – όπως είναι σήμερα – AUSTRIACARD HOLDINGS. Αυτές οι επιχειρηματικές κινήσεις, στέφθηκαν με απόλυτη επιτυχία και δημιούργησαν τα εχέγγυα για περαιτέρω ανάπτυξη. Η πορεία μας συνεχίστηκε με αμείωτους ρυθμούς και τo 2012 ιδρύθηκε η INFORM Albania, την διετία 2013 – 2014 δημιουργήθηκαν η AUSTRIACARD Τουρκίας και AUSTRIACARD Ρουμανίας αντίστοιχα, και προσφάτως ενσωματώθηκε η TAG Systems στην οικογένειά μας, γεγονός το οποίο μας προσέδωσε φυσική παρουσία στη Λατινική Αμερική καθώς και μας ώθησε να δημιουργήσουμε ένα νέο κέντρο προσωποποίησης καρτών στις Η.Π.Α.

Η INFORM, συγκεκριμένα, ξεκίνησε από το 2015 να παρέχει λύσεις που βοηθούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό των πελατών της, βασιζόμενη στην μακρά ιστορία και εμπειρία της να παρέχει καινοτόμες λύσεις που προσδίδουν πραγματικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η εταιρεία μετρά 520 εργαζόμενους, 2.000 πελάτες σε 12 χώρες και είναι πιστοποιημένη από φορείς παγκόσμιας εμβέλειας (Visa, MasterCard, FSC, Veritas). Η INFORM αποτελεί μέλος της AUSTRIACARD HOLDINGS η οποία και εξειδικεύεται σε λύσεις υψηλής τεχνολογίας πληροφορικής κυρίως σε θέματα Hardware Embedded Security, και απασχολεί 1.300 άτομα διεθνώς στους τομείς της Ψηφιακής Ασφάλειας (Digital Security), της Διαχείρισης Πληροφοριών (Information Management) και του IoT αντιστοίχως, με συνολικό κύκλο εργασιών 135 εκατ. ευρώ το 2019. O Όμιλος AUSTRIACARD HOLDINGS έχει ένα πολύ ισχυρό πανευρωπαϊκό επιχειρησιακό αποτύπωμα, από το Ηνωμένο Βασίλειο έως την Ελλάδα και την Τουρκία, με έξι παραγωγικές εγκαταστάσεις και οκτώ κέντρα προσωποποίησης στην Ευρώπη, καθώς και δύο επιπλέον κέντρα προσωποποίησης στην Νότια Αμερική και στις Η.Π.Α.

Η εταιρεία κοιτώντας το μέλλον υλοποιεί επιχειρηματικές λύσεις με προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας, όπως Customer Communications Management, OCR, Document Management & Archiving, Client Digital Onboarding, Ψηφιακά Πορτοφόλια (digital wallets), Digital Printing, RPAs, Chatbots και παράλληλα παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις Government Identity and Banking Cards μέσω της AustriaCard αλλά και της νεοαποκτηθείσας Tag Systems. Ο Όμιλος επίσης αξιοποιώντας το ισχυρό knowhow σε διαχείριση δεδομένων με ασφάλεια δραστηριοποιείται και τον κλάδο του ΙοΤ μέσω της Nautilus που αποτελεί νέα επιχειρηματική μονάδα του Ομίλου.

Πώς η INFORM LYKOS συνεισφέρει στον ψηφιακό εκσυγχρονισμό επιχειρήσεων και οργανισμών; Πώς οι λύσεις που προτείνει η εταιρεία μπορούν να διευκολύνουν τη μετάβαση των πελατών της στην ψηφιακή εποχή;

Η INFORM σε όλη της την πορεία, έχει αποδείξει ότι χαρακτηρίζεται από μια «δημιουργική ανησυχία» σε ό,τι αφορά τις λύσεις που προσφέρει στους συνεργάτες της. Το γεγονός αυτό λειτουργεί ως καταλύτης για την αναζήτηση και δημιουργία νέων καινοτόμων υπηρεσιών ή την μετεξέλιξη των υπαρχόντων. Το Digital Onboarding, η αυτοματοποίηση διαδικασιών μέσω chatbots και RPAs είναι μόνο ένα ακόμη στάδιο στην πορεία μας. Επενδύουμε σημαντικά σε νέες δεξιότητες και λειτουργίες όπως η επαυξημένη πραγματικότητα (augmented reality), τεχνολογίες A.I. και machine learning καθώς και IoT, οι οποίες και σε συνδυασμό με την συνεχόμενη γεωγραφική επέκταση μας, σε νέες αγορές όπως οι Η.Π.Α. προσφάτως με την νέα μας εγκατάσταση μέσω της TAG Systems, θέτουν τα θεμέλια για ένα ακόμη πιο λαμπρό και επικερδές μέλλον, για τον οργανισμό μας αλλά και τους ανθρώπους του.

Πρόσφατα έγινε γνωστή η συμμετοχή της εταιρείας στον διαγωνισμό για τις νέες ταυτότητες στην Ελλάδα σε σύμπραξη με το Εθνικό Γαλλικό Τυπογραφείο (IN Groupe). Με ποια εχέγγυα προσέρχεται η κοινοπραξία στον διαγωνισμό και ποια θεωρείτε ότι είναι τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα; 

Η συμμετοχή της INFORM στον εν λόγω διαγωνισμό, είναι αποτέλεσμα μιας στρατηγικής σημασίας σύμπραξης με το Εθνικό Γαλλικό Τυπογραφείο (IN Groupe) και της AUSTRIACARD, το digital security division της AUSTRIACARD HOLDINGS. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργήθηκε μια κοινοπραξία υψηλών προδιαγραφών που παρέχει όλα τα εχέγγυα επιτυχούς ανάληψης και υλοποίησης ενός τόσο κολοσσιαίου αλλά και «ευαίσθητου» έργου. Το Εθνικό Γαλλικό Τυπογραφείο διαθέτει μακρόχρονη εμπειρία στην εκτύπωση εγγράφων υψίστης ασφαλείας με επιτυχή έργα παραγωγής διαβατηρίων κρατών για περισσότερα από 14 χρόνια σε συνεργασία με 28 διαφορετικές κυβερνήσεις, επιπροσθέτως των 500 ετών συνεργασίας με την Γαλλική Κυβέρνηση.

Το ίδιο πλούσια στην εκτύπωση κυβερνητικών εγγράφων είναι η εμπειρία της AUSTRIACARD, η οποία τα τελευταία 20 χρόνια έχει συνάψει συνεργασίες με 12 χώρες, σε αυτόν τον νευραλγικό τομέα.

Το γεγονός ότι μια ελληνική εταιρεία, η INFORM, ηγείται της κοινοπραξίας, αντικατοπτρίζει την ποιότητα του ελληνικού τεχνολογικού οικοσυστήματος και την εγγύηση, σε παγκόσμιο επίπεδο, των τοπικών αναγκών και του εθνικού ελληνικού ενδιαφέροντος για την προσφορά αυτή.

Η πανδημία του κορωνοϊού έφερε πιο έντονα στο προσκήνιο την ανάγκη του ψηφιακού μετασχηματισμού επιχειρήσεων και οργανισμών. Η εξέλιξη αυτή ανέδειξε νέες ευκαιρίες για τις δραστηριότητες της εταιρείας σας;

Ο κορωνοϊός θέτει αλλαγές στις προτεραιότητες των εταιρειών, με την ψηφιοποίηση της εργασίας, την επικοινωνιακή διαχείριση κρίσεων και την επιχειρηματική συνέχεια να έρχονται σε πρώτο πλάνο. Ταυτόχρονα, τα σκήπτρα συνεχίζουν να κρατούν, όσον αφορά τις προτεραιότητες των επιχειρήσεων η ψηφιακή μεταρρύθμιση, η αυτοματοποίηση και η κοινωνική ευθύνη. Τα τρία αυτά στοιχεία αποτελούν και τον οδηγό λειτουργίας και δραστηριοποίησης της INFORM, όχι μόνο σε επίπεδο εσωτερικής διαρρύθμισης αλλά και σε επίπεδο προσφοράς υπηρεσιών. Ο οργανισμός μας, διαχρονικά χαρακτηρίζεται από την ταχύτητα αντίδρασης αλλά και την έγκαιρη προσαρμοστικότητα σε νέα δεδομένα. Ευνόητα, η κουλτούρα και αξίες μας, διοχετεύονται από τις ομάδες μας και στις εφαρμογές που παρέχουμε στους συνεργάτες – πελάτες μας.

H πανδημία ανέδειξε επίσης την αξία της τεχνολογίας της πληροφορίας, καθώς πολλοί άνθρωποι και εταιρείες άρχισαν να συνειδητοποιούν ότι έχει να τους προσφέρει πολλά.  Η INFORM είναι ένας οργανισμός οποίος και ορίζεται ξεκάθαρα από αυτήν την τεχνολογία και υπηρετεί όλο το φάσμα της εν λόγω επιχειρηματικής δραστηριότητας, εξελίσσοντας όχι μόνο τις υπηρεσίες της αλλά και την ίδια της την υπόσταση.

Κατά τη γνώμη σας η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή γεννά νέες προκλήσεις; Πώς μπορεί μία επιχείρηση ή ένας οργανισμός να αντιμετωπίσει με τον βέλτιστο τρόπο τις προκλήσεις αυτές; 

Τα τελευταία χρόνια η φράση «ψηφιακός μετασχηματισμός» (digital transformation) ακούγεται και εφαρμόζεται ολοένα και πιο έντονα σε επιχειρήσεις και οργανισμούς, αφού η εποχή μας είναι digital. Για την ακρίβεια, διανύουμε μια μεταβατική περίοδο. Η μετάβαση αυτή αφορά το πέρασμα από τους παραδοσιακούς τρόπους καθημερινής λειτουργίας και επίλυσης προβλημάτων στις νέες τακτικές, οι οποίες εμπεριέχουν τη χρήση τεχνολογικών εργαλείων και εφαρμογών.

Ο όμιλός μας δεν αποτελεί εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα, με την διαφορά ότι έχουμε ήδη ενεργήσει προς αυτήν την κατεύθυνση με ιστορία ετών ενασχόλησης και εξέλιξης της κουλτούρας μας, προς νέες καινοτόμες διόδους. Έχουμε επενδύσει σημαντικά σε αυτόν τομέα, με αποτέλεσμα και την δημιουργία ενός ολοκαίνουριου division, του NAUTILUS, το οποίο και έχει αποκλειστικό σκοπό να δημιουργεί και να παρέχει πρωτοποριακές λύσεις ψηφιακού μετασχηματισμού και αυτοματοποίησης, με εφαρμογές σε όλο το πεδίο επιχειρηματικότητας.

Η διαδικασία αφομοίωσης αυτής της νέας κουλτούρας, ενέχει την αλλαγή στον τρόπο σκέψης τόσο της διοίκησης όσο και των εργαζομένων και προϋποθέτει σημαντική επένδυση στην τεχνολογία, όχι μόνο στην παροχή υπηρεσιών αλλά και στον τομέα της εσωτερικής επικοινωνίας. Η εφαρμογή των νέων αυτών τεχνολογιών σε ιδιωτικούς και δημόσιους οργανισμούς και η επίτευξη της αλλαγής των διαδικασιών και των επιχειρηματικών μοντέλων, δεν μπορούν παρά να θεωρηθούν επένδυση για το μέλλον.

Η INFORM, με την εκτεταμένη επένδυση που έχει κάνει στις ψηφιακές της υπηρεσίες, ουσιαστικά έχει δημιουργήσει εργαλεία αυτοματοποίησης διαδικασιών, εξασφαλίζοντας, μεγαλύτερη ταχύτητα, χωρίς λάθη και το κυριότερο με ασφάλεια, τα οποία και μπορούν να υιοθετηθούν σε όλη την γκάμα εταιρικής λειτουργίας. 

Παναγιώτης Σπυρόπουλος 
Διευθύνων Σύμβουλος Ομίλου Inform Λύκος Α.Ε. & AUSTRIACARD HOLDINGS AG.
* O κ. Παναγιώτης Σπυρόπουλος είναι πτυχιούχος του τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και διαθέτει εμπειρία πλέον των 30 ετών στους τομείς της Διοίκησης και των Οικονομικών, σε κλάδους όπως οι υπηρεσίες, η λιανική, η βιομηχανία, τα καταναλωτικά προϊόντα και η τεχνολογία. Τα τελευταία 25 έτη εργάστηκε σε εισηγμένες στο Χ.Α. εταιρείες, 10 έτη ως Οικονομικός Διευθυντής και τα τελευταία 15 έτη ως Διευθύνων Σύμβουλος. Στην ομάδα διοίκησης της Inform Λύκος Α.Ε. / AUSTRIACARD HOLDINGS AG εντάχθηκε στις αρχές του 2011, ενώ είχε συνεργαστεί με την εταιρεία και στο παρελθόν (2002 – 2005) κατέχοντας την θέση του Οικονομικού Διευθυντή Ομίλου & Μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου.
comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT