Η Βαρκελώνη κήρυξε πόλεμο στην Amazon

2' 34" χρόνος ανάγνωσης

Οταν η πανδημία του κορωνοϊού ενέσκηψε με δριμύτητα στην Ισπανία τον Μάρτιο, η Αριάδνα Σέρα συνειδητοποίησε ότι η φετινή χρονιά, αλλά και οι επόμενες, δεν προοιωνίζονταν κάτι καλό για την επιχείρησή της, η οποία προσέφερε ποδηλατικές περιηγήσεις στην πόλη σε ξένους σπουδαστές. Την είχε συνιδρύσει πριν από δέκα χρόνια στη Βαρκελώνη, στην Καταλωνία. Οπότε, φέτος, στα 41 της χρόνια η Αριάδνα σε συνεργασία με πέντε συνεργάτιδές της αποφάσισε μία αλλαγή πλεύσης. Και διερεύνησαν ποιες νέες δυνατότητες είχαν εν καιρώ πανδημίας, ενώ συζητούσαν στο πλαίσιο τηλεδιάσκεψης.

Αποφάσισαν, λοιπόν, να ακολουθήσουν το πάθος που τις ένωνε για το ποδήλατο και να χρηματοδοτήσουν μία εταιρεία παράδοσης κατ’ οίκον  με τη χρήση ποδηλάτων. Αλλωστε, ο κορωνοϊός είχε προκαλέσει έκρηξη των ψηφιακών αγορών στην πόλη, όπως και σε  πάμπολλες άλλες πόλεις σε όλον τον κόσμο. Το όνομα της… ποδηλατικής εταιρείας ταχυμεταφορών με έντονο χαρακτήρα γειτονιάς είναι Les Mercedes (Οι Χάριτες), ιδρύθηκε τον Ιούλιο από έξι γυναίκες, ενώ διοικείται από πέντε, οι οποίες κατάγονται από την Ισπανία, τη Γαλλία και την Αργεντινή.

Η Les Mercedes έχει συσταθεί υπό τη μορφή συνεταιρισμού και εμπνέεται από τις αρχές του ηθικού επιχειρείν, της συμπερίληψης και της βιωσιμότητας. «Δεν είναι απλά μία εταιρεία διανομέων», όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά η Αριάδνα Σέρα, στα κεντρικά της επιχείρησης στην παλιά πόλη της Βαρκελώνης. Εχει ως μέλημα να προωθήσει το όραμα μιας πόλης, η οποία θα είναι περισσότερο προσανατολισμένη και στις γυναίκες και τις ανάγκες τους, καθώς και στην προστασία του περιβάλλοντος, θα προσφέρει ποιοτικές θέσεις εργασίας, θα δίνει κίνητρα για υπεύθυνες αγορές και θα στηρίζει τη χειμαζόμενη τοπική οικονομία, η οποία εξαρτάται από τον τουρισμό. Πέραν όλων, αποσκοπεί να λειτουργήσει ως «εναλλακτικό μοντέλο» ως προς τους γίγαντες των ταχυδιανομών και της παράδοσης κατ’ οίκον, όπως είναι οι Amazon και Glovo. Τους τελευταίους μήνες υποθέσεις, που είχαν αναλάβει τα δικαστήρια στην Ισπανία και αφορούσαν τις κακές συνθήκες εργασίας και τα δικαιώματα των εργαζομένων τους, ολοκληρώθηκαν και οι αποφάσεις ήταν εις βάρος των εταιρειών.  

Ο αντίκτυπος του κολοσσού της αμερικανικής Amazon στα τοπικά καταστήματα είναι μείζον θέμα στη δημόσια συζήτηση που διεξάγεται στη Βαρκελώνη, ενώ ο δήμος της πόλης εξετάζει το ενδεχόμενο επιβολής φόρου στις μεγάλες ψηφιακές πλατφόρμες κατανάλωσης, όπως αναφέρει το Reuters. Η δήμαρχος της Βαρκελώνης, Αντα Κολάου, έχει ζητήσει από τους κατοίκους της να κάνουν μποϊκοτάζ στην Amazon, ενόσω διαρκεί η εορταστική περίοδος. Αντ’ αυτής, τους συστήνει να προτιμούν την τοπική αγορά. «Τα καταστήματα και τα μπαρ της γειτονιάς είναι η κουλτούρα μας, ο τρόπος ζωής μας», λέει η Αριάδνα Σέρα. «Θέλουμε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας μαζί τους, ώστε να παραμείνουν ζωντανά και να μπορέσουν να προσαρμοστούν στις αλλαγές. Η Les Mercedes διαθέτει αυτήν τη στιγμή 50 βασικούς πελάτες, εκ των οποίων οι περισσότεροι είναι παντοπωλεία, οινοπωλεία και ανθοπωλεία, καθώς και τοπικές ενώσεις κατανάλωσης, που λανσάρουν μικρές ψηφιακές αγορές. «Μας ενδιαφέρει να μπει το κριτήριο του φύλου σε έναν κλάδο, όπου δεσπόζουν άνδρες», παρατηρεί η Μαρί Ντιφουλέ, μία από τις συνιδρύτριες. Ενθυμούμενη το πόσο δύσκολο ήταν το ξεκίνημά τους από το μηδέν, όταν έβαλαν χρήματα από τις αποταμιεύσεις τους ως αρχικό κεφάλαιο, λέει, τέλος: «Νομίζω πως κανείς δεν πίστευε ότι θα τα καταφέρναμε τόσο γρήγορα και τόσο καλά».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT