Περισσότερες εμπορικές επιχειρήσεις συμμετείχαν στη φετινή Black Friday σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα, χωρίς, ωστόσο, αυτό να σημαίνει και αύξηση του τζίρου. Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝΕΜΥ ΕΣΕΕ), στις φετινές εκπτώσεις της Black Friday συμμετείχε το 56% των επιχειρήσεων με το ενδιαφέρον να ενισχύεται σε σχέση με την προ COVID-19 περίοδο, οπότε και είχε συμμετάσχει το 46% των επιχειρήσεων.
Εξι στις 10 επιχειρήσεις (62%) φαίνεται να πραγματοποίησαν εκπτώσεις σε όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, μετατρέποντας ουσιαστικά την Black Friday σε Black Week. Μόνο 2 στις 10 επιχειρήσεις προχώρησαν σε εκπτώσεις αποκλειστικά την ημέρα της Black Friday.
Περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις (53,2%) του δείγματος προχώρησαν σε εκπτώσεις ύψους μεταξύ 20% και 40%. Σχεδόν 3 στις 10 (28%) επιχειρήσεις προχώρησαν σε εκπτώσεις υψηλότερες του 40%. Το ποσοστό των επιχειρήσεων που προέβη σε ιδιαίτερα ελκυστικές μειώσεις τιμών φαίνεται να είναι μικρότερο σε σχέση με άλλες εκπτωτικές περιόδους στο παρελθόν. Αυτό οφείλεται, σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, κυρίως στις ιδιαίτερα ισχυρές πιέσεις που έχουν ασκηθεί στο λιανικό εμπόριο από τη διόγκωση των τιμών ενέργειας αλλά και του κόστους λειτουργίας και απόκτησης εμπορευμάτων.
Το 62% πραγματοποίησε εκπτώσεις σε όλη τη διάρκεια της εβδομάδας.
Ο βαθμός ικανοποίησης των επιχειρήσεων από τον θεσμό της Black Friday είναι χαμηλός. Περισσότερες από 2 στις 3 επιχειρήσεις (68%) δήλωσαν πως οι πωλήσεις τους είναι στα ίδια ή και χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με μια τυπική περίοδο του μηνός Νοεμβρίου.
Οι απώλειες που έχουν καταγράψει από πέρυσι λόγω της πανδημίας και των lockdowns οι μικρότερες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου φαίνονται και από το γεγονός πως το 44% των επιχειρήσεων προχώρησε σε εκπτώσεις σε όλα τα προϊόντα, ενώ το 20% στο μεγαλύτερο μέρος των νέων παραλαβών της τρέχουσας περιόδου.
Το μεγαλύτερο μέρος των επιχειρήσεων (87%) προχώρησε σε κάποιο είδος προωθητικής ενέργειας για τη συγκεκριμένη περίοδο ως αντιστάθμιση των ακριβότερων διαφημιστικών δράσεων που ανέλαβαν οι μεγαλύτερες επιχειρηματικές μονάδες. Η πλέον προσφιλής προωθητική ενέργεια για την προσέλκυση καταναλωτών στις μικρότερες επιχειρήσεις φαίνεται να είναι και φέτος τα διαφημιστικά μηνύματα στη βιτρίνα του καταστήματος (48%), ενώ ακολουθούν τα μηνύματα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (23%) τα οποία ενισχύονται κάθε χρόνο.