Η πανδημία φέρνει υπερμάρκετ και ηλεκτρονικά καταστήματα

Η πανδημία φέρνει υπερμάρκετ και ηλεκτρονικά καταστήματα

Ποιες επενδύσεις δρομολογούν φέτος οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ

3' 7" χρόνος ανάγνωσης

Σε μεγάλα καταστήματα και σε δομές για την καλύτερη λειτουργία των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων επικεντρώνονται οι επενδύσεις των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ για το 2022.

Οι παραπάνω προτεραιότητες σαφώς υπαγορεύονται από τα νέα δεδομένα που δημιούργησε ο κορωνοϊός, δηλαδή την ανάγκη των καταναλωτών να βρίσκονται σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερους χώρους από τη μία και την αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών και για τα είδη σούπερ μάρκετ από την άλλη. Πίσω από την επένδυση σε μεγάλα σημεία πώλησης, σε υπερμάρκετ δηλαδή, υπάρχει κι ένα ακόμη κίνητρο των αλυσίδων σούπερ μάρκετ: τα δύο χρόνια της πανδημίας απέσπασαν μεγάλο μέρος του τζίρου από τα λεγόμενα προϊόντα bazaar (είδη ένδυσης και υπόδησης, ηλεκτρικές συσκευές, παιχνίδια, βιβλία, σκεύη μαγειρικής κ.ά.), λόγω κυρίως των αυστηρών μέτρων που υπήρχαν και εξακολουθούν να υπάρχουν στο υπόλοιπο λιανεμπόριο, στο πλαίσιο των μέτρων περιορισμού διασποράς της COVID-19. Τα είδη bazaar απαιτούν συνήθως μεγάλους χώρους, ενώ ταυτόχρονα δίνεται έμφαση από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και στη διάθεση έτοιμων γευμάτων.

Σκλαβενίτης

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται η επένδυση της «Σκλαβενίτης» στο κτίριο όπου στεγαζόταν παλιά η αντιπροσωπεία της Renault στη Νέα Φιλαδέλφεια (κόμβος Renault) στην εθνική οδό. Το υπερμάρκετ που σχεδιάζεται να κατασκευαστεί εκεί εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμο το τελευταίο τρίμηνο του 2022. Εκτός από το υπερμάρκετ στην πρώην Renault, ο όμιλος σχεδιάζει τη δημιουργία ενός ακόμη μεγάλου καταστήματος στη Γλυφάδα, αλλά και τη λειτουργία δύο darkstores για την καλύτερη διαχείριση των ηλεκτρονικών παραγγελιών. Σημειώνεται ότι ο σχεδιασμός για τη δημιουργία δύο ακόμη darkstores στην Αττική περιλαμβανόταν και στα πλάνα του ομίλου για το 2021, χωρίς ωστόσο να υλοποιηθούν οι σχετικές επενδύσεις. Μέσα στο 2022 αναμένεται επίσης η επέκταση του eMarket, του ηλεκτρονικού καταστήματος της «Σκλαβενίτης», και σε άλλες πόλεις. Σήμερα εξυπηρετεί τους καταναλωτές σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Λάρισα.

Εχουν πλέον αποσπάσει μεγάλο μέρος του τζίρου από τα λεγόμενα προϊόντα bazaar (είδη ένδυσης, ηλεκτρικές συσκευές, παιχνίδια κ.ά.).

ΑΒ Βασιλόπουλος

Σε μεγάλα καταστήματα αλλά και σε επέκταση του δικτύου των «καταστημάτων γειτονιάς» (convenience stores) επενδύει από την πλευρά της η ΑΒ Βασιλόπουλος. Εντός του 2022 η αλυσίδα σχεδιάζει τη δημιουργία δύο υπερμάρκετ, εκ των οποίων το ένα στη λεωφόρο Κηφισίας, πριν από το «δαχτυλίδι» και το δεύτερο στο Νέο Φάληρο, στην οδό Πειραιώς και συγκεκριμένα στο Εμπορικό Πάρκο που απέκτησε πρόσφατα η Trade Estates του ομίλου Φουρλή. Σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη των καταστημάτων AB Shop & Go μέσω δικαιόχρησης (franchising) η αλυσίδα στοχεύει στη δημιουργία 50 σημείων μέσα στο 2022 (διαθέτει 100 σήμερα), ενώ στην επόμενη τριετία θέλει ο αριθμός τους να φτάσει τα 250.

Lidl Ελλάς

Σε 100 εκατ. ευρώ ανέρχεται το επενδυτικό πλάνο της Lidl Ελλάς τη διετία 2022-2023 με τις επενδύσεις της αλυσίδας να περιλαμβάνουν νέα καταστήματα (5 το 2022 και άλλα 5 το 2023), αλλά και εκσυγχρονισμό υφιστάμενων μέσω, για παράδειγμα, της εγκατάστασης φωτοβολταϊκών συστημάτων. Η εταιρεία βρίσκεται επίσης στην αναζήτηση κατάλληλου ακινήτου για την κατασκευή νέου εφοδιαστικού κέντρου στην Αττική.

My Market

Επενδύσεις τουλάχιστον 35 εκατ. ευρώ προβλέπει ο σχεδιασμός της METRO AEBE για το 2022. Σε αυτόν περιλαμβάνεται η ολοκλήρωση της επέκτασης του κέντρου διανομής της εταιρείας στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης, δημιουργία νέων καταστημάτων και επέκταση του μοντέλου των convenience stores, μέσω franchising. Η εταιρεία λειτούργησε ένα κατάστημα πιλοτικά στην Κυψέλη και τώρα θέλει να επεκτείνει το μοντέλο αυτό αναζητώντας συνεργάτες, κυρίως σε περιοχές του κέντρου. Πιλοτικά ξεκίνησε και συνεργασία με τη Wolt για διανομή των προϊόντων της, με τη διεκπεραίωση των παραγγελιών να γίνεται μέσω του καταστήματος My Market που βρίσκεται στους Αμπελοκήπους. Επίσης, η εταιρεία βρίσκεται σε αναζήτηση χώρου στη Λευκωσία, προκειμένου να ανοίξει δεύτερο κατάστημα cash & carry στην Κύπρο.

Μασούτης

Τη λειτουργία 30 νέων σημείων πώλησης περιλαμβάνει ο επενδυτικός σχεδιασμός της «Μασούτης» για το 2022. Επιπλέον, η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα σχεδιάζει τη δημιουργία darkstore σε ακίνητο έκτασης 1.700 τ.μ. στη Μεταμόρφωση Αττικής για την εξυπηρέτηση των ηλεκτρονικών της παραγγελιών.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT