Ταχύτερη η ψηφιοποίηση των ΜμΕ λόγω πανδημίας, εκτιμά η Alpha Bank

Ταχύτερη η ψηφιοποίηση των ΜμΕ λόγω πανδημίας, εκτιμά η Alpha Bank

Οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης θα επιταχύνουν περαιτέρω τη διαδικασία, τονίζει σε έκθεσή της.

2' 2" χρόνος ανάγνωσης

Καταλύτης για την ψηφιοποίηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, οι οποίες υστερούν στον τομέα αυτόν, με αποτέλεσμα να εμφανίζουν χαμηλή παραγωγικότητα, σε σύγκριση με τις αντίστοιχες επιχειρήσεις της υπόλοιπης Ευρώπης, μπορεί να αναδειχθεί η πανδημία, επισημαίνει η Alpha Bank στο εβδομαδιαίο δελτίο της.

Και αυτό γιατί οι επιχειρήσεις εκδηλώνουν πλέον αυξανόμενο ενδιαφέρον σε αυτή την κατεύθυνση, ενώ υπάρχουν και οι πόροι για να τις στηρίξουν από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το «Ελλάδα 2.0» προβλέπει επενδύσεις 375 εκατ. ευρώ, που θα δοθούν με τη μορφή επιδοτήσεων, ειδικά για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ), για την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών ηλεκτρονικών πληρωμών, εργασίας από απόσταση, ψηφιακού γραφείου, digital marketplace, κυβερνοασφάλειας κ.τ.λ., με σκοπό τη βελτίωση της λειτουργίας, της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητάς τους.

Σύμφωνα με στοιχεία της ετήσιας έκθεσης της Κομισιόν για τις ΜμΕ, που επικαλείται το εβδομαδιαίο δελτίο της Alpha Bank, η παραγωγικότητα των ελληνικών ΜμΕ, η οποία ορίζεται ως η προστιθέμενη αξία ανά εργαζόμενο, υπολείπεται σημαντικά πολλών ευρωπαϊκών χωρών. Είναι 11.400 ευρώ, έναντι μέσου κοινοτικού όρου 40.000 ευρώ. Το γεγονός αυτό, επισημαίνεται στο δελτίο, συνδέεται σε σημαντικό βαθμό με το γεγονός ότι οι ελληνικές ΜμΕ υστερούν σε θέματα ψηφιοποίησης και χρήσης νέων τεχνολογιών. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2019, το ποσοστό των ελληνικών ΜμΕ που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές πωλήσεις ανέρχεται σε10,8%, που είναι το χαμηλότερο ποσοστό μεταξύ των χωρών της Ε.Ε.-27, μαζί με το αντίστοιχο της Βουλγαρίας. Ως εκ τούτου, μόλις 4% των πωλήσεων των ΜμΕ στην Ελλάδα είναι ηλεκτρονικές, έναντι 10,9% στην Ε.Ε.-27. Επιπροσθέτως, μία στις πέντε ΜμΕ χρησιμοποιεί κάποιο λογισμικό (π.χ. σχετικό με την εξυπηρέτηση πελατείας) με το αντίστοιχο ποσοστό στην Ε.Ε.-27 να ανέρχεται σε 32,4%.

Τέλος, αν και τα ποσοστά των ΜμΕ στην Ελλάδα που χρησιμοποιούν υψηλές τεχνολογίες (π.χ. cloudcomputing, 3D printing, analysing big data) είναι σε γενικές γραμμές χαμηλότερα σε σύγκριση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, η χρήση των κοινωνικών δικτύων σε ό,τι αφορά την προώθηση των προϊόντων τους, την επικοινωνία με τους πελάτες, την ανάπτυξη συνεργασιών, ακόμη και τη διενέργεια προσλήψεων, είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη, με τα αντίστοιχα ποσοστά να υπερβαίνουν σε ορισμένες περιπτώσεις (π.χ. για τις αξιολογήσεις των προϊόντων τους από τους πελάτες) τους αντίστοιχους μέσους όρους της Ε.Ε.-27.

Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, έχει σημειωθεί άνοδος της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας στην Ελλάδα. Επιπλέον, η  πανδημική κρίση είχε θετικές επιδράσεις όσον αφορά την ψηφιακή μετάβαση των Μμε, με το 53% να δηλώνει ότι η πανδημία άλλαξε τον βαθμό στον οποίο χρησιμοποιεί την τεχνολογία και το 65% ότι σκοπεύει να ενσωματώσει ψηφιακές τεχνολογίες στη λειτουργία του στο μέλλον.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT