«Εμφραγμα» στο λιμάνι του Πειραιά λόγω απεργιών

«Εμφραγμα» στο λιμάνι του Πειραιά λόγω απεργιών

Στα διεθνή προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που προκαλούν σοβαρά ζητήματα στον εφοδιασμό και τα κόστη της ελληνικής αγοράς ήρθαν να προστεθούν αυτή την εβδομάδα και οι εγχώριες απεργίες που έχουν σταματήσει τη λειτουργία του λιμανιού από την Τρίτη

2' 48" χρόνος ανάγνωσης

Στα διεθνή προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που προκαλούν σοβαρά ζητήματα στον εφοδιασμό και τα κόστη της ελληνικής αγοράς ήρθαν να προστεθούν αυτή την εβδομάδα και οι εγχώριες απεργίες που έχουν σταματήσει τη λειτουργία του λιμανιού από την Τρίτη, μετά το τραγικό δυστύχημα του 46χρονου λιμενεργάτη Δημήτρη Δαγκλή στους προβλήτες εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά, που στοίχισε τη ζωή του. Χθες ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης είχε διαδοχικές συναντήσεις με τα σωματεία των εργαζομένων, επιχειρώντας να εκτονώσει την κρίση και να θέσει το λιμάνι και πάλι σε λειτουργία και αξιολογεί περαιτέρω διαμεσολαβητικές πρωτοβουλίες με όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές.

Το εμπορικό λιμάνι παραμένει κλειστό μετά την απεργία που κήρυξε, στον απόηχο του τραγικού δυστυχήματος, το σωματείο εργαζομένων ΕΝΕΔΕΠ στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, το οποίο κάνει λόγο για προβλήματα και ελλείψεις στους εργασιακούς χώρους. Ωστόσο, το Συνδικάτο Εργαζομένων στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ Πειραιά, που δηλώνει πως έχει και τα περισσότερα μέλη, μιλάει για «χυδαιότητα» και «καπήλευση» του θανατηφόρου δυστυχήματος, όπως και για «τραμπουκισμούς, εκβιασμούς και απειλητικά μηνύματα» και ζήτησε βοήθεια από το υπουργείο Ναυτιλίας για να ανοίξει το λιμάνι και «αρωγή για την υπεράσπιση του αναφαίρετου δικαιώματος κάθε εργαζομένου στην εργασία το οποίο μας ζητούν τα μέλη μας να διεκδικήσουμε έναντι των εκβιασμών που δεχόμαστε από τους συμμετέχοντες στις απεργιακές κινητοποιήσεις». Εν τω μεταξύ, έπειτα από αίτηση που κατατέθηκε στη δικαιοσύνη, η απεργία χαρακτηρίστηκε παράνομη και καταχρηστική. Ενόσω όμως επικρατεί αυτή η κατάσταση, στο λιμάνι έχουν σταματήσει όλες οι εισαγωγές και εξαγωγές από τον Πειραιά, αφού μέλη της ΕΝΕΔΕΠ κατηγορούνται πως έχουν επιβάλει αποκλεισμό στις πύλες του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων. Από την πλευρά της η Διεθνής Ναυτική Ενωση, που εκπροσωπεί τους χρήστες του λιμανιού, δηλαδή τις εταιρείες θαλασσίων μεταφορών, τους πράκτορές τους κ.λπ., με ανακοίνωσή της τονίζει πως η διακοπή της λειτουργίας του λιμανιού αποτελεί «βαθύ τραύμα στην εφοδιαστική αλυσίδα (εμπόριο – μεταφορές – ναυτιλία) και δυστυχώς δεν έχουμε καμία ενημέρωση στο γιατί και πόσο θα κρατήσει αυτή η κατάσταση». Επικαλούμενη και την κρισιμότητα της εποχικότητας ενόψει των εορτών, δηλώνει πως «η κατανόηση και η ανοχή μας για τους υπευθύνους έχουν πλέον εξαντληθεί και ζητάμε από τις αρμόδιες αρχές να παρέμβουν προκειμένου να επαναλειτουργήσει άμεσα το κεντρικό λιμάνι της χώρας, διότι η καταστροφή που γίνεται είναι τεράστια για χιλιάδες επιχειρήσεις και εργαζομένους σ’ αυτές». Προειδοποιεί δε ότι «θα παρουσιαστούν ελλείψεις σε πάρα πολλά προϊόντα για τους καταναλωτές».

Διαμεσολαβητικές πρωτοβουλίες μετά τις αναταραχές που πυροδότησε θανατηφόρο δυστύχημα στον ΣΕΜΠΟ.

Ανακοίνωση εξέδωσε και η διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε. η οποία δηλώνει «συγκλονισμένη» για την απώλεια του εργαζομένου της εταιρείας DPort Services, «εκφράζοντας τα ειλικρινή της συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους οικείους του». Εν τω μεταξύ χθες έγινε γνωστό πως η ασφαλιστική εταιρεία που καλύπτει την DPort, εργαζόμενος της οποίας ήταν ο αδικοχαμένος Δημήτρης Δαγκλής, καταβάλλει ως πρώτη δόση 55.000 ευρώ στην οικογένειά του, ενώ άλλα 55.000 ευρώ ως άμεση βοήθεια καταβάλλει και η εργοδοσία όπως και τη δυνατότητα πρόσληψης ενός ατόμου της οικογενείας.

Εκτός όμως από αυτά τα προβλήματα στο λιμάνι, 48ωρη πανελλαδική απεργία στα επιβατηγά πλοία (ακτοπλοϊκά – μεσογειακά/τουριστικά – πορθμεία) με έναρξη την 06:01 της 10-11-2021 ημέρα Τετάρτη έως και 06:00 ώρα της 12-11-2021 ημέρα Παρασκευή, με προοπτική κλιμάκωσης, κήρυξε και η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας. Αιτία, σύμφωνα με την ΠΝΟ «η πλήρης απροθυμία και στείρα αρνητική συμπεριφορά της εργοδοτικής πλευράς, προκειμένου να καταρτιστεί νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για τα έτη 2020 και 2021, μετά παρέλευση διετίας από την προηγούμενη του έτους 2019.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT