Εκπτώσεις 2021: Στη σκιά της «Ομικρον» και της ακρίβειας αρχίζουν τη Δευτέρα

Εκπτώσεις 2021: Στη σκιά της «Ομικρον» και της ακρίβειας αρχίζουν τη Δευτέρα

Μειωμένη κατά 30% ήταν η κίνηση στις γιορτές σε σύγκριση με το 2019

2' 19" χρόνος ανάγνωσης

Με προσφορές κυρίως από τις αλυσίδες λιανικής επιχειρεί το λιανεμπόριο να προθερμάνει το καταναλωτικό κοινό για τις τακτικές χειμερινές εκπτώσεις οι οποίες ξεκινούν την ερχόμενη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου και θα διαρκέσουν έως τις 28 Φεβρουαρίου. Στις εκπτώσεις, άλλωστε, εναποθέτουν οι εμπορικές επιχειρήσεις τις ελπίδες τους για μερική αύξηση του τζίρου, δεδομένου ότι η φετινή εορταστική περίοδος χαρακτηρίστηκε από μειωμένη κίνηση, παρά το γεγονός ότι τα φυσικά καταστήματα, σε αντίθεση με πέρυσι, ήταν ανοιχτά. Υπενθυμίζεται ότι βάσει της κείμενης νομοθεσίας τα καταστήματα επιτρέπεται να είναι ανοιχτά την Κυριακή 16 Ιανουαρίου, από τις 11 π.μ. μέχρι τις 8 μ.μ.

Προσφορές ξεκίνησαν, κυρίως, οι μεγάλες εμπορικές αλυσίδες.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του εμπορικού κόσμου, η κίνηση ήταν μειωμένη κατά 30% περίπου σε σύγκριση με το 2019, με τη μείωση να είναι μεγαλύτερη την εβδομάδα πριν από την Πρωτοχρονιά, η οποία προ πανδημίας ήταν αυτή που συνήθως γινόταν ο μεγαλύτερος τζίρος. Δύο θεωρούνται οι βασικοί λόγοι για τη μειωμένη κίνηση κατά την εορταστική περίοδο: πρώτον, το πλήγμα που έχει δεχθεί ήδη από τις ανατιμήσεις το εισόδημα των νοικοκυριών και κυρίως ο φόβος για το τι ακόμη θα ακολουθήσει σε ό,τι αφορά την ακρίβεια και δεύτερον, ο αιφνιδιασμός από την ταχύτητα της μετάδοσης της μετάλλαξης «Ομικρον», αλλά και από την επιτάχυνση εφαρμογής αυστηρότερων μέτρων στην εστίαση και στη διασκέδαση. Σε ό,τι αφορά ειδικά το τελευταίο, πολλοί ήταν αυτοί που ματαίωσαν τα σχέδιά τους να αγοράσουν ρούχα και παπούτσια ή και κάποιο αξεσουάρ για το ρεβεγιόν της Πρωτοχρονιάς, ενώ ακόμη και πολλά οικογενειακά τραπέζια ακυρώθηκαν λόγω της ύπαρξης πολλών κρουσμάτων κορωνοϊού. Καθοριστικό ρόλο στον μειωμένο τζίρο εκτιμάται ότι διαδραματίζει και η ανησυχία των νοικοκυριών για την οικονομική τους κατάσταση, κυρίως για το επόμενο διάστημα.

Το αρνητικό κλίμα που υπάρχει στην αγορά αποτυπώθηκε πρόσφατα και στην έρευνα καταναλωτικών τάσεων του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδας (ΣΕΛΠΕ), η οποία πραγματοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Οι προσδοκίες για τις δαπάνες είναι αρνητικές και σχετίζονται άμεσα με το αυξημένο κόστος ενέργειας. Το 50% εκτιμά ότι το πρώτο εξάμηνο 2022 οι δαπάνες για λογαριασμούς κοινής ωφελείας θα είναι αυξημένες. Αντίθετα, το 46% εκτιμά ότι οι δαπάνες για αγορές προϊόντων το πρώτο εξάμηνο 2022 θα είναι μειωμένες, ενώ μόλις το 15% ότι θα είναι αυξημένες. Το ίδιο ισχύει για τις υπηρεσίες (εισιτήρια, εστίαση) για τις οποίες επίσης εκτιμάται από το 34% του κοινού μείωση και μόλις από το 14% αύξηση.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, σε περίπτωση που υποθετικά οι τιμές των προϊόντων αυξηθούν από αύριο κατά 10% λόγω πληθωρισμού, οι καταναλωτές δηλώνουν ότι θα μειώσουν τη δαπάνη πάνω από 20% το επόμενο εξάμηνο σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες αγορών: το 45% θα το πράξει για τα είδη ρουχισμού, το 53% για τα είδη δώρων, το 50% για τα έπιπλα και είδη σπιτιού, το 51% για ηλεκτρονικά είδη και συσκευές.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT