Ταμειακές ροές 300 εκατ. ετησίως για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Ταμειακές ροές 300 εκατ. ετησίως για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Εσοδα της τάξεως των 300 εκατ. ευρώ ετησίως (με τη μορφή των ελεύθερων ταμειακών ροών) προβλέπει από το 2025 και μετά η διοίκηση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

2' 11" χρόνος ανάγνωσης

Εσοδα της τάξεως των 300 εκατ. ευρώ ετησίως (με τη μορφή των ελεύθερων ταμειακών ροών) προβλέπει από το 2025 και μετά η διοίκηση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, χάρη στα σημαντικά έργα παραχώρησης που αναμένεται να προσθέσει στο χαρτοφυλάκιό της το αμέσως προσεχές διάστημα. Η εξέλιξη αυτή έρχεται ως αποτέλεσμα της επικείμενης ανάληψης του έργου της παραχώρησης της εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού, αντί ποσού 1,5 δισ. ευρώ (η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει πλειοδοτήσει σε κοινοπραξία με την Egis Projects σε ποσοστό 75%-25%), αλλά και του έργου του Inspire Athens, του οργανωμένου τουριστικού θερέτρου με καζίνο, που θα αναπτύξει ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο Ελληνικό.

Ειδικότερα, κεφάλαια της τάξεως των 115-145 εκατ. ευρώ ετησίως αναμένονται από τα έσοδα του κλάδου των ΑΠΕ, 95-115 εκατ. ευρώ από τα έσοδα εκμετάλλευσης των έργων παραχώρησης, 35-45 εκατ. ευρώ από τον κλάδο θερμικής ενέργειας και 25-35 εκατ. ευρώ από τον κατασκευαστικό τομέα. Σύμφωνα με σχετική παρουσίαση της διοίκησης χθες, το 35%-45% των ροών αυτών αναμένεται να χρηματοδοτούν τις ανάγκες σε ίδια κεφάλαια για νέες επενδύσεις, ενώ ένα επιπλέον ποσοστό 8%-12% θα χρησιμοποιείται για την αποπληρωμή του εταιρικού δανεισμού. Τα υπόλοιπα αναμένεται να αξιοποιούνται είτε για την ανταμοιβή προς τους μετόχους είτε για επιτάχυνση της αποπληρωμής των δανείων, ανάλογα με την εκάστοτε περίσταση.

Η πρόβλεψη αφορά από το 2025 και μετά, χάρη στα σημαντικά έργα που προστίθενται στο χαρτοφυλάκιό της.

Υπενθυμίζεται ότι το συνολικό ύψος του δανεισμού ανέρχεται σε 2,3 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 620 εκατ. ευρώ αφορούν ομόλογα που ωριμάζουν από το 2025 και μετά, δηλαδή όταν θα έχουν ξεκινήσει οι ροές εσόδων από τα νέα έργα παραχώρησης, όπως το αεροδρόμιο στο Καστέλλι της Κρήτης. Ωστόσο, ο όμιλος διαθέτει και υψηλή ρευστότητα 750 εκατ. ευρώ (χωρίς να υπολογίζεται ο τομέας των ΑΠΕ), ικανή να καλύψει τις επικείμενες χρηματοδοτικές ανάγκες για τα επόμενα χρόνια. Το καθαρό χρέος του ομίλου διαμορφώνεται σε 1,2 δισ. ευρώ.

Εκτός από το ιδιαίτερα σημαντικό χαρτοφυλάκιο έργων παραχώρησης, ο όμιλος έχει «χτίσει» και ένα ιδιαίτερα σημαντικό ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων, που αναμένεται ότι θα διαμορφωθεί σε 4,5 δισ. ευρώ, το υψηλότερο διαχρονικά. Μόνο από το έργο στο Ελληνικό αναμένεται η αύξηση του ανεκτέλεστου κατά το ποσό του 1 δισ. ευρώ, ενώ ανάλογη προβλέπεται ότι θα είναι και η συμβολή του έργου της Εγνατίας Οδού, που προβλέπει έναν εκτεταμένο όγκο έργων συντήρησης και αναβάθμισης τμημάτων του δρόμου. Μαζί με αυτές τις επενδύσεις αλλά και το υπόλοιπο χαρτοφυλάκιο, που προβλέπει, μεταξύ άλλων, έργα ΑΠΕ, αποθήκευσης ενέργειας, τη νέα μονάδα φυσικού αερίου στην Κομοτηνή, ο όμιλος προωθεί ή συμμετέχει σε επενδύσεις συνολικού ύψους που ξεπερνάει τα 6,5 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, η ισχυροποίηση με τα νέα αυτά έργα δίνει τη δυνατότητα διεκδίκησης με αξιώσεις και των νέων έργων υποδομής που θα υλοποιηθούν τα επόμενα χρόνια στην Ελλάδα. 

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT