Το νέο πλήγμα στις αερομεταφορές

Κι ενόσω οι μεγάλες εταιρείες εξετάζουν με ποιον δραστικό τρόπο θα μπορέσουν να περικόψουν τις εκπομπές αερίων ρύπων στο πλαίσιο των επαγγελματικών ταξιδιών, οι αεροπορικές εταιρείες ετοιμάζονται για ένα νέο πλήγμα, όπως επισημαίνουν εταιρικά στελέχη και ειδήμονες στις αερομεταφορές

2' 34" χρόνος ανάγνωσης

Κι ενόσω οι μεγάλες εταιρείες εξετάζουν με ποιον δραστικό τρόπο θα μπορέσουν να περικόψουν τις εκπομπές αερίων ρύπων στο πλαίσιο των επαγγελματικών ταξιδιών, οι αεροπορικές εταιρείες ετοιμάζονται για ένα νέο πλήγμα, όπως επισημαίνουν εταιρικά στελέχη και ειδήμονες στις αερομεταφορές. Κι αυτό διότι οι ίδιες οι πηγές εσόδων τους, δηλαδή οι μεγάλοι όμιλοι του κόσμου, περιστέλλουν τις από αέρος μετακινήσεις.

Λόγου χάριν η τράπεζα HSBC, η ασφαλιστική εταιρεία Zurich Insurance, η παγκόσμια εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων Bain & Company και η S&P Global, μητρική του διεθνούς οίκου αξιολόγησης S&P,  έχουν ήδη ανακοινώσει πως θέλουν γρήγορα να περικόψουν έως και κατά 70% τους ρύπους που δημιουργούνται από τα επαγγελματικά ταξίδια τους. Ορισμένες επιχειρήσεις μελετούν το ενδεχόμενο ενός «προϋπολογισμού για τη μείωση των ρύπων» διότι υφίστανται ολοένα και εντονότερες πιέσεις από περιβαλλοντικές οργανώσεις και επενδυτές να ελαττώσουν τις έμμεσες εκπομπές ρύπων που επιδεινώνουν το κλίμα στον πλανήτη. Αλλωστε, οι πτήσεις αντιστοιχούν σχεδόν στο 90% των ρύπων των επαγγελματικών ταξιδιών, όπερ σημαίνει πως το να τα μειώσουν είναι ο ευκολότερος τρόπος για να θέσουν συγκεκριμένους στόχους. Την περασμένη εβδομάδα ο κλάδος των αερομεταφορών δεσμεύθηκε να επιτύχει μηδενικούς ρύπους έως το 2050, σε διάσκεψη στη Βοστώνη, ήτοι πολλά χρόνια μετά τους αντίστοιχους στόχους των επιχειρήσεων.

Μεγάλοι όμιλοι μελετούν προϋπολογισμούς για τη μείωση των ρύπων και περιστέλλουν τα επαγγελματικά ταξίδια.

«Η όλη διαδικασία προσαρμογής για τις αεροπορικές εταιρείες θα αποβεί δύσκολη» υπογραμμίζει ο Κιτ Μπρέναν, συνιδρυτής της εταιρείας Thrust Carbon με έδρα το Λονδίνο, η οποία παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες στην S&P και σε άλλους πελάτες ως προς το να καταρτίσουν προϋπολογισμούς για τη μείωση των ρύπων. «Πιστεύω ότι αυτό το οποίο πρόκειται να δούμε προσεχώς και είναι κάπως αστείο έχει να κάνει με μια αναδόμηση της φιλοσοφίας της πρώτης θέσης στις αεροπορικές εταιρείες, όπου θα μπορείς πιθανώς να απολαμβάνεις τα προνόμιά της, χωρίς όμως την ίδια τη θέση» επισημαίνει ο κ. Μπρέναν αναφερόμενος σε χώρους αναμονής στα αεροδρόμια και σε καλύτερα γεύματα. Οσοι πετούν στην πρώτη θέση για επαγγελματικούς λόγους προκαλούν εκπομπές ρύπων τριπλάσιες από εκείνους στην οικονομική. Τα καθίσματα στην πρώτη θέση καταλαμβάνουν πιο πολύ χώρο και η πλειονότητά της είναι άδεια, σύμφωνα με μελέτη της Παγκόσμιας Τράπεζας.

Προ πανδημίας, σχεδόν το 5% των διεθνών επιβατών σε παγκόσμια κλίμακα πετούσε στην πρώτη θέση, αποφέροντας το 30% των διεθνών εσόδων των αεροπορικών εταιρειών. Τα σχετικά αναφέρει η Διεθνής Ενωση Αερομεταφορέων.

Η δραστική κάμψη στα ταξίδια λόγω της πανδημίας και η στροφή σε ψηφιακές διασκέψεις εξοικονόμησε χρήματα στις εταιρείες, ενώ παράλληλα τις έκανε να αναθεωρήσουν τις πολιτικές ταξιδίων που ακολουθούσαν.

Ο Σαμ Ισραέλιτ, διευθυντής βιωσιμότητας στην εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων Bain, δηλώνει πως η εταιρεία του αξιολογεί τους προϋπολογισμούς της μείωσης ρύπων για γραφεία ή περιοχές άσκησης δραστηριοτήτων, ώστε να ελαττωθούν 35% ανά υπάλληλο οι εκπομπές αερίων ρύπων σε ορίζοντα πενταετίας. «Σκεπτόμενος ευρύτερα, θεωρώ πως οι εταιρείες πραγματικά θα χρειαστεί να κινητοποιηθούν δυναμικά εάν θέλουν να αποδειχθούν επιτυχημένες στην εκπλήρωση των επιθετικών στόχων που όλοι θέτουν» είπε. Τέλος, οι εταιρείες και τα γραφεία επαγγελματικών ταξιδίων κάνουν μεγάλες επενδύσεις σε εργαλεία μέτρησης των εκπομπών ρύπων ανά πτήση, τα οποία βασίζονται σε παράγοντες όπως ο τύπος του αεροπλάνου, το δρομολόγιο και η κατηγορία των υπηρεσιών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT