H «μαύρη» λίστα των υπηρεσιών που ταλαιπωρούν το επιχειρείν

H «μαύρη» λίστα των υπηρεσιών που ταλαιπωρούν το επιχειρείν

2' 16" χρόνος ανάγνωσης

Υπουργεία, δικαστήρια, πολεοδομία εξακολουθούν να προκαλούν τον μεγαλύτερο «πονοκέφαλο» στις επιχειρήσεις όταν συναλλάσσονται με το Δημόσιο, με το ποσοστό ικανοποίησης των επιχειρήσεων, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα που πραγματοποίησε η MRB για λογαριασμό του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), να είναι για τις παραπάνω υπηρεσίες κάτω από 10%. Μάλιστα, οι αρνητικές κρίσεις είναι υπερτριπλάσιες των θετικών, ενώ το χειρότερο ίσως είναι ότι δεν καταγράφεται καμία ουσιαστική βελτίωση το 2020 σε σύγκριση με το 2019. Στον αντίποδα βρίσκεται μια υπηρεσία που μετράει πολλά χρόνια ζωής, αλλά διατηρεί το υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης προς πολίτες και επιχειρήσεις –ο λόγος βεβαίως για τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών, τα γνωστά μας ΚΕΠ–, η καινούργια ψηφιακή πύλη gov.gr και το Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ), το οποίο λειτουργεί ως ηλεκτρονικό από τον Απρίλιο του 2011, αλλά συνεχώς βελτιώνεται παρέχοντας ολοένα και περισσότερες υπηρεσίες προς τις επιχειρήσεις. 

Η συνολική εικόνα, πάντως, για τη λειτουργικότητα του δημόσιου τομέα παραμένει αρνητική, παρά την όποια βελτίωση σε επιμέρους τομείς και κυρίως τη σημαντική προσπάθεια ψηφιακού μετασχηματισμού, η οποία επιταχύνθηκε σε σημαντικό βαθμό και λόγω των έκτακτων αναγκών που προκάλεσε η πανδημία. Ετσι, ο βαθμός ικανοποίησης των επιχειρήσεων από την ποιότητα των δημόσιων φορέων / υπηρεσιών σημειώνει υποχώρηση το 2020 στις 5,4 μονάδες (από 6 μονάδες το 2019), παραμένοντας τουλάχιστον πάνω από τη βάση. Η κλίμακα αξιολόγησης που χρησιμοποιείται είναι από το 1 έως το 10, με το 1 να σημαίνει καμία ικανοποίηση και το 10 πλήρης ικανοποίηση.

«Το γεγονός αυτό σηματοδοτεί ότι οι προσπάθειες εκσυγχρονισμού και μετάβασης στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση της δημόσιας διοίκησης που συνεχίστηκαν και το 2020 δεν είναι από μόνες τους αρκετές και ότι οι επιχειρήσεις έχουν ανάγκη να ανέβει το επίπεδο των υπηρεσιών που λαμβάνουν συνολικά», επισημαίνει χαρακτηριστικά ο ΣΕΒ. Η αποτελεσματικότητα και η εξυπηρέτηση, δηλαδή η παροχή δημοσίων υπηρεσιών με ταχύτητα, χωρίς λάθη και παραλείψεις και σε καλό κλίμα έλαβαν τη χαμηλότερη αξιολόγηση. 

Ποιες ξεχωρίζουν

Με βάση τις συνολικές απαντήσεις που δόθηκαν για την αξιολόγηση των υπηρεσιών και φορέων του Δημοσίου, ξεκινώντας από αυτές για τις οποίες οι επιχειρήσεις είναι πιο ικανοποιημένες, στις πέντε πρώτες θέσεις είναι τα ΚΕΠ, η ψηφιακή πύλη gov.gr, το πληροφοριακό σύστημα ΓΕΜΗ (businessportal.gr), το πληροφοριακό σύστημα «Εργάνη» και η υπηρεσία ΓΕΜΗ (φυσική παρουσία). 

Μία στις τέσσερις επιχειρήσεις δηλώνει ικανοποιημένη από τη λειτουργία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) και των ΔΟΥ, ενώ κάτω από 20% των επιχειρήσεων είναι ικανοποιημένες από τη λειτουργία του εθνικού συστήματος ηλεκτρονικών δημοσίων συμβάσεων (17,3%), του σώματος επιθεώρησης εργασίας (16,2% φέτος από 21,2% το 2019), του ΟΑΕΔ (15,6%), των περιφερειών (15,5%), των ανεξάρτητων ρυθμιστικών αρχών (13,3% από 6,1% πέρυσι), των δήμων (13,2%), των τελωνείων (12,9% από 21,3% πέρυσι). Μόλις 8,2% των επιχειρήσεων δηλώνουν ικανοποιημένες από την πολεοδομία και τα κτηματολογικά γραφεία, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 7% για τα δικαστήρια και 6,7% για τα υπουργεία.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT