Ευνοημένη από την πανδημία και τη στροφή του κόσμου σε ψηφιακά κανάλια αγορών, η οnline delivery που αναπτύσσει την ηλεκτρονική πλατφόρμα efood σημείωσε σημαντική αύξηση σε όλα τα οικονομικά της μεγέθη. Σύμφωνα με τις δημοσιευμένες οικονομικές της καταστάσεις, ο κύκλος εργασιών της σημείωσε πέρυσι αύξηση της τάξεως του 49% και διαμορφώθηκε στο ποσό των 64,4 εκατ. ευρώ, από 43,1 εκατ. ευρώ το 2019, ενώ τα καθαρά κέρδη της αυξήθηκαν κατά 26,7% φθάνοντας στα 21,3 εκατ. ευρώ, από 16,8 εκατ. ευρώ το 2019.
Η εκρηκτική άνοδος του τζίρου οφείλεται στη σημαντική αύξηση του αριθμού των παραγγελιών, γεγονός που οδήγησε και στην αύξηση των εσόδων από προμήθειες, τα οποία ήταν 13,4 εκατ. ευρώ περισσότερα σε σύγκριση με το 2019. Μάλιστα, όπως έχει γράψει και η «Κ», σύμφωνα με πηγές της αγοράς, ο αριθμός των ημερήσιων παραγγελιών της efood έφτασε να ανέλθει μέσα στο 2020 (όχι όλο το έτος) περίπου στις 250.000-300.000 την ημέρα, με τον μέσο όρο της αξίας του καλαθιού να είναι μεταξύ 7-10 ευρώ, ανάλογα πάντα με την εποχή αλλά και τη στιγμή που γίνεται η παραγγελία μέσα στην ημέρα. Παράλληλα, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε και λόγω της χρήσης των υπηρεσιών προώθησης των καταστημάτων που συνεργάζονται με την πλατφόρμα, όπως premium placement, προτεινόμενα πιάτα (5,3 εκατ. ευρώ περισσότερα από το 2019), ενώ σε αυτή την άνοδο συνέβαλε και η αύξηση των συνεργαζόμενων καταστημάτων, φθάνοντας τα 13.000 έως τον Δεκέμβριο του 2020.
Σημαντική άνοδο κατέγραψε η efood (online delivery) σε επίπεδο κερδοφορίας. Ειδικότερα, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα 31,6 εκατ. ευρώ έναντι 23,7 εκατ. ευρώ το 2019, ενώ τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 31 εκατ. ευρώ έναντι 23,3 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση. Για την παρούσα χρήση προτάθηκε η διανομή μερίσματος 20 εκατ. ευρώ από τα κέρδη, ενώ με απόφαση της τακτικής γενικής συνέλευσης που πραγματοποιήθηκε στις 15 Απριλίου 2020 εγκρίθηκε η διανομή μερισμάτων 11 εκατ. ευρώ από τα κέρδη της χρήσης του 2019, καθώς και από αυτά προηγούμενων χρήσεων.
Σημειώνεται ότι η efood εξαγοράστηκε το 2015 από τη γερμανική Delivery Hero και προσφέρει υπηρεσίες παραγγελίας φαγητού και άλλων προϊόντων.
Στο πλαίσιο αυτό, εν μέσω πανδημίας, η εταιρεία ανέπτυξε συνεργασία με τα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, όπου μέσω της πλατφόρμας πωλούνται περισσότερα από 2.500 βασικά προϊόντα τα οποία διανέμονται είτε αυθημερόν είτε την επόμενη ημέρα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όλη η αγορά του online delivery φαγητού, ειδών σούπερ μάρκετ (e-grocery) και άλλων προϊόντων σημείωσε μεγάλη αύξηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με ανερχόμενους ανταγωνιστές της efood, όπως η Wolt, να ενισχύουν έως 11 φορές τα μεγέθη τους το 2020.