Παράνομο το έξυπνο λογισμικό σε κινητήρες της Volkswagen

Παράνομο το έξυπνο λογισμικό σε κινητήρες της Volkswagen

1' 51" χρόνος ανάγνωσης

Το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων στους κινητήρες πετρελαίου της Volkswagen («Ντιζελγκέιτ»)… καταδιώκει ακόμη την εταιρεία, η οποία καλείται να αντιμετωπίσει τις μακροχρόνιες επιπτώσεις του.

Χθες, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο απεφάνθη ότι το έξυπνο λογισμικό, το οποίο βοηθούσε την εταιρεία και τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά της να παρακάμπτουν τους ελέγχους για τα επίπεδα εκπομπών ρύπων, παραβιάζει τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Η αποκάλυψη του σκανδάλου και οι συνέπειές του έχουν μέχρι σήμερα κοστίσει στον γερμανικό όμιλο αυτοκινητοβιομηχανίας, ο οποίος είναι και ο μεγαλύτερος στη Γηραιά Ηπειρο, πάνω από 30 δισ. ευρώ. 

Ειδικότερα, στην απόφασή του το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επισημαίνει ότι η τοποθέτηση του εν λόγω λογισμικού δεν μπορεί να βασιστεί στο επιχείρημα πως «αποτρέπει τη γήρανση του κινητήρα ή τη συμφόρησή του».

Επιπλέον, το Δικαστήριο τόνισε ότι το «λογισμικό θα έπρεπε να λειτουργεί προστατευτικά ως προς τον κινητήρα, ώστε να αποφευχθεί αιφνίδια και απρόβλεπτη βλάβη και πως μόνον αυτού του είδους η άμεση απειλή, η οποία θα δημιουργούσε κίνδυνο κατά την οδήγηση, θα δικαιολογούσε τη χρήση του».

Οπως σημειώνει σχετικά στο δημοσίευμά του το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, οι αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου είναι και δεσμευτικές και αφορούν όλες τις χώρες της Ε.Ε.

Ενδεχομένως, η απόφαση να έχει ευρύτερες προεκτάσεις πέραν της Volkswagen, διότι το λογισμικό του κινητήρα, που είναι γνωστό ως θερμικό παράθυρο, είναι ευρέως διαδεδομένο σε όλη τη βιομηχανία οχημάτων. Με αυτό περιορίζεται ο έλεγχος των ρύπων, όταν οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές, ώστε να προστατευθούν τα εξαρτήματα των αυτοκινήτων.

Πολυάριθμες αυτοκινητοβιομηχανίες πιθανώς να βρεθούν αντιμέτωπες με το αίτημα μαζικών ανακλήσεων οχημάτων και συλλογικές αγωγές, όπως διευκρίνισε ο Κλάους Γκολντενστάιν, Γερμανός δικηγόρος ειδικευόμενος σε θέματα καταναλωτών. Από την πλευρά τους, τα εθνικά δικαστήρια θα πρέπει να επανεξετάσουν τη νομιμότητα των τεχνολογικών συστημάτων που χρησιμοποιούνται από μεμονωμένες εταιρείες και να μελετήσουν τη δικαστική απόφαση, που τάσσεται υπέρ των καταναλωτών, όπως προσέθεσε ο δικηγόρος.

Η Volkswagen βρίσκεται στο επίκεντρο αγωγών από επενδυτές και οδηγούς, που της προσάπτουν ότι τους εξαπάτησε και τα οχήματά τους έχασαν την αξία τους λόγω σκανδάλου που αποκαλύφθηκε προ πενταετίας.

Τέλος, τον Απρίλιο βρετανικό δικαστήριο, μετά την εκδίκαση της μεγαλύτερης συλλογικής μήνυσης στη χώρα, απεφάνθη ότι η VW χρησιμοποίησε λογισμικό που παρέκαμπτε τον έλεγχο των εκπομπών ρύπων, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για 91.000 εγκαλούντες να προχωρήσουν στο επόμενο βήμα εις βάρος της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT