Μεγάλο «μποτιλιάρισμα» πλοίων στο λιμάνι του Λος Αντζελες

Μεγάλο «μποτιλιάρισμα» πλοίων στο λιμάνι του Λος Αντζελες

Ατέλειωτες ουρές και 500.000 εμπορευματοκιβώτια καθηλωμένα

2' 36" χρόνος ανάγνωσης

Σχεδόν 500.000 εμπορευματοκιβώτια ή σχεδόν 12 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι προϊόντων δεν μπορούν να μετακινηθούν από το λιμάνι του Λος Αντζελες, το οποίο είναι το μεγαλύτερο των ΗΠΑ. Η συμφόρηση, η οποία παρατηρείται, με τα εμπορεύματα καθηλωμένα εκεί, είναι σχεδόν πρωτοφανής στα χρονικά, όπως αναφέρει δημοσίευμα του ενημερωτικού οικονομικού ιστοτόπου businessinsider.com.

Εκκλήσεις να επιλυθεί άμεσα το ζήτημα, ειδάλλως θα χαθεί η περίοδος των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

Τα σχετικά αποτυπώνονται στα δεδομένα του Χρηματιστηρίου Ναυτιλίας της νότιας Καλιφόρνιας, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως το Λος Αντζελες είχε την Τρίτη, λόγου χάριν, 19 τεράστια πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη σειρά για να ελλιμενιστούν, εκ των οποίων το μεγαλύτερο μετέφερε 16.022 εξ αυτών. Πρόκειται για εμπορευματοκιβώτια μήκους 20 ποδών, δηλαδή σχεδόν 6,09 μέτρων. Και ο λόγος είναι πως οι λιμένες λειτουργούν μόλις στο 60% έως και 70% της δυνατότητάς τους, διότι ώς ένα βαθμό τα πλοία που μεταφέρουν τα προαναφερθέντα εμπορευματοκιβώτια, είναι σε μέγεθος διπλάσια ή τριπλάσια από τα αντίστοιχα πριν από δέκα – δεκαπέντε χρόνια. Οπως εξηγεί ο ΚιπΛουτίτ, εκτελεστικός διευθυντής του Χρηματιστηρίου Ναυτιλίας της νότιας Καλιφόρνιας, «ακριβώς λόγω του μεγέθους τους αυτού χρειάζονται περισσότερο χρόνο για εκφόρτωση, όπως και πιο πολλά φορτηγά, τρένα, καθώς και περισσότερες αποθήκες για να τοποθετηθούν τα προϊόντα»

Την Τρίτη στα λιμάνια της νότιας Καλιφόρνιας υπήρχαν 90 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, εκ των οποίων τα 63 ανέμεναν να ελλιμενιστούν. Αυτό σημαίνει πως ο αριθμός τους ήταν πέραν του προ-πανδημικού μέσου όρου, ο οποίος διαμορφωνόταν στο μηδέν έως και ένα αγκυροβολημένο πλοίο. Λόγω του όγκου των σκαφών, τα οποία τελούν σε σειρά προτεραιότητας, ορισμένα βρίσκονται 20 μίλια μακριά από την ακτή, ούτως ώστε οι θαλάσσιες λωρίδες να είναι ανοικτές, όπως τονίζει ο κ. Λουτίτ. Υπό τις συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί, μπορεί τα εν λόγω σκάφη να περιμένουν τη σειρά τους για ένα μήνα, όπως δείχνουν τα δεδομένα του Χρηματιστηρίου Ναυτιλίας. Αναφορικά τώρα με την Τρίτη, σκάφος από τη νοτιοανατολική Ασία βρισκόταν σε αναμονή μακριά από την ακτή από τις 5 Σεπτεμβρίου, όπερ αιτιολογεί τις εκκλήσεις των ειδικών της ναυτιλίας να επιλυθεί άμεσα το ζήτημα, ειδάλλως θα χαθεί η περίοδος των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

Τα λιμάνια στη νότια Καλιφόρνια, στο Λος Αντζελες και στο Λονγκ Μπιτς, δεδομένου ότι αποδίδουν στο 60%-70% των δυνατοτήτων τους, έχουν ένα σοβαρότατο μειονέκτημα, όπως επισημαίνει στην εφημερίδα Wall Street Journal ο Ούφε Εστεργκάαρντ, πρόεδρος για τη Βόρειο Αμερική στον γερμανικό ναυτιλιακό κολοσσό Hapag Lloyd. Ορισμένες ώρες την ημέρα είναι κλειστά, ενώ δεν εργάζονται τις Κυριακές, οπότε η ομαλή ροή της φόρτωσης και εκφόρτωσης διακόπτεται, όπως αναφέρει ο ίδιος στην WSJ και αναδημοσιεύει το businessinsider.com. Συν τοις άλλοις, δεν μπορούν να συντονιστούν με την κίνηση των λιμένων σε νοτιοανατολική Ασία και Ευρώπη, οι οποίοι αποστέλλουν εμπορεύματα 24 ώρες το 24ωρο επί 7 ημέρες την εβδομάδα. Εν τω μεταξύ, το λιμάνι του Λονγκ Μπιτς προσπαθεί να αυξήσει τις ώρες λειτουργίας του, αλλά για να το κάνει πρέπει να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις εξοπλισμού, εργατών και συντονισμού συνολικά στην αλυσίδα τροφοδοσίας –και ίσως και η αύξηση των ωρών να μην επαρκεί. Κατά τον Τζιν Σερόκα, εκτελεστικό διευθυντή του λιμένος του Λος Αντζελες, τέλος, οι περισσότερες ώρες δεν επαρκούν, όταν αντιστοίχως οι φορτοεκφορτωτικές εταιρείες και οι αποθήκες δεν έχουν προσαρμοστεί αναλόγως.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT