Αντιμέτωποι με την ανεπάρκεια αποθεμάτων και τις ελλείψεις προσωπικού, οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου στις ΗΠΑ μετατρέπουν την Black Friday σε έναν παρατεταμένο εορτασμό διάρκειας ενός μηνός. Η αλυσίδα καταστημάτων Walmart, η μεγαλύτερη στον κόσμο επιχείρηση λιανικών πωλήσεων, ανακοίνωσε ότι έχει ήδη ξεκινήσει τις εκπτώσεις της Black Friday –μολονότι αυτή δεν έχει έρθει ακόμη– και προσφέρει έκπτωση 30 δολαρίων σε AirPods και κούκλες KidKraft . Η εν λόγω αλυσίδα, της οποίας τα καταστήματα θα παραμείνουν για δεύτερη συναπτή χρονιά κλειστά φέτος την ημέρα των Ευχαριστιών, τόνισε ότι θα προσφέρει τις ίδιες εκπτώσεις στα καταστήματά της την Παρασκευή. Η ανταγωνίστριά της, η Target, άρχισε από την Κυριακή να προσφέρει εκπτώσεις του είδους της Black Friday, όπως 30% στα προϊόντα της Samsung και τις τηλεοράσεις TCL με επίπεδη οθόνη, όπως και 50% σε κινητά τηλέφωνα. Οπως και η Walmart, ανακοίνωσε, πάντως, πως εφεξής τα 1.900 καταστήματά της θα παραμένουν κλειστά την ημέρα των Ευχαριστιών.
Η ημέρα των Ευχαριστιών και το Σαββατοκύριακο αμέσως μετά έδιναν παραδοσιακά στις ΗΠΑ το εναρκτήριο λάκτισμα για την περίοδο των χριστουγεννιάτικων αγορών με δελεαστικές προσφορές, που έπειθαν τους καταναλωτές να σχηματίζουν ουρές έξω από τα καταστήματα. Αυτό γινόταν βέβαια την Black Friday, την ημέρα δηλαδή αμέσως μετά την ημέρα των Ευχαριστιών. Τα τελευταία χρόνια, όμως, έχουν περιοριστεί οι αγορές στα καταστήματα την Black Friday, καθώς πολλοί καταναλωτές έχουν επιλέξει τις online αγορές. Το 2019 ήταν η πρώτη χρονιά που οι online αγορές ήσαν περισσότερες από όσες έγιναν εντός των καταστημάτων. Φέτος οι επιχειρήσεις λιανικών πωλήσεων άρχισαν να προωθούν τις online προσφορές του είδους από τον Σεπτέμβριο, καθώς τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα ενδέχεται να εμποδίσουν την έγκαιρη μεταφορά των εμπορευμάτων από την Ασία στις ΗΠΑ μέσα στις εβδομάδες πριν από τις εορτές των Χριστουγέννων. Σύμφωνα, πάντως, με στοιχεία που συγκέντρωσε η Adobe Digital Economy Index, οι προσφορές θα είναι συγκρατημένες. Οι περισσότερες επιχειρήσεις αναμένεται να προσφέρουν εκπτώσεις από 5% έως 25% την Παρασκευή, δηλαδή ελαφρώς μεγαλύτερες από εκείνες του 5% έως 10% που άρχισαν να προσφέρουν από τον Οκτώβριο.
Οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου παρατείνουν εκπτώσεις και προσφορές λόγω ανεπάρκειας αποθεμάτων και ελλείψεων προσωπικού.
Η στροφή των καταναλωτών στις online αγορές έχουν, άλλωστε, πείσει τις επιχειρήσεις να μειώσουν τις ώρες λειτουργίας των καταστημάτων τους την Black Friday. Σύμφωνα με τον Μάρσαλ Κοέν, υπεύθυνο αναλύσεων βιομηχανίας στον όμιλο NPD, οι εκπτώσεις φέτος δεν πρόκειται να είναι τόσο θεαματικές όσο τα περασμένα χρόνια, τουλάχιστον «αν η ζήτηση για προϊόντα είναι μεγάλη και η προσφορά μικρή, τότε δεν υπάρχει λόγος να προσφέρει κανείς εκπτώσεις». Μιλώντας στο Reuters η Μάγκι Σμιθ από την Αριζόνα επισημαίνει πως τα καταστήματα προσπαθούν να εμφυσήσουν στους καταναλωτές το σκεπτικό «αγοράστε τώρα γιατί μετά μπορεί να μην υπάρχει». Σύμφωνα με την τελευταία δημοσκόπηση που διεξήγαγε το Reuters ανάμεσα σε 1.000 άτομα, πάνω από το 20% των καταναλωτών δήλωσε ότι σκοπεύει να ψωνίσει δώρα online φέτος, ενώ μόλις το 12% δήλωσε πως σκοπεύει να ψωνίσει από καταστήματα. Οι online αγορές της επόμενης Παρασκευής αναμένεται να σημειώσουν αύξηση 5% και να φτάσουν έτσι τα 9,5 δισ. δολάρια. Το πρόβλημα είναι όμως ότι οι αυξημένες παραγγελίες online ενδέχεται να επιβαρύνουν δυσανάλογα το περιορισμένο προσωπικό των επιχειρήσεων λιανικής, σε μια στιγμή που υπάρχει μεγάλη έλλειψη εργατών σε αποθήκες ή γενικότερα σε διάφορα κλιμάκια του εμπορίου.