Οι Κινέζοι είναι άκρως εξοικειωμένοι με τις ψηφιακές συναλλαγές. Στο Πεκίνο, στη Σαγκάη και σε άλλες μεγάλες πόλεις είναι πιο εύκολο να ψωνίσει κανείς από τα καταστήματα με εφαρμογές κινητού παρά να κουβαλάει μαζί του μετρητά. Τώρα το Πεκίνο θέλει να κάνει ένα βήμα παραπάνω με το ψηφιακό γουάν. Το e-CNY είναι ένα «όπλο» με το οποίο φιλοδοξεί να «χτυπήσει» την απόλυτη κυριαρχία του δολαρίου, αλλά και να νικήσει κατά κράτος το bitcoin.
Η Κίνα έχει ξεκαθαρίσει πως το ψηφιακό γουάν δεν είναι κρυπτονόμισμα. Είναι αντιθέτως ένα μέσο στην επίθεση που έχει εξαπολύσει κατά των κρυπτονομισμάτων το τελευταίο διάστημα. Το πρώτο μεγάλο τεστ για την επιτυχία του θα έρθει στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες, που αρχίζουν αύριο. Και τούτο γιατί για πρώτη φορά θα έχουν την ευκαιρία να το χρησιμοποιήσουν αθλητές και άλλα μέλη αποστολών από το εξωτερικό, που θα βρεθούν στο Ολυμπιακό Χωριό.
Οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες θεωρούνται μεγάλη ευκαιρία για να δοθεί η απαραίτητη ώθηση στο νέο νόμισμα.
Μερίδα αναλυτών πιστεύει ότι το ψηφιακό γιουάν θα μπορούσε να ενισχύσει περαιτέρω τον έλεγχο της κυβέρνησης επί του χρηματοοικονομικού συστήματος της χώρας, αλλά και ίσως να αλλάξει τις ισορροπίες ισχύος στην παγκόσμια οικονομική επιρροή. Εχει σχεδιαστεί ως μια ηλεκτρονική εκδοχή των χαρτονομισμάτων και κερμάτων του γιουάν, και μπορεί να αποθηκευθεί σε ένα ψηφιακό πορτοφόλι ή σε smartphone. Το σχετικό app είναι διαθέσιμο στα Android και Apple stores.
Από το 2021 το ψηφιακό γιουάν έχει δοκιμαστεί κυρίως σε λοταρίες στις οποίες οι πολίτες λάμβαναν ένα μικρό ποσό ψηφιακών χρημάτων για να ξοδέψουν, αλλά γίνεται δεκτό ως μέσο πληρωμής για ορισμένα προϊόντα και από τους κινεζικούς κολοσσούς ηλεκτρονικού εμπορίου.
Οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες θα μπορούσαν να δώσουν μια ώθηση στο ψηφιακό νόμισμα, που στα τέλη του 2021 είχε 261 εκατομμύρια χρήστες έναντι μόλις 21 εκατομμυρίων τον Ιούνιο του ίδιου έτους. Το μερίδιό του στις ηλεκτρονικές συναλλαγές της δεύτερης ισχυρότερης οικονομίας του πλανήτη και πολυπληθέστερης χώρας είναι ακόμη εξαιρετικά μικρό. Τους τελευταίους μήνες πραγματοποιήθηκαν με αυτό συναλλαγές μόλις 8 δισ. δολαρίων. Πέρα από τις όποιες προωθητικές ενέργειες γίνουν κατά τη διάρκεια των Αγώνων, το Πεκίνο θα πρέπει ουσιαστικά να πείσει πρώτα απ’ όλα τους ίδιους τους Κινέζους, καταναλωτές και επιχειρηματίες, ότι είναι πιο ελκυστικό μέσο από τις άκρως δημοφιλείς apps, Alipay και WeChat Pay.