Ο πρόεδρος της Inmarsat Philippe Carette στην «Κ»: «Σερφάρισμα» στο Διαδίκτυο στα 35.000 πόδια

Ο πρόεδρος της Inmarsat Philippe Carette στην «Κ»: «Σερφάρισμα» στο Διαδίκτυο στα 35.000 πόδια

Για τη δημιουργία του Wi-Fi onboard της Aegean απαιτήθηκε η τεχνολογική πλατφόρμα του Ευρωπαϊκού Δικτύου Αέρος (EAN) που έχει αναπτυχθεί από την εταιρεία δορυφορικών επικοινωνιών Inmarsat, την Deutsche Telekom και άλλους τεχνολογικούς ομίλους

4' 59" χρόνος ανάγνωσης

Για τη δημιουργία του Wi-Fi onboard της Aegean απαιτήθηκε η τεχνολογική πλατφόρμα του Ευρωπαϊκού Δικτύου Αέρος (EAN) που έχει αναπτυχθεί από την εταιρεία δορυφορικών επικοινωνιών Inmarsat, την Deutsche Telekom και άλλους τεχνολογικούς ομίλους.

Οπως σημειώνει στην «Κ» ο πρόεδρος της Inmarsat, Philippe Carette, η τεχνολογική πλατφόρμα του Ευρωπαϊκού Δικτύου Αέρος (EAN) συνδυάζει την αποκλειστική δορυφορική κάλυψη με ένα ενσωματωμένο επίγειο δίκτυο 4G, τα οποία λειτουργούν ταυτόχρονα σε ξηρά και θάλασσα, χωρίς προσκόμματα. Οπως ακόμη αναφέρει, σύμφωνα με το τελευταίο βαρόμετρο επιβατικής εμπιστοσύνης της Inmarsat, για τους Ελληνες επιβάτες η ύπαρξη Wi-Fi αποτελεί έναν από τους τρεις κορυφαίους παράγοντες που προσδιορίζουν το επίπεδο ποιότητας μιας πτήσης.

Σε τι συνίσταται η τεχνολογία του Ευρωπαϊκού Δικτύου Αέρος (ΕΑΝ); Πώς λειτουργεί στις αερομεταφορές;

– Το EAN έχει σχεδιαστεί εξαρχής από την Inmarsat, την Deutsche Telekom και κορυφαίους συνεργάτες όπως η Nokia, η Airbus και η Thales για να παρέχει την ταχύτερη υπηρεσία Wi-Fi εν πτήσει στο σύνολο του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου, που έχει τη μεγαλύτερη, διεθνώς, συμφόρηση. Η τεχνολογία πίσω από το EAN είναι πραγματικά μοναδική: συνδυάζει την αποκλειστική δορυφορική κάλυψη με ένα ενσωματωμένο επίγειο δίκτυο 4G, τα οποία λειτουργούν ταυτόχρονα σε ξηρά και θάλασσα, χωρίς προσκόμματα. Αυτό εξασφαλίζει υψηλής ποιότητας εμπειρία, επιτρέποντας στους επιβάτες να περιηγούνται απρόσκοπτα στο Διαδίκτυο, να σερφάρουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να μεταδίδουν βίντεο και ήχο, να πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές, να απολαμβάνουν διαδραστικά παιχνίδια σε πραγματικό χρόνο και πολλά άλλα κατά τη διάρκεια των πτήσεων, όπως ακριβώς θα έκαναν στο έδαφος.

– Τι σηματοδοτεί η υιοθέτηση του ΕΑΝ από μια ελληνική αεροπορική εταιρεία;

– Κατ’ αρχάς ήταν χαρά μου να συνεργάζομαι με την ομάδα της Aegean και να βιώνω από πρώτο χέρι την κουλτούρα της καινοτομίας και της πελατοκεντρικότητας, καθώς και τις ισχυρές τεχνικές της ικανότητες και δεξιότητες. Πιστεύω πραγματικά ότι το EAN ταιριάζει απόλυτα με τη συγκεκριμένη κουλτούρα. Οσον αφορά την καινοτομία, το γεγονός ότι το EAN συνδυάζει τη δορυφορική κάλυψη με ένα επίγειο δίκτυο LTE το καθιστά πραγματικά μοναδικό και αποτελεί game changer, όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά και σε παγκόσμια βάση. Αυτό αναγνωρίστηκε ακόμη και από την Airline Passenger Experience Association (APEX), η οποία επέλεξε το EAN ως νικητή του βραβείου κύρους «Best Inflight Connectivity Innovation» για να σηματοδοτήσει μια αλλαγή παραδείγματος στην εμπειρία των επιβατών αεροπορικών εταιρειών, με ασύγκριτες ταχύτητες, αδιάλειπτη κάλυψη και σημαντικά χαμηλότερο χρόνο καθυστέρησης από οποιοδήποτε άλλο δίκτυο Wi-Fi εν πτήσει στην ήπειρο.

Συνέντευξη του προέδρου της Inmarsat, Philippe Carette, για την τεχνολογική πλατφόρμα EAN που επιτρέπει την πρόσβαση στο Ιντερνετ εν πτήσει.

Υπηρετεί ακόμη τον πελατοκεντρικό προσανατολισμό της εταιρείας. Είναι σαφές ότι κατά τη διάρκεια της πανδημίας η συνδεσιμότητα υπήρξε το άλφα και το ωμέγα είτε για τη διατήρηση της επαφής με φίλους, την οικογένεια ή συνεργάτες, είτε προκειμένου οι επιβάτες να ενημερωθούν για τα τελευταία νέα σχετικά με την πτήση, τον προορισμό τους κ.τ.λ. Είναι ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι το EAN συνοδεύεται με ρυθμούς απορρόφησης επιβατών – ρεκόρ. Το περασμένο καλοκαίρι, όταν οι πτήσεις επανήλθαν σε κάποιο βαθμό, τα ποσοστά απορρόφησης αυξήθηκαν έως και 10 φορές σε σχέση με τους συνήθεις ρυθμούς κατά τη διάρκεια ορισμένων εβδομάδων. Η Aegean αναγνωρίζει τις εξελισσόμενες ανάγκες των επιβατών της και έχει προνοήσει να διαθέτει ασύρματο δίκτυο υψηλής ταχύτητας εν πτήσει με την υποστήριξη του EAN, το οποίο είναι εύκολα προσβάσιμο μέσω μιας πλατφόρμας εμπειρίας επιβατών, που αναπτύχθηκε από την Display Interactive. Είμαστε βέβαιοι ότι θα υπάρξει μεγάλη ζήτηση. Είναι ενδεικτικό ότι κατά το πρώτο λανσάρισμά της η χρήση της υπηρεσίας όχι στέφθηκε από επιτυχία αλλά και ξεπέρασε τους στόχους μας.  

– Εκτιμάτε ότι το Διαδίκτυο στα αεροπλάνα θα συμβάλει στην ενίσχυση της ζήτησης για ταξίδι;

– Καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας οι επιβάτες έχουν συνηθίσει να έχουν πρόσβαση σε γρήγορο Wi-Fi από τα σπίτια τους. Και καθώς αρχίζουν να επιστρέφουν στους ουρανούς, περιμένουν την ίδια ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών στα 35.000 πόδια. Σήμερα, η παροχή εξαιρετικής εξυπηρέτησης πελατών και εμπειρίας επιβατών είναι περισσότερο από ποτέ σημαντική για τις αεροπορικές εταιρείες. Σύμφωνα με το τελευταίο μας βαρόμετρο επιβατικής εμπιστοσύνης, που αποτελεί τη μεγαλύτερη έρευνα επιβατών αεροπορικών εταιρειών στον κόσμο από την εκδήλωση της πανδημίας, οι Ελληνες επιβάτες ανέφεραν ότι το Wi-Fi αποτελεί έναν από τους τρεις κορυφαίους παράγοντες που προσδιορίζουν την απόλαυση μιας πτήσης (39%), μετά τις δωρεάν αποσκευές (47%) και την εμπειρία εξυπηρέτησης (43%). Επιπλέον, οι Ελληνες επιβάτες πιστεύουν ότι το Wi-Fi εν πτήσει διαδραματίζει τον πιο σημαντικό ρόλο από την εκδήλωση της υγειονομικής κρίσης όσον αφορά την επιλογή αεροπορικής εταιρείας (37%). Το γεγονός αυτό τονίζει τον σημαντικό ρόλο που μπορεί να παίξει η συνδεσιμότητα εν πτήσει για την αύξηση της όρεξης για ταξίδια μετά την πανδημία.

– Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια της Inmarsat σχετικά με το EAN;

– Από την έναρξη της εμπορικής υπηρεσίας τον Μάρτιο του 2019, το EAN έχει διατεθεί σε περισσότερους από 45 εκατομμύρια επιβάτες και 380.000 πτήσεις. Χαιρόμαστε που τα σχόλια από τις αεροπορικές εταιρείες και τους επιβάτες τους είναι σταθερά εξαιρετικά θετικά. Εάν στο μέλλον χρειαστεί επιπλέον χωρητικότητα, μπορούμε απλώς να προσθέσουμε νέους πύργους ή τερματικά στο δίκτυο. Αυτό μπορεί να γίνει σε μήνες και όχι σε χρόνια, καθότι η διαδικασία είναι εξαιρετικά γρήγορη και οικονομικά αποδοτική. Δεδομένης της απότομης αύξησης της χρήσης που καταγράφεται από την εκδήλωση της πανδημίας, αυτή η δίχως προηγούμενο επεκτασιμότητα σημαίνει ότι το EAN μπορεί εύκολα να συμβαδίσει με την αυξανόμενη μελλοντική μακροπρόθεσμη ζήτηση.

– Ποιες νέες τεχνολογίες αναμένεται να δούμε να εφαρμόζονται;

– Η Inmarsat παραμένει διαρκώς προσανατολισμένη στην εδραίωση, για τις επόμενες δεκαετίες, της ηγετικής της θέσης στην αγορά συνδεσιμότητας εν πτήσει. Αυτό είναι εμφανές σε όλες τις αγορές που εξυπηρετούμε, συμπεριλαμβανομένης της αεροπορίας. Πέρυσι αποκαλύψαμε τα σχέδια για το Orchestra, το δίκτυο επικοινωνιών του μέλλοντος. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο μετασχηματισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών μας, με το Orchestra να συγκεντρώνει υφιστάμενους γεωσύγχρονους δορυφόρους (GEO), δορυφόρους χαμηλής τροχιάς της Γης (LEO) και επίγειο 5G σε μια ολοκληρωμένη λύση υψηλής απόδοσης. Αυτά τα δίκτυα δεν έχουν συνδυαστεί ποτέ ξανά σε αυτή την κλίμακα. Επομένως, η δυνατότητα δημιουργίας μιας ενοποιημένης υπηρεσίας συνδεσιμότητας που αντλεί από κοινού τα οφέλη πολλαπλών τεχνολογιών είναι μια πολύ μοναδική πρόταση για τους αεροπορικούς πελάτες μας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT