Τρεις για την επέκταση του Προαστιακού στην πόλη της Ραφήνας

Τρεις για την επέκταση του Προαστιακού στην πόλη της Ραφήνας

Τρεις κοινοπραξίες εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το έργο της επέκτασης του προαστιακού σιδηροδρόμου προς την πόλη και το λιμάνι της Ραφήνας, αρχικού προϋπολογισμού 309 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

1' 38" χρόνος ανάγνωσης

Τρεις κοινοπραξίες εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το έργο της επέκτασης του προαστιακού σιδηροδρόμου προς την πόλη και το λιμάνι της Ραφήνας, αρχικού προϋπολογισμού 309 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ειδικότερα, το έργο αναμένεται να διεκδικήσουν τα σχήματα Αβαξ – Alstom, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat – Siemens και Ελλάκτωρ – Μυτιληναίος. Πρόκειται για ένα ακόμα έργο επέκτασης του Προαστιακού (και σύνδεσής του με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο) που προωθεί η ΕΡΓΟΣΕ μέσω της διαδικασίας του ανταγωνιστικού διαλόγου, κάτι που σημαίνει ότι η τελική χάραξη και τα επιμέρους τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου θα συνδιαμορφωθούν από τις ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες, την ΕΡΓΟΣΕ και τους αρμόδιους φορείς των περιοχών από όπου θα περνά το έργο, σε βάθος χρόνου.

Αβαξ – Alstom, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat – Siemens και Ελλάκτωρ – Μυτιληναίος, οι τρεις κοινοπραξίες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον.

Η νέα αυτή επέκταση προβλέπει δύο εναλλακτικές χαράξεις. Η πρώτη περιλαμβάνει την κατασκευή μιας εξ ολοκλήρου νέας γραμμής, ως επέκταση της σημερινής που έχει ως τερματικό σταθμό το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», η οποία θα φθάνει μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας, όπου θα κατασκευαστεί και τερματικός σταθμός. Σε αυτή την περίπτωση προβλέπονται πέντε νέες στάσεις: στο Συνεδριακό Κέντρο του Αεροδρομίου, στα Σπάτα, στην Αρτέμιδα, στη Διασταύρωση Ραφήνας και στον τερματικό σταθμό στο λιμάνι της Ραφήνας. Η εναλλακτική διαδρομή προτείνει τη σύνδεση του λιμανιού της Ραφήνας από την περιοχή του Γέρακα, αρχικά κατά μήκος της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής του Λαυρίου και στη συνέχεια σε συνδυασμό με τον αυτοκινητόδρομο Σταυρού – Ραφήνας με χρήση της νησίδας. Οι στάσεις που προβλέπονται σε αυτή την περίπτωση είναι στον Γέρακα, στον Αγ. Γεράσιμο, στην Αρτέμιδα, στη Διασταύρωση της Ραφήνας και στον τερματικό σταθμό στο λιμάνι της Ραφήνας.

Υπενθυμίζεται ότι το μοντέλο του ανταγωνιστικού διαλόγου θα ακολουθηθεί και για μία ακόμα επέκταση του Προαστιακού, αυτή τη φορά από το Κορωπί προς το Λαύριο, συνολικού μήκους 32 χιλιομέτρων. Στον αντίστοιχο διαγωνισμό, αρχικού προϋπολογισμού 390 εκατ. ευρώ, ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι ίδιες κοινοπραξίες, δηλαδή Αβαξ – Alstom, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat – Siemens και Ελλάκτωρ – Μυτιληναίος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT