Σε ανατιμήσεις στα προϊόντα της θα προχωρήσει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Σε ανατιμήσεις στα προϊόντα της θα προχωρήσει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Αναπόφευκτες θεωρεί τις ανατιμήσεις στα προϊόντα της το επόμενο διάστημα η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, καθώς σειρά πρώτων υλών, υλικών συσκευασίας και φυσικά το ενεργειακό κόστος έχουν αυξηθεί.

2' 26" χρόνος ανάγνωσης

Αναπόφευκτες θεωρεί τις ανατιμήσεις στα προϊόντα της το επόμενο διάστημα η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, καθώς σειρά πρώτων υλών, υλικών συσκευασίας και φυσικά το ενεργειακό κόστος έχουν αυξηθεί. Την ίδια ώρα η εταιρεία, όπως και άλλες βιομηχανίες, αναζητεί λύσεις σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας, συμπεριλαμβανομένης της εγκατάστασης φωτοβολταϊκών, χωρίς, ωστόσο, να έχουν ληφθεί ακόμη οι οριστικές αποφάσεις.

«Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι κάποια στιγμή θα προχωρήσουμε σε ανατιμήσεις. Προσπαθούμε να βρούμε τη χρυσή ισορροπία μεταξύ βιωσιμότητας της εταιρείας και του τι θα απορροφήσει η αγορά», ανέφερε χαρακτηριστικά χθες ο κ. Αλέξανδρος Δανιηλίδης, διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε για να παρουσιάσει την Εκθεση Βιώ-σιμης Ανάπτυξης 2019-2020 της εταιρείας. Οι τελευταίες ανατιμήσεις που έγιναν από την εταιρεία ήταν τον περασμένο Φεβρουάριο και ήταν της τάξης του 1,5%. Ηδη η εταιρεία αγόρασε το κριθάρι που απαιτείται για την παραγωγή βύνης σε τιμές 6% πάνω από αυτές τις οποίες προβλέπουν τα συμβόλαια που έχει με τους συνεργαζόμενους παραγωγούς (ανέρχονται σε 2.000) στο πλαίσιο του προγράμματος συμβολαιακής γεωργίας. Μάλιστα, φέτος ήταν μόλις η δεύτερη φορά στα 13 χρόνια που εφαρμόζει το εν λόγω πρόγραμμα που χρειάστηκε να καταβάλει στους παραγωγούς υψηλότερη τιμή από αυτήν των συμβολαίων. Λόγω επίσης της μικρής παραγωγής κριθαριού φέτος, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δεν πρόκειται να προβεί σε εξαγωγές βύνης το 2022, όπως έκανε τα προηγούμενα χρόνια, καθώς η νέα σοδειά επαρκεί για να καλύψει μόνο τις δικές της ανάγκες. Φέτος πραγματοποίησε εξαγωγές 17.000 τόνων βύνης στις αγορές της Ιταλίας, της Αλβανίας και της Βουλγαρίας, το 2020 οι εξαγωγές ήταν 12.000 τόνοι και πραγματοποιήθηκαν στις αγορές της Ιταλίας και της Βόρειας Μακεδονίας, ενώ το 2019 11.000 τόνοι βύνης εξήχθησαν σε Αυστρία και Ισραήλ.

Λόγω αυξήσεων σε πρώτες ύλες, υλικά συσκευασίας και ενεργειακό κόστος.

Σε ό,τι αφορά συνολικά την πορεία της αγοράς μπίρας φέτος, ο κ. Δανιηλίδης επισήμανε ότι αυτή διαμορφώνεται σε επίπεδα καλύτερα των προσδοκιών, κυρίως λόγω των πολύ υψηλών θερμοκρασιών που επικράτησαν το καλοκαίρι. Ωστόσο, το νέο lockdown που υπήρχε στην εστίαση μέχρι τις αρχές Μαΐου και η αργή επανεκκίνηση του τουρισμού έχουν ως συνέπεια η αγορά να παραμένει σε χαμηλότερα επίπεδα από αυτά του 2019.

Βιώσιμη ανάπτυξη

Η πανδημία επηρέασε βεβαίως και το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας, το οποίο ενώ για την περίοδο 2019-2021 ήταν αρχικά 43 εκατ. ευρώ, αναμένεται να κλείσει τελικά σε περίπου 38 εκατ. ευρώ. Αυτό που μάλλον δεν επηρεάστηκε αρνητικά από την πανδημία ήταν οι προσπάθειες της εταιρείας για βιώσιμη ανάπτυξη.

Συγκεκριμένα, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει πετύχει το 96% των προμηθευτών της να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, με το 83% της εκτιμώμενης αξίας πληρωμών να παραμένει εντός των συνόρων της χώρας. Το 95% των φιαλών που εμπορεύεται είναι επιστρεφόμενες, ενώ το 35% του κριθαριού που χρησιμοποιεί, και το οποίο προέρχεται αποκλειστικά από εγχώρια παραγωγή, πιστοποιήθηκε ως προϊόν ορθής γεωργικής πρακτικής. Επιπλέον, η εταιρεία μείωσε μέσα στο 2020 σε σύγκριση με το 2019 κατά 21% τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην παραγωγή της, τις αναλήψεις νερού κατά 23% και ανακύκλωσε το 89% των αποβλήτων της.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT