Ξεκίνησαν νωρίς οι προσφορές ειδών ένδυσης

Ξεκίνησαν νωρίς οι προσφορές ειδών ένδυσης

Μεγάλη μείωση τζίρου μετά την επιβολή περιορισμών σε ανεμβολίαστους καταγράφεται στην αγορά

2' 29" χρόνος ανάγνωσης

Ελαφρώς μουδιασμένη είναι η αγορά ένδυσης από τον τζίρο που σημειώθηκε την περίοδο των Χριστουγέννων, με αρκετά ελληνικά brands να έχουν ξεκινήσει τις εκπτώσεις νωρίτερα, βλέποντας και το «φρενάρισμα» που υπάρχει στην αγορά από την άνοδο των κρουσμάτων και την επιβολή περιοριστικών μέτρων στους μη εμβολιασμένους.

Την ίδια στιγμή, στελέχη επιχειρήσεων εκτιμούν πως οι ανατιμήσεις πρώτων υλών δεν πρόκειται να αποκλιμακωθούν το αμέσως επόμενο διάστημα, ενώ αισιοδοξούν πως ο τζίρος του 2021 μπορεί να αυξηθεί κατά 24%-25% σε σχέση με το 2020, οπότε η αγορά ήταν σχεδόν καθηλωμένη. Βέβαια φοβούνται πως ο τζίρος του 2021 θα υπολείπεται κατά 10% σε σχέση με το 2019 και αυτό γιατί το πρώτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους «ήταν νεκρό», όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά. «Οι μήνες όμως από τον Μάιο και μετά είναι κοντά στα επίπεδα του 2019», αναφέρουν.

Παράγοντες της αγοράς παρατηρούν πως πολλές ελληνικές επιχειρήσεις ένδυσης έχουν ξεκινήσει να κάνουν προσφορές αμέσως μετά τα Χριστούγεννα, δηλαδή από τις 27 Δεκεμβρίου και άλλες από τις αρχές του έτους. Τέτοια είναι η περίπτωση της ελληνικής εταιρείας Forel, η οποία προχώρησε από τις 3 Ιανουαρίου σε προσφορές έως και 30% στα φυσικά της καταστήματα. Αντίστοιχες προσφορές έκανε από την Πρωτοχρονιά στο ηλεκτρονικό της κατάστημα.

Άλλες εταιρείες όπως η Pink Woman, η BSB αλλά και η Attrattivo κάνουν ήδη προσφορές σε ορισμένα προϊόντα, οι οποίες μπορεί να φτάσουν και το 50%.

«Η εικόνα για τον τζίρο των Χριστουγέννων είναι μεικτή. Σε γενικές γραμμές, η αγορά ήταν ελαφρώς μουδιασμένη σε σύγκριση με τις προβλέψεις που κάναμε πριν από την χριστουγεννιάτικη περίοδο», παρατηρεί παράγων του κλάδου της ένδυσης. Από τη στιγμή που εφαρμόστηκαν τα περιοριστικά μέτρα για τους ανεμβολίαστους τον Νοέμβριο, η πτώση ήταν κάθετη, όταν ο Οκτώβριος «πήγε πολύ καλά». Αυτό διαφαίνεται και από τα στοιχεία του ΣΕΠΕΕ, τα οποία αναφέρουν πως από το δεύτερο τρίμηνο του 2021 και μετά παρατηρείται σημαντική ανάκαμψη του κλάδου ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας και σταδιακή επιστροφή σε επίπεδα που πλησιάζουν τα προ πανδημίας.

Ειδικότερα, στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2021 οι εξαγωγές των ελληνικών επιχειρήσεων σημείωσαν άνοδο 26,2% και ξεπέρασαν το 1,6 δισ. ευρώ από 1,27 δισ. ευρώ το 2020. Οι εξαγωγές ενδυμάτων σημείωσαν αύξηση 19,6% και άγγιξαν τα 780 εκατ. ευρώ, ενώ στην κλωστοϋφαντουργία αυξήθηκαν κατά 13,9% και ανήλθαν σε 370 εκατ. ευρώ. Αύξηση 10,7% σημείωσαν και οι εισαγωγές.

Για τις λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων στην εγχώρια αγορά, αυτές σημείωσαν άνοδο 25,8% και σε αξία άγγιξαν τα 2 δισ. ευρώ, για τις επιχειρήσεις που τηρούν διπλογραφικά βιβλία. Οσον αφορά τις ανατιμήσεις των προϊόντων, εάν ληφθούν υπόψη η αύξηση της πρώτης ύλης, το μεταφορικό κόστος αλλά και το κόστος από τις αυξήσεις στην ενέργεια, αυτές λέγεται ότι μπορεί να κυμαίνονται μεταξύ 10%-20%.

Ωστόσο, το καλοκαίρι προμηνύεται αρκετά δύσκολο. «Εμείς επειδή δουλεύουμε μια σεζόν νωρίτερα είχαμε προλάβει τις αυξήσεις του χειμώνα. Ομως βλέπουμε πως αυξήσεις θα αρχίσουν να φαίνονται σε προϊόντα που αφορούν την κολεξιόν του καλοκαιριού», αναφέρει στην «Κ» ο Μάκης Χατζούλας, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας μόδας Forel, επισημαίνοντας πως οι ανατιμήσεις θα συμπιέσουν πάνω από 10% το «ήδη συμπιεσμένο» περιθώριο κέρδους.  

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT