Αβαξ – Μυτιληναίος θα «τρέξουν» την εναέρια οδό της Θεσσαλονίκης

Αβαξ – Μυτιληναίος θα «τρέξουν» την εναέρια οδό της Θεσσαλονίκης

Η κοινοπραξία ανέλαβε το έργο ύψους 373 εκατ. – Θα κατασκευασθεί μέσω ΣΔΙΤ

2' 49" χρόνος ανάγνωσης

Η κοινοπραξία Αβαξ – Μυτιληναίος αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος για την κατασκευή της νέας ανατολικής περιφερειακής οδού (Flyover) στη Θεσσαλονίκη. Το έργο των 373 εκατ. ευρώ διεκδίκησαν όλοι οι «μεγάλοι» του κατασκευαστικού κλάδου και είναι το πρώτο που θα κατασκευαστεί με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στη Θεσσαλονίκη.

Το έργο δημοπρατήθηκε το 2020 και, εφόσον δεν υπάρξουν δικαστικές εμπλοκές, αναμένεται να συμβασιοποιηθεί μέσα στο έτος. Αφορά την αναβάθμιση και επέκταση του σημερινού δρόμου (από το νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» έως τη σύνδεση με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Μουδανιών) και περιλαμβάνει:

• Την κατασκευή ενός υπερυψωμένου τμήματος 2+2 λωρίδων κυκλοφορίας (Flyover) από το νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» έως τα Κωνσταντινουπολίτικα.

• Την ανακατασκευή του οδοστρώματος στον υφιστάμενο δρόμο.

• Τη διαπλάτυνση κατά μία λωρίδα κυκλοφορίας και την προσθήκη λωρίδας έκτακτης ανάγκης στο τμήμα από τα Κωνσταντινουπολίτικα έως την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Μουδανιών.

Θα εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση και δεν θα έχει διόδια.

Τεχνικά το έργο περιλαμβάνει εννέα ανισόπεδους κόμβους, οκτώ γέφυρες και τρεις νέες σήραγγες. «Στη Θεσσαλονίκη εξελίσσεται ένα συνεκτικό πρόγραμμα έργων που θα αναμορφώσει συνολικά την πόλη. Η κατασκευή της μεγαλύτερης εναέριας οδού στην Ελλάδα, του Flyover, θα αναβαθμίσει σημαντικά την εμπειρία της μετακίνησης των πολιτών, οι οποίοι θα έχουν στη διάθεσή τους έναν ασφαλή και σύγχρονο αυτοκινητόδρομο. Ο διαγωνισμός, για ένα από τα εμβληματικότερα έργα που θα γίνουν στην Ελλάδα, προχώρησε πολύ γρήγορα, αποδεικνύοντας ότι υλοποιούμε τις δεσμεύσεις μας και δίνουμε στη Θεσσαλονίκη τις υποδομές που έχει ανάγκη για να αναδειχθεί σε μητρόπολη των Βαλκανίων», σχολίασε ο υπουργός Κώστας Καραμανλής. «Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι καθώς σύντομα οι πολίτες θα δουν να στήνονται εργοτάξια γι’ αυτόν τον αυτοκινητόδρομο, όπως ακριβώς δεσμευτήκαμε», πρόσθεσε ο υφυπουργός Δημοσίων Εργων, Γιώργος Καραγιάννης.

Εκτός από την κοινοπραξία που επικράτησε, το έργο διεκδίκησαν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ακτωρ και Intrakat. Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, με το έργο θα αυξηθεί η κυκλοφοριακή ικανότητα της ανατολικής περιφερειακής, ενώ θα βελτιωθούν οι συνθήκες ασφαλείας της, καθώς ο δείκτης θνησιμότητας στον άξονα είναι σήμερα 12 φορές μεγαλύτερος από την Αττική Οδό. Το έργο θα εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση και δεν θα έχει διόδια, καθώς το μερίδιο του Δημοσίου θα καταβληθεί με πληρωμές διαθεσιμότητας κατά την 30ετή περίοδο λειτουργίας του.

Προαστιακός

Εν τω μεταξύ, ανοίχτηκαν οι φάκελοι εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την επέκταση του Προαστιακού στο Λαύριο. Ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι κοινοπραξίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat, Ακτωρ – Μυτιληναίος και Αβαξ – Alstom.

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου, σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, ανέρχεται σε 391 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και ο ανάδοχος που θα επιλεγεί θα αναλάβει τη μελέτη και κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης της πόλης και του λιμένα Λαυρίου με την υφιστάμενη σιδηροδρομική προαστιακή γραμμή από τον σιδηροδρομικό σταθμό Κορωπίου, συνολικού μήκους περίπου 32 χλμ. Η νέα σιδηροδρομική γραμμή θα είναι διπλή στο μεγαλύτερο μήκος της, ηλεκτροκινούμενη και εφοδιασμένη με σύγχρονα συστήματα αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1.

Στη χάραξη του νέου προαστιακού σιδηροδρόμου από το Κορωπί έως τον λιμένα Λαυρίου προβλέπονται δύο σιδηροδρομικοί σταθμοί, ένας στο Μαρκόπουλο και ο τερματικός επιλιμένιος στο Λαύριο, καθώς και επτά σιδηροδρομικές στάσεις στις θέσεις/οικισμούς ΒΙΟΠΑ Καλυβίων, Καλυβίων, Κουβαρά, Κερατέας, Δασκαλειού, Καλοπήγαδου και Λαυρίου (εξυπηρέτηση πόλης). Σε κάθε περίπτωση, η οριστική χωροθέτηση των στάσεων θα πραγματοποιηθεί κατά τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, λαμβανομένων υπόψη των αναγκών του δικτύου μεταφορών.Σε όλους τους σιδηροδρομικούς σταθμούς και στις στάσεις προβλέπεται χώρος στάθμευσης, ώστε να εξυπηρετούνται ευρύτερες ζώνες οικιστικής ανάπτυξης με δυνατότητα πρόσβασης με αυτοκίνητο ή με άλλο τοπικό μέσο μαζικής μεταφοράς.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT