Τέλη Φεβρουαρίου οι προσφορές για Θριάσιο ΙΙ

Τέλη Φεβρουαρίου οι προσφορές για Θριάσιο ΙΙ

Μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου αναμένεται να κατατεθούν προσφορές για την τριακονταετή παραχώρηση της έκτασης εμβαδού 1.450 στρεμμάτων στον Ασπρόπυργο

2' 16" χρόνος ανάγνωσης

Μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου αναμένεται να κατατεθούν προσφορές για την τριακονταετή παραχώρηση της έκτασης εμβαδού 1.450 στρεμμάτων στον Ασπρόπυργο, όπου έχουν αναπτυχθεί εμπορευματικός σιδηροδρομικός σταθμός και σταθμός διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ), έργο που είναι γνωστό ως Θριάσιο ΙΙ. Η παράταση δόθηκε από τη Γενική Γραμματεία Υποδομών του υπουργείου Υποδομών, ύστερα από αιτήματα ενδιαφερόμενων εταιρειών, με την αρχική καταληκτική ημερομηνία να είναι η 26η Ιανουαρίου.  Στον εμπορευματικό σιδηροδρομικό σταθμό και σταθμό διαλογής Θριασίου Πεδίου, κυριότητας του ΟΣΕ, έχουν ήδη κατασκευαστεί και υφίστανται σιδηροδρομικές υποδομές, δρόμοι, σιδηροδρομικός σταθμός διαλογής, χώροι εναπόθεσης φορτίων, χώροι τελωνείου, γραφεία και άλλα κτίρια υποστηρικτικών υπηρεσιών. Επίσης, στον ΕΣΣΣΔΙ βρίσκονται τρία κτίρια (Κ1, Κ2, Κ3), που μαζί με τον περιβάλλοντα χώρο τους (συνολικά περίπου 138 στρέμματα) δεν περιλαμβάνονται στον χώρο παραχώρησης, ενώ οι μέχρι σήμερα εκτελεσθείσες εργασίες έλαβαν χώρα κατά τις περιόδους 1994-1999, 2000-2006 (α΄ φάση ανάπτυξης) και 2007-2013 (β΄ φάση ανάπτυξης).

Ωστόσο, οι εργασίες που έχουν ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα επιτρέπουν τη βασική λειτουργία του ΕΣΣΣΔΙ. Εχουν δηλαδή υλοποιηθεί σιδηροδρομική και οδική υποδομή, δίκτυα και ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός, όπως και κτιριακά έργα σιδηροδρομικής υποδομής, εργασίες σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης. Ως εκ τούτου, προκειμένου να είναι λειτουργική η εγκατάσταση, θα πρέπει να ολοκληρωθεί σειρά εργασιών κατασκευής κτιρίων, ενώ απαιτείται η προμήθεια και εγκατάσταση ειδικού εξοπλισμού. Αυτό είναι και το αντικείμενο που θα αναλάβει να υλοποιήσει ο παραχωρησιούχος που θα επιλεγεί μέσω του διεθνούς διαγωνισμού. Ουσιαστικά, το σκέλος της κατασκευής του έργου, του οποίου ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός (όπως προκύπτει από το τεύχος διαβούλευσης) ανέρχεται σε 561,7 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει σιδηροδρομικό σύστημα, χώρο μεταφόρτωσης συνδυασμένων μεταφορών και αριθμό απαραίτητων εγκαταστάσεων, όπως κέντρο διοίκησης και ελέγχου.

Το έργο έχει συνολική αξία 561,7 εκατ. ευρώ.

Στον χώρο παραχώρησης αναμένεται να προσφέρονται υπηρεσίες σε συρμούς, σε βαγόνια και σε φορτία. Οι σχετικές υπηρεσίες σε συρμούς και βαγόνια αφορούν γενικά τη διευθέτηση και στάθμευση αυτών στον σταθμό και λοιπές υπηρεσίες συντήρησης, επισκευής και πλύσης. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες φορτίων (εμπορευματοκιβωτίων και λοιπού φορτίου) περιλαμβάνουν κυρίως τη μεταφόρτωση και αποθήκευση αυτών, καθώς και υποστηρικτικές υπηρεσίες σε εμπορευματοκιβώτια (πλήρωσης – κένωσης, επισκευής, πλύσης κ.λπ.). Στον χώρο παραχώρησης θα λειτουργεί τελωνείο για τα εισαγόμενα εμπορεύματα που δεν έχουν υποστεί εκτελωνισμό.

Η κατασκευαστική περίοδος του Θριασίου ΙΙ διαρκεί 18 μήνες, με τα τεύχη του διαγωνισμού να προβλέπουν εφάπαξ οικονομικό αντάλλαγμα, ύψους κατ’ ελάχιστον 20 εκατ. ευρώ, που θα εισπράξει ο ΟΣΕ ως κύριος του έργου. Ο οργανισμός θα εισπράττει και ετήσιο εγγυημένο αντάλλαγμα (ΕΕΑ) για όλη την περίοδο της παραχώρησης, του οποίου η αξία θα υπολογίζεται ως ποσοστό 60% επί του εκάστοτε ετήσιου μεταβλητού οικονομικού ανταλλάγματος που θα προσδιορίσει κάθε διαγωνιζόμενος στην οικονομική προσφορά του.  Σημειώνεται ότι το Θριάσιο ΙΙ βρίσκεται δίπλα στην έκταση 588 στρεμμάτων όπου η κοινοπραξία Goldair – ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ έχει επιλεγεί, ύστερα από διεθνή διαγωνισμό, για να κατασκευάσει εμπορευματικό κέντρο μέσω επένδυσης 150 εκατ. ευρώ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT