Αυξήθηκαν οριακά οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το 2021

Αυξήθηκαν οριακά οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το 2021

Μείωση της ζήτησης το τελευταίο διάστημα, με άνοδο των τιμών

3' 9" χρόνος ανάγνωσης

Με αύξηση, έστω και οριακή, έκλεισε το 2021 σε ό,τι αφορά τον τζίρο των σούπερ μάρκετ, πορεία πάντως που είναι αμφίβολο εάν θα διατηρηθεί και το 2022. Ηδη από τον Νοέμβριο του 2021 καταγράφεται ισχυρή μείωση της ζήτησης, την ίδια ώρα που παρατηρείται αύξηση των τιμών στα είδη σούπερ μάρκετ και μάλιστα σε όλες τις μεγάλες ομάδες, ήτοι τρόφιμα, είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς και καθαριστικά – απορρυπαντικά. Πέρα από την αύξηση των τιμών ανά μονάδα, τα στοιχεία δείχνουν και περαιτέρω μείωση των προωθητικών ενεργειών, στρατηγική που εφαρμόζουν ολοένα και περισσότερο το τελευταίο διάστημα προμηθευτές και λιανέμποροι για να περιορίσουν τις απώλειες σε περιθώρια κέρδους που προκαλούνται από την αύξηση του κόστους παραγωγής και λειτουργίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το 2021 (σε ό,τι αφορά τα λεγόμενα ταχυκίνητα αγαθά, τα προϊόντα δηλαδή με τη μεγαλύτερη κατανάλωση και ζήτηση) διαμορφώθηκαν σε 7,95 δισ. ευρώ έναντι 7,90 δισ. ευρώ το 2020 και 7,29 δισ. ευρώ το 2019. Πρόκειται δηλαδή για αύξηση της τάξης του 0,6% έναντι αύξησης 8,3% που καταγράφηκε το 2020 σε σύγκριση με το 2019 και η οποία βεβαίως οφειλόταν στη μαζική αποθεματοποίηση προϊόντων στην οποία προχώρησαν οι καταναλωτές λίγο πριν και κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown την άνοιξη του 2020.

Η οριακή αύξηση που καταγράφηκε το 2021 οφείλεται στα τυποποιημένα προϊόντα, οι πωλήσεις των οποίων ενισχύθηκαν κατά 0,8%. Αντιθέτως, οι πωλήσεις των χύμα προϊόντων υποχώρησαν κατά 0,2% και αποτελούν το 23,7% του συνολικού τζίρου στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων.

Αυξήθηκαν οριακά οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το 2021-1

Στα τρόφιμα οι ανατιμήσεις ήταν μεσοσταθμικά το 2021 2,1% και στα καθαριστικά – απορρυπαντικά 1%.

Σε όρους όγκου πωλήσεων, πάντως, παρατηρείται μείωση σε όλες τις κατηγορίες το 2021 σε σύγκριση με το 2020: 0,6% στα τρόφιμα, 6,9% στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς και 3,9% στα καθαριστικά – απορρυπαντικά.

Τα στοιχεία επιβεβαιώνουν εξάλλου τις πληθωριστικές πιέσεις. Η αύξηση των τιμών μεσοσταθμικά είναι 1,9%, με τις μεγαλύτερες ανατιμήσεις να καταγράφονται στα προϊόντα ατομικής υγιεινής και ομορφιάς (5%). Στα τρόφιμα οι ανατιμήσεις ήταν μεσοσταθμικά το 2021 2,1% και στα καθαριστικά – απορρυπαντικά 1%.

Λιγότερες προσφορές

Οι καταναλωτές βρίσκουν πλέον λιγότερες προσφορές στα σούπερ μάρκετ. Μέσω προωθητικών ενεργειών έγινε το 2021 το 26,2% των πωλήσεων σε καθαριστικά έναντι 27,7% το 2020 και 29,2% το 2019 και στα προϊόντα ατομικής υγιεινής και ομορφιάς τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν 33,9% το 2021, 35,2% το 2020 και 37,3% το 2019. Στα τρόφιμα καταγράφεται μια μικρή αύξηση των προωθητικών ενεργειών το 2021, στο 24,8% των πωλήσεων, ποσοστό υψηλότερο μεν από το 2020 (23,5%), αλλά χαμηλότερο από το 2019 (25,2%).

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT