Στροφή στα «ευέλικτα» γραφεία

3' 45" χρόνος ανάγνωσης

Κερδίζει έδαφος και στην ελληνική αγορά γραφείων η χρήση ευέλικτων χώρων εργασίας. Διαθέσιμοι για επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες –από μερικές ώρες μέχρι και ολόκληρο χρόνο, για μία θέση εργασίας μέχρι και για εκατοντάδες–, οι χώροι αυτοί προσφέρουν τη δυνατότητα μίσθωσης επαγγελματικής στέγης ανάλογα με τις ανάγκες της εκάστοτε στιγμής. Ταυτόχρονα, η ευελιξία αυτή βοηθάει τις επιχειρήσεις να μειώσουν τις λειτουργικές δαπάνες στέγασης, που αποτελούν ένα από τα μεγαλύτερα πάγια έξοδά τους. Ως εκ τούτου, σε περιόδους οικονομικής κρίσης και συνεχών μεταβολών των αναγκών στέγασης των επιχειρήσεων, η χρησιμότητα τέτοιων χώρων γίνεται ακόμη πιο εμφανής. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο στελέχη της αγοράς ακινήτων προβλέπουν πολλαπλασιασμό των επιχειρηματικών κέντρων ευέλικτων χώρων εργασίας.

Η IWG, ένας από τους παγκόσμιους ηγέτες στον συγκεκριμένο κλάδο, λειτουργεί στην Ελλάδα μέσω ενός κοινοπρακτικού σχήματος με τον κ. Χρήστο Μισαηλίδη, αξιοποιώντας τα εμπορικά σήματα Regus και Spaces. Ο ίδιος αναφέρει ότι ο σχεδιασμός της εταιρείας προβλέπει ότι οι ευέλικτοι χώροι εργασίας θα αυξηθούν σε 50 (από 10 σήμερα) τα επόμενα χρόνια, καθώς αναμένεται κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης. Μάλιστα το νούμερο αυτό αφορά μόνο την Αττική, καθώς η εταιρεία ξεκίνησε πρόσφατα κι ακόμα ένα φιλόδοξο πρόγραμμα για την επέκταση της παρουσίας της στην περιφέρεια, σχεδιάζοντας την ανάπτυξη 60 νέων κέντρων σε δεκάδες πόλεις με την αξιοποίηση της μεθόδου franchise.«Η ζήτηση έχει επιστρέψει στην αγορά το τελευταίο διάστημα, παρά τις συνέπειες της πανδημίας. Ωστόσο, εκτιμούμε ότι αυτή θα πολλαπλασιαστεί από το δεύτερο τρίμηνο του 2021 και μετά, όταν η επιχειρηματική δραστηριότητα θα έχει αποκατασταθεί σε μεγάλο βαθμό», σημειώνει στην «Κ» ο κ. Χρήστος Μισαηλίδης.

Στροφή στα «ευέλικτα» γραφεία-1
Οι ευέλικτοι χώροι παρέχουν πολλαπλές επιλογές και υπηρεσίες, όπως ατομικά γραφεία σε κοινόχρηστο χώρο, γραφεία αποκλειστικής χρήσης, αίθουσες συμβουλίων, αίθουσες εκπαίδευσης, σεμιναρίων και εκδηλώσεων, δυνατότητα σταθερής ατομικής τηλεφωνικής γραμμής κ.ά.

Στο μεσοδιάστημα, η IWG επιχειρεί να αυξήσει τα επιχειρηματικά κέντρα που λειτουργεί σε όλο το λεκανοπέδιο, παράλληλα βέβαια με την ανάπτυξη και του δικτύου της εκτός Αττικής και φυσικά και στη Θεσσαλονίκη.Το πιο πρόσφατο κέντρο της IWG ξεκίνησε να λειτουργεί τον φετινό Μάιο στην οδό Θεανούς στο Γκάζι. Πρόκειται για ένα αυτοτελές κτίριο επιφάνειας 3.000 τ.μ., το οποίο ανήκει στο ισραηλινών συμφερόντων επενδυτικό fund Zoia. Η τελευταία ανακατασκεύασε ένα μέρος του ακινήτου (πρόκειται για το πρώην εργοστάσιο κατασκευής υποδημάτων «Ελβιέλλα»), με την IWG να συνεπενδύει και να αναλαμβάνει να λειτουργήσει το κτίριο.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας μεταξύ των δύο εταιρειών, η Zoia θα έχει συμμετοχή και στα κέρδη της λειτουργίας του ακινήτου. Σημειωτέον ότι ήδη το ακίνητο λειτουργεί με 95% πληρότητα, με το 60%-70% των χώρων να μισθώνονται σε εταιρεία τηλεφωνικής εξυπηρέτησης πελατών (call center). Το ύψος της επένδυσης ανήλθε σε τρία εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον κ. Σταύρο Τόλια, διευθύνοντα σύμβουλο της Zoia, οι δύο πλευρές συζητούν και για την αξιοποίηση ακόμη ενός κτιρίου του ισραηλινού ομίλου ακινήτων. Κατά τον ίδιο, «το μέλλον ανήκει στους ευέλικτους χώρους, καθώς πλέον ο χώρος εργασίας δεν είναι κάτι παραδοσιακό, αφού οποιοσδήποτε χώρος μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως γραφείο, ακόμα και ένα ξενοδοχείο». Αυτή την περίοδο, η IWG προχωρεί στην ανάπτυξη επιπλέον επιχειρηματικών κέντρων, στην οδό Πατησίων, στα νότια προάστια και στον Πειραιά, υιοθετώντας το ίδιο μοντέλο συνεργασίας. Δηλαδή, έρχεται σε συνεννόηση με τον ιδιοκτήτη του ακινήτου και συνδιαμορφώνουν το κτίριό του, ώστε να λειτουργήσει ως ευέλικτος χώρος εργασίας, με το μεγαλύτερο μέρος της επένδυσης να γίνεται από τον κάτοχο του ακινήτου.

Στην περιφέρεια, στο επίκεντρο του σχεδιασμού της εταιρείας θα βρεθούν πόλεις όπως η Λάρισα, η Καλαμάτα, η Λαμία, η Αλεξανδρούπολη, τα Ιωάννινα, η Καβάλα, η Ρόδος, η Πάτρα, το Ηράκλειο Κρήτης και ο Βόλος. Στους ευέλικτους αυτούς χώρους παρέχονται πολλαπλές επιλογές και υπηρεσίες, όπως ατομικά γραφεία σε κοινόχρηστο χώρο, γραφεία αποκλειστικής χρήσης, αίθουσες συμβουλίων, αίθουσες εκπαίδευσης, σεμιναρίων και εκδηλώσεων, δυνατότητα σταθερής ατομικής τηλεφωνικής γραμμής, υπηρεσίες υποδοχής και γραμματειακής υποστήριξης, ακόμα και εγκατάσταση φορολογικής έδρας και επαγγελματική διεύθυνση.

Η βασική διαφορά από έναν συμβατικό χώρο γραφείων, πέραν της ταυτόχρονης συνύπαρξης δεκάδων εταιρειών/επαγγελματιών, είναι η δυνατότητα μίσθωσής τους με την ώρα/ημέρα/εβδομάδα ή μήνα ή ακόμα και ανάλογα με τον αριθμό των εργαζομένων. Ενδεικτικά, στο κέντρο της Aθήνας οι τιμές για χρήση ενός μήνα μπορεί να κυμανθούν μεταξύ 70-350 ευρώ/μήνα/άτομο, με το κόστος να ελαττώνεται αναλογικά με το διάστημα χρήσης και τον αριθμό των χρηστών, φτάνοντας να κυμαίνεται από 5 έως 13 ευρώ/άτομο/μήνα για χρήση 24 μηνών.

Στην Ελλάδα, οι χώροι αυτοί προτιμώνται από ελεύθερους επαγγελματίες, μικρές, αναπτυσσόμενες και νεοφυείς επιχειρήσεις, επιχειρήσεις τεχνολογίας και εν γένει εταιρείες στις οποίες το σύγχρονο περιβάλλον εργασίας χαρακτηρίζει την ταυτότητά τους. Οι διαθέσιμοι χώροι απευθύνονται επίσης και σε παραρτήματα μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών που χρειάζονται να στεγάσουν νέα και πιο καινοτόμα επιχειρηματικά τμήματα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT