Ηλεκτρονικές συσκευές, smartphones και laptops θέλουν να αγοράσουν οι περισσότεροι Eλληνες κατά τη φετινή εκπτωτική εβδομάδα της Black Friday.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει ο ΣΕΠΕ, οι 7 στους 10 Eλληνες ενδιαφέρονται να αγοράσουν ηλεκτρονικές συσκευές, smartphones, laptops, παιχνίδια, λευκές συσκευές, έπιπλα και είδη οικιακού εξοπλισμού. Μάλιστα, οι 6 στους 10 έχουν προεπιλέξει τα 4 είδη που, κατά μέσον όρο, ενδιαφέρονται να αγοράσουν.
Οσον αφορά το πώς θα γίνουν οι αγορές κατά την εκπτωτική περίοδο, οι 4 στους 10 Ελληνες απαντούν ότι θα κάνουν αγορές «Phygital» συνδυάζοντας τη φυσική παρουσία με το digital κανάλι, ανάλογα με τις ηλικιακές αποκλίσεις, τις νέες γενιές καταναλωτών και την εξοικείωση με τις διαδικτυακές πληρωμές.
Πάντως, όπως αναφέρει ο ΣΕΠΕ, οι 2 στους 10 καταναλωτές στην Ελλάδα δηλώνουν προτίθενται να ξοδέψουν φέτος τουλάχιστον 50% περισσότερα, κυρίως σε φυσικά καταστήματα, αφού πέρυσι ήταν σε καραντίνα οι ίδιοι και η αγορά σε lockdown.
Black Friday 2021: Τι να προσέξετε στις αγορές
Καθώς οι μεγάλες αλυσίδες και τα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν αρχίσει ήδη τις προσφορές ενόψει της φετινής Black Friday και, πολύ περισσότερο, της Cyber Monday, που ακολουθεί ο Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας δίνουν οδηγίες στους καταναλωτές προκειμένου να μην πέσουν θύματα απάτης. Συγκεκριμένα συμβουλεύουν:
1. Να προσέχουν κατά την ηλεκτρονική εγγραφή τους σε ενημερωτικά δελτία (newsletters), με τα οποία καλούνται να δηλώσουν έγκαιρα τις προτιμήσεις τους σε συγκεκριμένα προϊόντα και να ενημερωθούν νωρίτερα για τις εκπτώσεις που θα γίνουν σε αυτά. Ιδίως, να είναι επιφυλακτικοί με τις προσωπικές πληροφορίες που χορηγούν μέσω αυτών των newsletters, δεδομένου ότι αποτελούν, στην ουσία, μορφή ηλεκτρονικού μάρκετινγκ και χρησιμοποιούνται κατά κόρον από τους προμηθευτές για τη δημιουργία προσωποποιημένων προφίλ πελατών και για τη διενέργεια εξατομικευμένων προωθητικών ενεργειών που τους ακολουθούν παντού κατά την πλοήγησή τους στο Διαδίκτυο.
Χρήσιμες οδηγίες από τον Συνήγορο του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας.
2. Να διαχωρίζουν τις αληθινές από τις εικονικές προσφορές, κάνοντας δική τους έρευνα αγοράς αρκετό διάστημα πριν για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, σε συνδυασμό και με τη χρήση ειδικών εργαλείων που διατίθενται από ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγκρισης προϊόντων και πραγματοποίησης αγορών, τα οποία αναπαριστούν τη διαχρονική διακύμανση των τιμών.
3. Κατά την τοποθέτηση των παραγγελιών τους, να δίνουν ιδιαίτερη έμφαση και σημασία, εκτός από την τιμή, και σε άλλες κρίσιμες πληροφορίες που σχετίζονται με την ταχύτητα παράδοσης των προϊόντων τους και συγκεκριμένα: (α) στη διαθεσιμότητα, λαμβάνοντας ιδίως υπόψη εμπόδια και περιορισμούς που, σε διεθνές επίπεδο, επηρεάζουν την παραγωγή και διακίνηση των αγαθών, καθώς και (β) στον αναμενόμενο χρόνο αποστολής των προϊόντων μέσω των ταχυδρομικών παρόχων. Στόχος είναι οι καταναλωτές να μη βιώνουν αργότερα δυσαρέσκεια και απογοήτευση από τυχόν υπερβολικούς ή/και απροσδιόριστους χρόνους αναμονής.
4. Να αποφεύγουν την αγορά προϊόντων, ακόμα κι αν πωλούνται σε ιδιαίτερα συμφέρουσες τιμές, από ηλεκτρονικά καταστήματα που διαθέτουν αμφίβολης νομιμότητας ιστοσελίδες, π.χ. δεν περιλαμβάνουν πλήρη στοιχεία έδρας και επικοινωνίας, περιέχουν «νεκρές» συνδέσεις (links) ή συνδέσεις σε όρους χρήσης ή πολιτικής προστασίας απορρήτου με ασυνάρτητο παρεχόμενο, διοχετεύουν την επικοινωνία με τους καταναλωτές αποκλειστικά μέσω social media εφαρμογών, όπως viber, messenger κ.λπ.
⇒ Black Friday: Τι να προσέξετε στις αγορές
⇒ Black Friday 2021: Επί ποδός πολέμου τα εμπορικά καταστήματα
Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr