Αύξηση 10% στον τζίρο των ηλεκτρονικών φαρμακείων το 2021

Αύξηση 10% στον τζίρο των ηλεκτρονικών φαρμακείων το 2021

Σε ανοδική τροχιά παρέμειναν τα ηλεκτρονικά φαρμακεία και τη δεύτερη χρονιά της πανδημίας, καθώς το 2021 ο τζίρος τους αυξήθηκε κατά 10% σε σύγκριση με το 2020, φτάνοντας στα 241 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

1' 51" χρόνος ανάγνωσης

Σε ανοδική τροχιά παρέμειναν τα ηλεκτρονικά φαρμακεία και τη δεύτερη χρονιά της πανδημίας, καθώς το 2021 ο τζίρος τους αυξήθηκε κατά 10% σε σύγκριση με το 2020, φτάνοντας στα 241 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Η εκτίμηση της αξίας του κλάδου βασίζεται στο δείγμα του eRetail Audit, της μέτρησης πωλήσεων σε πραγματικό χρόνο που έχει αναπτύξει η Convert Group, το οποίο περιλαμβάνει 92 ηλεκτρονικά φαρμακεία, τα οποία δημιουργούν το 66% του συνολικού τζίρου της αγοράς, από τα 303 που λειτουργούν αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι και στην περίπτωση των ηλεκτρονικών φαρμακείων τα στοιχεία της Convert Group δείχνουν ισχυροποίηση των μεγάλων και αύξηση της συγκέντρωσης στον κλάδο. Συγκεκριμένα διαφαίνεται ξεκάθαρα η διαρκής ισχυροποίηση των 12 μεγάλων ηλεκτρονικών φαρμακείων και του Skroutz Marketplace, μέσω του οποίου πωλούνται παραφάρμακα, τα οποία γνώρισαν αύξηση 34% στην αξία των πωλήσεών τους συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, σε σχέση με τα μικρότερα, τα οποία ανταγωνίζονται με δυσκολία πλέον τους κολοσσούς του κλάδου. Ο τζίρος αυτών των 12 ηλεκτρονικών φαρμακείων και του Skroutz Marketplace διαμορφώθηκε σε 150 εκατ. ευρώ, συγκεντρώνοντας πάνω από το 62% της αγοράς. Σημειώνεται ότι αυτή η ομάδα των φαρμακείων δέχεται πάνω από 200.000 επισκέψεις τον μήνα.

Διαμορφώθηκε στα 241 εκατ. ευρώ – Ισχυροποίηση μεγάλων και περαιτέρω συγκέντρωση στον κλάδο.

Σε σύγκριση με το 2020, το 2021 ο τζίρος ανά κατηγορία προϊόντων αυξήθηκε ως εξής: 34% σε προϊόντα υγείας (με τις χειρουργικές και φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτή την κατηγορία), 32% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, 32% σε βρεφικά και παιδικά είδη, 21% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας, και 9% σε διάφορα προϊόντα. Μάλιστα, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό της αξίας των πωλήσεων προέρχεται από την κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας (46%), οι κατηγορίες των προϊόντων υγείας, συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών, και βρεφικών και παιδικών ειδών γνωρίζουν μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.

Πέρα από την ευκολία που προσφέρουν οι αγορές από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία, καθοριστικό ρόλο στην περαιτέρω ανάπτυξή τους φέρεται να διαδραμάτισαν και οι μεγάλες εκπτώσεις στις οποίες προχωρούν. Τα προϊόντα που πωλήθηκαν διαδικτυακά διατέθηκαν με έκπτωση που κατά μέσον όρο διαμορφώθηκε σε 38,2% επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών. Η αξία του μέσου «καλαθιού» αγορών από ηλεκτρονικά φαρμακεία διαμορφώθηκε σε 43,20 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT