Αυξήθηκαν οι πτήσεις με ιδιωτικά αεροσκάφη λόγω της πανδημίας

Αυξήθηκαν οι πτήσεις με ιδιωτικά αεροσκάφη λόγω της πανδημίας

Τον Νοέμβριο του 2021 ο αριθμός των ιδιωτικών τζετ που μισθώθηκαν, αυξήθηκε κατά 60% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2020.

1' 51" χρόνος ανάγνωσης

Η πανδημία επηρέασε έντονα τον τομέα των αερομεταφορών. Την ίδια ώρα, τα αυστηρά μέτρα που επιβλήθηκαν ειδικά για τα αεροπορικά ταξίδια την περίοδο της πανδημίας οδήγησαν πολλούς επιβάτες –κυρίως υψηλόβαθμα στελέχη εταιρειών–, που έπρεπε να ταξιδεύουν συχνά, να αναζητήσουν εναλλακτικές. Ετσι, από το ξέσπασμα της πανδημίας έχει παρατηρηθεί αύξηση των πτήσεων με ιδιωτικά αεροσκάφη (λίαρ τζετ), όπως αναφέρει σε σχετικό της δημοσίευμα η Deutsche Welle. Το να μπορείς να επιλέξεις πότε, πώς και με ποιον θέλεις να πετάξεις ήταν κάποια από τα στοιχεία που έδωσαν ώθηση στον τομέα των λίαρ τζετ.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, ο αριθμός των θέσεων στα επιβατικά αεροσκάφη μειώθηκε στο μισό το 2020 σε σχέση με τα στοιχεία προ πανδημίας – αυτό αντιστοιχεί σε δυόμισι εκατομμύρια λιγότερες θέσεις. Εταιρείες ιδιωτικών αεροσκαφών έσπευσαν να εκμεταλλευθούν το κενό που προέκυψε στην αγορά. Ο Ντομινίκ Σίλερ, διευθυντής λειτουργικών συστημάτων στην εταιρεία Magnum FBO Austria, εκτιμά: «Σε καιρούς σαν κι αυτούς ορισμένα δρομολόγια δεν είναι πια διαθέσιμα ή δεν ταιριάζουν με τα προγράμματα στελεχών ή πολιτικών και άλλων αξιωματούχων που πρέπει να ταξιδεύουν συχνά. Επίσης, οικογένειες που πάνε διακοπές δεν έχουν άλλον τρόπο πια να φτάσουν στον προορισμό τους».

Ανάλογα με το μέγεθος του αεροσκάφους, το κόστος μιας τέτοιας πτήσης με ιδιωτικό τζετ ξεκινάει από τις 2.500 ευρώ την ώρα. Για παράδειγμα, μια τέτοια πτήση τσάρτερ για πέντε άτομα από το Παρίσι μέχρι τη Φρανκφούρτη μετ’ επιστροφής θα κόστιζε περίπου 7.500 ευρώ (για μιάμιση ώρα μετακίνησης). Εάν ταξίδευαν στην πρώτη θέση, θα πλήρωναν 5.000 ευρώ την ώρα. Ωστόσο στην τιμή αυτή πρέπει να προστεθεί ο μεγάλος χρόνος αναμονής στο αεροδρόμιο εξαιτίας των μέτρων προστασίας και των ελέγχων για τον κορωνοϊό. Με τις ιδιωτικές πτήσεις υπάρχει εξοικονόμηση χρόνου, ενώ πολλοί επαγγελματίες μπορούν να τις εκμεταλλευθούν και για επαγγελματικές συναντήσεις.

Μόνο μέσα στον Νοέμβριο του 2021 ο αριθμός των ιδιωτικών τζετ που μισθώθηκαν από επιχειρηματίες αυξήθηκε κατά 60% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2020. Παράλληλα, όμως, αυξήθηκε και η πίεση προς τις εταιρείες λίαρ τζετ να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση. Οπως παρατηρεί ο Μάνουελ Γκούστερερ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας OysterJet, «για την ώρα δυσκολευόμαστε να βρούμε ιδιωτικά τζετ εξαιτίας της πανδημίας. Η αγορά έχει ελλείψεις: δεν υπάρχουν διαθέσιμα αεροσκάφη “δεύτερο χέρι”, ενώ οι νέες παραγγελίες χρειάζονται πλέον δύο με τρία χρόνια για να ολοκληρωθούν».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT